הכנסות סלקום ברבעון השני של 2013 ירדו ב-17.5% והסתכמו ב-1.236 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.498 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ב', 19.8.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה של 14.6% בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו ב-1.01 מיליארד שקל ברבעון. הירידה בהכנסות נבעה גם מירידה של 28.5% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-226 מיליון שקל, בהשוואה ל-316 מיליון ש"ח ברבעון השני אשתקד. תרומתה של נטוויז’ן לסך ההכנסות ברבעון הסתכמה ב-233 מיליון שקל (בנטרול הכנסות בין-חברתיות) בהשוואה ל-259 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
הירידה בהכנסות משירותים ברבעון השני של שנת 2013 נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי
סלולר בעקבות השחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. הירידה בהכנסות משירותים נבעה גם מירידה בהכנסות משירותי נדידה, משירותי אינטרנט ומשירותי אחריות מורחבת, אשר קוזזה בחלקה על-ידי עלייה בהכנסות משירותי אירוח מפעילים על רשתות התקשורת של החברה. תרומתה של נטוויז’ן להכנסות משירותים ברבעון השני של שנת 2013 הסתכמה ב-220 מיליון שקל בהשוואה ל-240 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הירידה בתרומת נטוויז’ן להכנסות משירותים נובעת בעיקר מירידה בהכנסות משירותי אינטרנט ובהכנסות משירות שיחות בינלאומיות ברבעון השני של 2013 בהשוואה לרבעון השני אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-67 מיליון שקל, בהשוואה ל-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 44.6%. ירידה זו נבעה, כאמור, בעיקר מהשחיקה במהלך השנה החולפת במחירי שירותי הסלולר, כמו גם מהירידה המשמעותית בהכנסות מציוד.
שיעור נטישה של 9% מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון השני עמדה על כ-3.151 מיליון מנויים. במהלך הרבעון השני של שנת 2013 קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-15,000 מנויי סלולר נטו, כולם מנויי פרי-פייד.
שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון השני של שנת 2013 הסתכם ב-9%, לעומת 8.1% ברבעון השני של שנת 2012. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הושפע בעיקר מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר, במיוחד עם כניסת המפעילים החדשים לשוק הסלולר במהלך הרבעון השני של שנת 2012.
ברבעון השני של שנת 2013 הסתכם מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר ("MOU") ל-468 דקות, לעומת 375 דקות ברבעון השני של שנת 2012, עלייה של 24.8%. הגידול במספר דקות השימוש נבע בעיקר ממעבר מנויים לתוכניות שיווק הכוללות דקות שימוש ללא הגבלה.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ("ARPU") הסתכמה ב-79.7 שקל, בהשוואה ל-90.3 שקל ברבעון השני של 2012, ירידה של 11.7%. עם זאת, מדובר בעלייה ראשונה לעומת הרבעון הקודם - הפעם ראשונה מזה כשלוש שנים בה נצפית עלייה שכזו.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר בתגובה: "ברבעון זה, אנו רואים את תוצאות האסטרטגיה, שבה נקטנו מאז המיזוג, של הצעת פתרון תקשורת כולל המשלב סלולר, טלפוניה ביתית, שיחות בינלאומיות ואינטרנט למוצר אחד בחשבונית אחת. אסטרטגיית חבילות סלקום טוטאל הוכחה כמחזקת נאמנות ומגבירה את שביעות רצון הלקוחות. המיקוד בהתייעלות ושיפור תהליכים ממשיך אף הוא להניב פירות ולאחר המיזוג, ובהשוואה לתוצאות רבעון רביעי 2011, השיגה החברה חיסכון של כ-660 מיליון שקל מונחים שנתיים, מתוכו חיסכון של כ-50 מיליון שקל במונחים שנתיים הושג ברבעון השני 2013".