בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הפשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה כנגד פרטנר בטענה להפצת דברי פרסומת בתיבות הדואר האלקטרוני של מנויי החברה ושל אחרים שאינם מנוייה, ללא רשותם והסכמתם.
להערכת המבקשים כ-40% מכלל לקוחות פרטנר (כ-1.4 מיליון איש) קיבלו בתיבות הדואר שלהם דברי פרסומת מהחברה. בפנייה לבית המשפט נאמר כי עילות התביעה כנגד פרטנר הינן הפרת חוק התקשורת וחוק הגנת הפרטיות.
פרטנר טענה להגנתה כי הודעות בדבר זכאות למתנה או להטבה אינן בגדר "דבר פרסומת" כמשמעות המונח בחוק התקשורת. לדברי החברה היא נקטה בהבחנה בין מסרים שהם בבחינת דברי פרסומת לבין מסרים אחרים שאותם היא שולחת רק ללקוחותיה שאישרו כי רצונם לקבל אותם, וכי הסינון נעשה באמצעות מערכת מחשב.
הצדדים הודיעו לבית המשפט כי הגיעו לידי הסדר פשרה במסגרתו תעניק פרטנר ל-600 מנוייה אשר בחרו שלא לקבל ממנה דוא"ל, שירות ערוצי טלוויזיה בטלפון הסלולרי ששוויו 19.90 ש"ח לחודש חינם למשך חודש או חבילת מוזיקה ששוויה 9.90 ש"ח לחודש חינם למשך חודשיים.
הצדדים הסכימו לכך שפרטנר תהיה רשאית להציע ללקוחותיה חלופה נוספת לחבילת המוזיקה בדמותה של חבילת מוזיקה משופרת למשך חודש חינם ששוויה 19.90 ש"ח לחודש. בנוסף תתרום פרטנר 100,000 ש"ח לכל אחד מהגופים: פר"ח (פרויקט חונכות), "לתת" והאגודה למלחמה בסרטן.
על-פי הסדר הפשרה פרטנר תשלם לכל אחד משני התובעים הייצוגיים גמול בסך 100,000 ש"ח וכן שכר טירחה לפרקליטיהם עוה"ד חן וליאת שטיין של 409,500 ש"ח.
פרטנר התחייבה עוד כי כל הסכמה של לקוח לקבלת דברי פרסומת בדואר אלקטרוני תהיה מתועדת בחתימה, בהקלטה וכיוצא באלו וכי החברה לא תשלח עוד דברי פרסומת למי שאינו לקוח שלה אלא אם קיבלה ממנו מראש הסכמה מפורשת ומתועדת.
כמו-כן כל מי שנכנס לדף "צור קשר" באתר של פרטנר ומסר שם את כתובת הדוא"ל שלו, כתובתו תוכנס למאגר הדואר הרשמי שלה רק אם הסכים לכך. כתובתו של לקוח אשר עזב את פרטנר או העביר את הבעלות על הקו המנוי לאחר-תוסר מרשימת התפוצה.
בנוסף, נציגי השירות יונחו להבהיר ללקוחות שאם מסרו את אותה כתובת דוא"ל לכמה קווי טלפון, הם עשויים לקבל בה דברי פרסומת זהים. בתוך חודשיים ממועד אישור הסדר הפשרה יוכל כל מי שיבקש להסיר את כתובתו מרשימת התפוצה לדברי פרסומת, לעשות זאת בלחיצה על קישור שייכלל בהודעה מבלי צורך לעבור למסך הסרת הפרטים ולהזין שם נתונים.
בפסק דינה המאשר את הסדר הפשרה ציינה השופטת
שושנה אלמגור כי למרות היקפם הרחב של דברי הפרסומת ששיגרה פרטנר ללקוחותיה שלא הביעו הסכמה לקבלתם ואף לאלה שכלל לא נמנו עם חוג הלקוחות שלה, הסדר הפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין. לדעת השופטת נכון להביא לסיומה של המחלוקת בפשרה אשר תביא מזור לציבור בדמות פיצוי ששוויו הכספי כ-12 מיליון ש"ח ואולם חשוב מזה-תיקון התקלות והקלקולים שעליהם הצביעו התובעים בתביעתם.
השופטת הוסיפה כי בהתחשב בסיכויי התביעה להתקבל ובקשיים שיעמדו בדרכם של המבקשים, הסדר הפשרה הוא ראוי, הולם, הוגן וסביר.