X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה רשמה רווח נקי ניהולי לבעלי המניות של כ-75 מיליון והגדילה את המכירות לכ-2 מיליארד שקלים - תוספת של כ-4.2% חג הפסח השפיע לטובה על הגדלת הביקוש למוצריה גידול ניכר גם במכירות מטבלים וממרחים בחו"ל
▪  ▪  ▪
גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס [צילום: סיון פרג']

מכירות קבוצת שטראוס הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל ברבעון השני של 2013 - גידול של כ-4.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ג', 20.8.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים. המכירות האורגניות, בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין, צמחו בכ-8.2%.
החברה רשמה רווח נקי ניהולי לבעלי המניות של כ-75 מיליון שקל (שיעור של כ-3.7% מהמכירות) לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של 1.8% מהמכירות), גידול של כ-117.2%.
הגידול במכירות הקבוצה ברבעון השני בהשוואה לתקופה המקבילה השתקף בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, בהם פעילות הממרחים והמטבלים (דרך החברות "סברה" ו"אובלה") ובעיקר בגידול במכירות גיאוגרפיית ישראל. זמן חג הפסח השנה השפיע על הגדלת הביקושים למוצריה היבשים של החברה ברבעון הנוכחי, לאחר מיעוט ימי הפצה במוצרים אלו ברבעון הקודם. מכירות הקבוצה ברבעון, ובפרט מכירות שטראוס קפה, המשיכו לשקף הפרשי תרגום לשקלים שהסתכמו בכ-68 מיליון שקל ברמת הקבוצה (מתוכם כ-41 מיליון שקל בשל ברזיל).
ברבעון השני גדלו מכירות תחום הקפה של שטראוס בכ-8 מיליון שקל. הגידול במכירות התרחש חרף השפעה מקזזת של הפרשי תרגום לשקלים, בעקבות המשך שחיקת שערו הממוצע של הריאל הברזילאי ברבעון השני של 2013 אל מול השקל (שחיקה בשיעור של כ-10% בהשוואה לשערו הממוצע של הריאל הברזילאי ברבעון המקביל אשתקד). מכירות Três Corações הברזילאית (ש-50% ממנה שייכים לקבוצת שטראוס) במטבע מקומי צמחו בשיעור חד של כ-23.3%, בעוד שצמיחת המכירות במרבית המדינות במרכז ובמזרח אירופה הושפעה משחיקת מחירים עקב החרפת הסביבה התחרותית. בנטרול השפעת שערי המטבע, מכירות כלל תחום הקפה צמחו בכ-7.4%.
גידול של 9 מיליון שקל במכירות המקומיות
המכירות בישראל גדלו ברבעון בכ-9 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה במכירות נבעה כאמור בעיקר מגידול כמותי משמעותי עקב מופע חג הפסח השנה, שהשפיע לטובה על מכירות הרבעון הנוכחי, בעוד שמכירות הרבעון הקודם קטנו עקב מיעוט ימי הפצה במוצרים היבשים.
הרווח התפעולי של קפה ישראל גדל בכ-2 מיליון שקל ברבעון השני של 2013, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע מגידול במכירות ומתמהיל המכירות, שחיקה בשער הדולר בהשוואה לשערו הממוצע במחצית המקבילה אשתקד וירידה בעלות קפה ערביקה אל מול הרבעון המקביל אשתקד.
קבוצת שטראוס היא החברה השנייה בגודלה בשוק המזון בישראל ונכון למחצית הראשונה של שנת 2013 החזיקה על-פי סטורנקסט בכ-11.8% מסך שוק המזון והמשקאות בשוק הקמעונאי במדינה במונחי ערך כספי (12% במחצית הראשונה של שנת 2012). השוק בישראל הוא שוק הבית של הקבוצה ובו פועלת החברה בתחומים שונים. על-פי סטורנקסט, במחצית הראשונה של שנת 2013 גדל שוק המזון והמשקאות בישראל בכ-3.2% במונחים כספיים.

תאריך:  20/08/2013   |   עודכן:  20/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטראוס: זינוק של 117% ברווח בזכות ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת פרץ
גרנובסקי מציע להסב את האופציות לרכישת מניות אמבלייז מ-BGI לחב"ד 770 הפרטית שבבעלותו    השאלה הגדולה: האם מחזיקי האג"ח יסכימו להצעה?    חשיפת "גלובס": אלשטיין מנסה להשתלט על אי.די.בי
יצחק דנון
התובעת - חברת בית הארכיב שירותי גניזה וארכיון - טוענת כי עו"ד ישי בית-און התחמק מפירעון חובו בתירוצים שונים
יצחק דנון
התובע התלונן על מקרה הוצאת דיבה בפני לשכת עורכי הדין בטענה לפגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין
רועי גלדסטון
20 הצביעו בעד, 8 חברי סיעת עוז נמנעו. בית הדין יכריע ביום ראשון
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה נזף בחברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בעקבות פרסום סרטון המעצר של פעיל הימין בעז אלברט שבו נעשה שימוש לא סביר בטייזר המחשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il