X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין דחה את בקשתו של דנקנר לעכב את האסיפות לצורך השלמת ההסכם עם אלכסנדר גרנובסקי לשליטה משותפת בקונצרן הודיע שיתן ארכה אם גרנובסקי יעביר 430 מיליון שקל תוך שבוע
▪  ▪  ▪
דנקנר. לו"ז לחוץ [צילום: פלאש 90]

אסיפות הנושים של קונצרן אי.די.בי יתקיימו היום (א', 18.8.13) כמתוכנן, ורק אם הצעתו של אלכסנדר גרנובסקי להצטרף לשליטה בקבוצה תתקדם - יהיה ניתן לדון בדחיית המשך ההליכים. כך קבע היום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
אסיפות הנושים אמורות להחליט באלו מתווים יתמכו נושיה של הקבוצה, ובראשם מחזיקי האג"ח. על-פי ההצבעות המוקדמות, צפויה תמיכה ניכרת בהצעה לחלק בעין את נכסי הקונצרן. הצעה שנייה היא "מתווה הנציגויות", לפיו תועבר השליטה באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פיתוח לידי מחזיקי האג"ח. ההצעה השלישית היא של נוחי דנקנר ומתבססת על שליטה משותפת שלו ושל גרנובסקי בקונצרן.
גרנובסקי מציע להזרים לאי.די.בי 826 מיליון שקל תמורת 80% ממניותיה, במקביל להקמת חברה שתחזיק ב-72% ממניות אי.די.בי. בחברה זו יהיו לגרנובסקי 70% ולדנקנר 30%, כך שהשליטה בפועל תעבור לידי גרנובסקי. האחרון מבקש לבצע את העסקה באמצעות השלד הבורסאי של חברת אמבלייז, הנסחר בלונדון, דבר המחייב קבלת אישור האסיפה הכללית של חברה זו.
דנקנר ביקש לדחות את אסיפות הנושים, אך אורנשטיין דחה את הבקשה. אורנשטיין מציין, כי יש לזקוף לזכותה של אי.די.בי את המאמצים שהיא עושה למציאת משקיע ולמכירת כלל ביטוח, ומזכיר את המו"מ שכשל להכנסתו של אדוארדו אלשטיין כשותף בשליטה. עוד הוא אומר, כי דחייה קצרה של האסיפות לא תגרום נזק משמעותי למחזיקי האג"ח, שממילא כבר לא קיבלו תשלום מזה שנה.
מצד שני אומר אורנשטיין, כי הצעתו של גרנובסקי היא כרגע רק מתווה עקרונות שחסרים בו פרטים מהותיים, כגון מה יעלה בגורלה של אי.די.בי פיתוח לאחר ההסדר. כמו-כן, אין ודאות שהעסקה תקבל את האישורים הרגולטוריים הדרושים, כגון של המפקח על הביטוח, משרד התקשורת והממונה על ההגבלים. "תרחיש אפשרי הוא שבית המשפט ייעתר לבקשת הדחייה, ובדיעבד יתברר שלא היה לכך מקום", מוסיף אורנשטיין.
כיוון שכך קבע אורנשטיין, כי יסכים להעניק אורכה ודחייה רק אם יתמלאו שני תנאים: גרנובסקי יעביר בפועל 430 מיליון שקל לאי.די.בי כפי שהתחייב, ובקופת בית המשפט יופקדו 70 מיליון שקל אשר יחולטו אם גרנובסקי לא יעמוד בהתחייבויותיו. אורנשטיין קבע, כי יש לעשות זאת לפני הדיון הקבוע ליום ראשון הבא (25.8.13), ואם כך יהיה - יעניק "דחייה סבירה" בכינוס אסיפות הנושים כדי שאי.די.בי תוכל להציג הצעת הסדר מלאה.
במקביל דחה אורנשטיין את הצעתו של משה סבח לרכוש את השליטה באי.די.בי תמורת 900 מיליון שקל. אורנשטיין אומר, כי בהצעה אין שום פירוט לגבי זהות המשקיעים ויכולתם הכספית, וכי המועד להגשת הצעות כאלו ממילא חלף מזמן.

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסיפות הנושים של אי.די.בי יתקיימו היום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
עופר וולפסון
אי.די.בי מבקשת מבית המשפט לדחות את אסיפות הנושים    לפי ההסכם, גרנובסקי יחזיק ב-25% ממניות אי.די.בי פתוח, ודנקנר ב-15% בלבד
איתמר לוין
הנחה את המומחה מטעם בית המשפט באי.די.בי לבדוק האם דנקנר דורש שהצעות להשקעה באי.די.בי אחזקות ייעשו רק בתיאום עימו או בשיתוף פעולה איתו
נסים גבאי
נוחי - ילד טוב ירושלים שיכול היה להחליף את בראד פיט במראה החיצוני - החליט לעשות עסקים, וכמו בישראל – הצליח. הצליח לבנות אימפריות כלכליות בהלוואות מהבנקים...
אלעזר לוין
בהודעה לבורסה נמסר: "השותף הסיני הזוטר בעסקה ממשיך במשא-ומתן, אולי עם קבוצת משקיעים אחרת"    דנקנר בצרות - עומד לאבד השליטה באי.די.בי.
שירות גלובס
בעל השליטה באי.די.בי התייחס בראיון למצב הקבוצה ואמר "לא היתי מאחל את זה לאיש"    על טעויות העבר: לא צפינו את הרפורמה בשוק הסלולר - פגעה אנושות בסלקום וב-IDB    על ההשקעה בקרדיט סוויס: אנחנו עדייו ברווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il