X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובד לשעבר שלקה במחלת הסרטן וחי על זמן שאול כדבריו מבקש מהחברה לשתף פעולה עם המוסד לביטוח לאומי בחשיפת מידע על תנאי עבודתו
▪  ▪  ▪
מפעלי ים המלח [צילום: פלאש 90]

תושב ערד בן 63 שעבד במשך כארבעים שנה במפעלי ים המלח וחדל מעבודתו בשל מחלת סרטן הכליות בה לקה, לטענתו כתוצאה מהיחשפותו לחומרים מזיקים, פנה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בתביעה לחיובה של חברת מפעלי ים המלח למסור למוסד לביטוח לאומי מידע על אודות תנאי עבודתו לצורך דיון בתביעתו להכרה כנפגע עבודה, וקבלת זכויותיו הסוציאליות.
לדברי התובע, במשך 27 השנים הראשונות לעבודתו עבד כמפעיל במתקן לייצור אשלג המגיע מים המלח, כאשר מן האשלג מייצרים אף ברום וכלור. במסגרת תפקידו הוא שימש כמשגיח בחדרי פיקוד ועבד ללא מסכות וללא אמצעי מיגון אחרים, שכן הדבר לא היה מקובל באותה התקופה.
לדברי התובע, סביבת עבודתו הייתה ספוגה באדי אשלג כאשר בסמוך נמצאה תחנת כוח המנקה את הארובות ממנה נפלט חומר חומצתי (חומצה גופרתית) אשר גרם לחורים בבגדיו ולצריבה קשה בעורו שנגרמה הן מאדי האשלג והן מהחומצה הגופרתית שנפלטה מתחנת הכוח.
התובע מציין כי בשנת 2000 עבר להפעיל ציוד מכני כבד במפעלי ים המלח ובין היתר נדרש להיכנס עם המנוף למתקן המייצר מגנזיום, וגם במסגרת עבודתו זו נחשף לחומרים קשים ומזיקים.
לנוכח מצבו הרפואי חדל התובע לעבוד כליל בדצמבר 2009 ומאז לא שב למעגל העבודה והוא עסוק מאוד בטיפול במחלת סרטן הכליות בה לקה. לדברי התובע, המגדיר את עצמו כמי שחי על זמן שאול, מפעלי ים המלח מסרבת לשתף פעולה ולמלא את הטפסים הנדרשים על-ידי המוסד לביטוח לאומי לצורך הדיון בתביעתו לתשלום דמי פגיעה ולהכרה כנפגע עבודה, וזאת מסיבות השמורות עמה והידועות לכל בר בי רב.
התובע מדגיש כי נוכח היעדר שיתוף הפעולה מצידה של מפעלי ים המלח דחה המוסד לביטוח לאומי את תביעתו להכרה כנפגע עבודה. כיום, לדבריו, בשל התנהגותה הנלוזה של החברה והתעלמותה ממנו כמי שעבד אצלה במסירות במשך ארבעים שנה הוא אינו יכול לממש זכויות יסוד סוציאליות שמקנה לו החוק ושלהן הוא זכאי מכוח עבודתו ותשלומיו לאורך שנים רבות של דמי ביטוח לאומי אשר נועדו בין היתר להגן עליו בעת צרה ולאפשר לו להגיש תביעה לנפגעי עבודה במידה שאכן נפגע בעבודה - דבר שלמרבה הצער קרה בפועל.
התובע מאשים את מפעלי ים המלח בהתנהגות שפלת רוח ונמיכות קומה כמי שמשליכה אותו כחפץ חסר תועלת בבחינת "הכושי עשה את שלו והכושי יכול ללכת" הפעם תרתי משמע, שכן חרב פיפיות ומאכלת סובבים את ראשו ותוחלת חייו הולכת ומתקצרת נוכח מחלתו הקשה מנשוא.
אשר על כן מתבקש בית הדין לחייב את מפעלי ים המלח להשיב בדחיפות על שאלות המוסד לביטוח לאומי בכל הקשור לתנאי עבודתו של התובע אצלה בעיקר בנוגע לחומרים אליהם נחשף. בנוסף, להשית על החברה הוצאות משפט באופן משמעותי וכבד נוכח התנהגותה הנלוזה בניגוד לחוק ומעילתה בתפקידה כמעבידה, וכן להטיל על החברה את העונשים הקבועים בחוק בשל היעדר שיתוף פעולה מוחלט ונקיטת צעדים בניגוד לכללי המנהל התקין הפוגעים קשות בזכויות היסוד של התובע.

תאריך:  20/08/2013   |   עודכן:  20/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה לחשיפת מידע נגד מפעלי ים המלח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חטיף בריאות מכיל סוכר? ורוטב לסלט? כמה סוכר מסתתר בדגני הבוקר שלכם? כמות גדולה מדי של סוכר יכולה לגרום לכאוס ברמות הגלוקוז בדם ולהעלות את הסיכון לסוכרת, אך גם לסרטן
איתמר לוין
השופט סולברג על מחדלים בחקירת אונס ועבירות מין בהוסטל: "לדברים נודעת חומרה הואיל ובית משפט זה התריע על כך שוב ושוב"    העליון אישר את ההרשעה למרות המחדלים
יצחק דנון
התובע: רו"ח בזיו-האפט נתן חוות דעת שגויה שהביאה להפחתת רווחים במיזם בנייה על חוף ימה של תל אביב
עופר וולפסון
עולה חדש מארה"ב ניסה להבריח ארצה עשרות סכיני קומנדו, מאצ'טות, כספות ואלכוהול
עופר וולפסון
החברה רשמה רווח נקי ניהולי לבעלי המניות של כ-75 מיליון והגדילה את המכירות לכ-2 מיליארד שקלים - תוספת של כ-4.2%    חג הפסח השפיע לטובה על הגדלת הביקוש למוצריה    גידול ניכר גם במכירות מטבלים וממרחים בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il