X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגיב התחזה לעובד של משרד ממשלתי ותחת שמו השמיץ את אותו משרד בית המשפט קבע: האנונימיות באינטרנט אינה ערך עליון; אין להעניק הגנה למי שהשתמש בה כדי לבצע עבירה
▪  ▪  ▪
אולי יושג "אפקט מצנן" חיובי
ממש לא מפתיע
ממש לא מפתיע שעיתון הארץ הוא זה שסירב למלא צו של המשטרה. לא מפתיע כאשר זוכרים שזה העיתון שצפצף בריש גלי על רשויות החוק בפרשת בלאו-קם. לא מפתיע כאשר זוכרים שזה העיתון שהפר את צו איסור הפרסום בפרשת זיגייר. לא מפתיע כאשר זוכרים שזה העיתון המקבל יחס מועדף מבכירי הפרקליטות. לא מפתיע כאשר זוכרים שזה העיתון שבו בחר משה לדור להתראיין בצורה בלעדית ולהשתלח באהוד אולמרט. הכל ביחד ממש לא מפתיע.

עיתון הארץ ימסור למשטרה את כתובת ה-IP ממנה נשלחה תגובית לידיעה, אשר נחתמה בצורה כוזבת בשמו של אדם אחר. כך קבעה (12.8.13) שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר-אשר-צבן.
עובד במשרד ממשלתי התלונן לאחרונה במשטרה, כי לידיעה שפורסמה באתר הארץ בנוגע למשבר במשרד בו הוא עובד, צורפה תגובית שנחתמה כביכול בשמו. בתגובית זו יוחסו לעובדי המשרד "חוסר יעילות, נהנתנות, רדיפת אגו", התנהלות "בזיונית", "מתן שירות גרוע", "חוסר תפקוד מוחלט" ועוד. המתלונן טען, כי הוא לא כתב את התגובית, וכי הכותב התחזה לו במטרה לפגוע בו.
המשטרה הוציאה צו לפיו על הארץ לספק לה את כתובת ה-IP, אך העיתון ערער עליו לבית המשפט - וערעורו נדחה. בר-אשר צבן קובעת, כי לכאורה נעברה העבירה של התחזות לאחר, וכי אין למשטרה דרך סבירה אחרת להגיע למבצע העבירה - ולכן חלה החובה למסור את הכתובת וכל פרט אחר שברשות העיתון לגבי כותב התגובית.
בר-אשר צבן אומרת עוד, כי אומנם האנונימיות היא ממרכיביו המשמעותיים של האינטרנט, אך היא אינה ערך עליון ויש מקרים בהם היא תיסוג מפני ערכים אחרים. במקרה הנדון, היא מדגישה, נעשה שימוש מכוון באנונימיות כדי לפגוע במתלונן - ולכן אין לתת לחשוד להמשיך וליהנות מהגנתה. עוד היא דוחה את טענות הארץ, לפיהן חשיפת כתובת ה-IP תגרום ל"אפקט מצנן" בתחום פרסום התגוביות ולפגיעה בשמו, כאילו הוא "מלשינון" של המשטרה.
בר-אשר צבן מציינת, כי הארץ עצמו הוריד את התגובית בעקבות הפנייה אליו בנושא, וכי אולי יהיה כאן דווקא "אפקט מצנן" חיובי כאשר גולשים יידעו שתגוביות המהוות עבירה יוסרו. את הארץ ייצגו עוה"ד תמיר גליק וירון חנין, ואת המשטרה - רס"מ נתנאל קסדו.

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארץ חויב למסור למשטרה כתובת IP של תגובית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הממשל המצרי דוחה את טענות המערב על שימוש לא מידתי בכוח ועל הרג מפגינים    "מצרים נחשפה לאלימות שרירותית, וגם מאורגנת. הטרור נגד האזרחים ובמטרה לזעזע את הישות המצרית אינו מקובל"
אביתר בן-צדף
הכטב"ם מאיווריק יכול לחוג מעל למטרה כחצי שעה    בסוף 2012 נוסו 75 כטב"מים כאלה בהצלחה גדולה באפגניסטן
איציק וולף
ראש מדור יחידות מבצעיות במשטרה הצהירה בתחילת יוני שבתוך חודש יסתיים עידכון הנהלים לשימוש באקדח מחשמל על-ידי שוטרים    הוראת המפכ"ל להקפיא את השימוש בטייזר בעקבות תיעוד השימוש בו מוכיחה שלא עודכנו הנהלים
עידן יוסף
ארגון החסד הגדול התומך בעשרת אלפים משפחות נערך לפעילות מסיבית בעונת החגים וצפוי לעבור דירה עוד לפני ראש השנה    המנכ"ל משה כהן: "השביתה בתנובה עשתה לנו טוב"
אלעזר לוין
תמורת המכירות של הפרויקט בהרצליה - 80 מיליון שקל    איש עסקים קנה שני דופלקסים ב-6.3 מיליון שקל    בבניינים יהיו מוזיאון פרטי לשירות הדיירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il