X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובעת שהסדר הנושים שהציע מוטי זיסר לא זכה לרוב הדרוש באסיפות הנושים זיסר הציע מחיקה של 2 מיליארד שקל מהחוב והמרתו ל-95% ממניות החברה
▪  ▪  ▪
זיסר. מחטף [צילום: פלאש 90]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, קובעת (יום ב', 19.8.13), כי הסדר הנושים המוצע בחברת אלביט הדמיה לא אושר כנדרש באסיפות הנושים של החברה. לפיכך, על בעל השליטה בחברה, מוטי זיסר, לפתוח שוב במו"מ עם הגופים המוסדיים שהתנגדו להסדר.
ההסדר המוצע הוא בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, ולפיו יימחקו 2 מיליארד שקל מהחוב והם יומרו ל-95% ממניות החברה. לבכירי החברה בראשות זיסר יונפקו אופציות למימוש בעד 20% ממניות החברה, ולנושאי משרה - לא כולל זיסר - יינתן פטור מתביעות. חלק ממחזיקי האג"ח הציעו הסדר חילופי, לפיו יומר החוב לאג"ח בהיקף 700 מיליון שקל, יונפקו אג"ח חדשות בהיקף 300 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח יקבלו 95% ממניות החברה ולא יינתן פטור מתביעות לבעלי השליטה ולנושאי המשרה.
המחלוקת לה נדרשה אלשיך הייתה, כיצד יש להתייחס לעובדה ששלושה גופים מוסדיים - אנליסט, כלל ומיטב - אשר התנגדו להסדר שהציע זיסר באסיפות המוקדמות, לא הגיעו לאסיפה המכרעת. החברה קבעה שיש לראותם כמי שתומכים בהסדר, וכך הוא אושר ברוב של 82%. ואולם, אלשיך קובעת שהחברה לא יכלה להחליט על כך, יש לראותם כמתנגדים ולפיכך ההסדר לא עבר את הרף הנדרש : אישור של 75% מסכום הנשייה.
אלשיך קובעת, כי ההחלטה שהתקבלה באסיפת הנושים "מנוגדת לעקרונות הדין, משמעותה האמיתית היא הכרעת גורלו של הסדר באמצעות מחטף, דחיית התנגדויות וטענות משפטיות שאינן מופרכות על-פניהן בלא הנמקה אמיתית ובאורח בלתי-הגון". לדבריה, "מן הראוי להקפיד הקפד-היטב כי תוצאת האסיפות תשקף רוב אמיתי ואובייקטיבי. זאת, בלא ליתן מקום לתמרונים אשר יקשרו קשר הדוק מדי בין הצלחת הסדרים לבין מידת התחכום של החברות או עורכי הדין העוסקים בהעברתם ובהבניית האספות המכונסות בעניינם".
בסיום החלטתה מדגישה אלשיך: "אין באמור לעיל כל קביעת עמדה מצד בית המשפט בדבר כדאיות ההסדר לגופו, כולל קיומן או אי-קיומן של עילות תביעה טובות כנגד בעלי השליטה והדירקטורים, היה והדברים יגיעו לכלל פירוק.
"זאת ועוד; אין בתוצאה זו בכדי למנוע מו"מ מהיר בין הצדדים, שבסיומו תונח הצעת הסדר מתוקנת שתקלע יותר לטעמם של המתנגדים. זאת גם ובעיקר, נוכח העובדה כי למצער מקצתם של המתנגדים אינם שוללים באורח גורף את ההסדר, אלא מתנגדים למספר סוגיות ספציפיות אשר החברה עומדת עליהם, כגון היקף בפטור. במצב דברים זה, דומה כי ה'כדור' שב לידי החברה, האם להגמיש עמדתה בעניין זה, או שמא להסתכן בחידושה המהיר של בקשת הפירוק שהוגשה נגדה, על כל המשתמע מכך".

תאריך:  19/08/2013   |   עודכן:  19/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך: לחדש המו"מ על ההסדר באלביט הדמיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד נתגעגע לאלשייך ל"ת
עין אחת  |  20/08/13 01:38
2
לפתוח חקירה פלילית נגד אלשיך ו
קמרון ר  |  23/08/13 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מנהיג קוריאה הצפונית הצעיר נוקט בגישה חדשה כלפי עריקים שנמלטו מהמדינה הנחשלת ומבטיח כי הם לא ייפגעו אם ישובו הביתה ואפילו יקבלו תגמול במזומן
עופר וולפסון
מזהירה את שכנתה שלא לחתום על הסכמי סחר עם האיחוד האירופי ולהצטרף לבלוק חוסם עם מדינות אחרות בגוש הסובייטי לשעבר    באיחוד מודאגים: "מלחמת סחר מצד רוסיה - מהלך רציני"
עופר וולפסון
חברת הסחר האלקטרוני הסינית מתלבטת אם להנפיק את מניותיה בהונג קונג או בניו-יורק, ומנהלת בימים אלה מגעים עם שתי הבורסות    המייסד ג'ק מה מבקש להשאיר לעצמו את גרעין השליטה
יצחק דנון
17 יהלומנים פנו לבית המשפט בניסיון אחרון לדבריהם להציל את כספם ה"אבוד"
עידן יוסף
המטה למלחמה בטרור פרסם אזהרת מסע לחצי האי סיני, לטורקיה, לירדן, למרוקו, לתוניסיה ולמדינות מרכז אפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il