הנתח של חברת אפל בשוק הטאבלטים (מחשבי לוח) הסיני צלל ברבעון השני על-רקע הצלחותיהן בשוק זה של חברת
סמסונג ושל עשרות יצרנים מקומיים שבנו על רווחיהן בשוק הטלפונים החכמים כדי לרסן את הצמיחה במשלוחי האייפד.
האייפד של אפל היווה 28 אחוזים ממשלוחי הטאבלטים במהלך התקופה, לעומת 49 אחוזים בשנה הקודמת, לדברי חברת מחקרי השווקים IDC. סמסונג זינקה למקום השני, עם נתח של 11 אחוזים, בעוד שמחצית מהמשלוחים נוצרו על-ידי ספקים קטנים שהחזיקו כל אחד בנתח של אחוז או פחוח מהשוק.
צרכנים בסין, השוק הגדול ביותר של אפל מחוץ לארה"ב, פונים יותר ויותר לטאבלטים זולים יותר העושים שימוש במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, בהמשך למגמה בטלפונים החכמים שהביאה לצניחה של כמעט 50% בנתח השוק של האייפון.
מותגים מקומיים, כולל ראמוס וטקלאסט, מצטרפים לסמסונג וללנובו בכיבוש נתחי מכירות שנשלטן בעבר על-ידי האייפד.