מדינת ישראל פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לימאות בבקשה תקדימית להורות על החרמתה של האונייה הפינית ESTELLE בהתאם להוראות הדין הבינלאומי בעניין עימות מזויין בים, וזאת בשל ניסיונה להפר את הסגר הימי שהטילה מדינת ישראל על רצועת עזה בינואר 2009.
בפנייה לבית המשפט מצויין כי במסגרת הסגר הימי על-רקע העימות המזויין בשנים האחרונות המתנהל עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם החמאס, נאסרה כניסתם של כלי שייט למרחב הימי המשתרע על פני 20 מייל מחופי הרצועה.
לדברי המדינה, עם הטלת הסגר פירסמה רשות הספנות הודעה לימאים על קיומו של הסגר הימי, ופעמיים ביום מועברת הודעה על קיומו של הסגר ברשת הקשר הימית לכל כלי השיט השטים במרחק של עד 300 ק"מ מחופי רצועת עזה.
בסוף חודש מאי אשתקד, נטען בבקשה, הפליגה האוניה ESTELLE מנמל טורקו שבפינלנד בדרכה לרצועת עזה, לכל אורך דרכה הארוכה מפעיליה הכריזו בפומבי כי מטרתם היא "פריצת" הסגר הימי, הן בנמלים השונים בהם עגנו, הן בעידכונים שפרסמו ברשת האינטרנט והן בדרכים נוספות.
זאת ועוד מספר מפות ששימשו את מפעילי האונייה נמצאו כאשר הן כוללות סימון בכתב יד של גבולות אזור הסגר הימי, תאריך הטלתו על-ידי ישראל ואת נתיב ההפלגה המתוכנן היישר לתוכו.
לדברי המדינה, ביום 6 באוקטובר 2012 הפליגה האונייה מנמל נאפולי שבאיטליה במקטע האחרון בדרכה לנסות ו"לפרוץ" את הסגר הימי. בבקשה נאמר כי קיימות ראיות למכביר אשר דומה כי לא יכולה להיות מחלוקת לגבי כוונתה של האונייה לפרוץ את הסגר.
כך הודעתו של קפטן האונייה בתגובה לבקשה לעצור את האונייה ולהימנע מהפרת הסגר, לפיה הוא מתכוון לפרוק סחורה בעזה וכי אין בכוונתו לעצור. ובנוסף האונייה נשאה כיתוב בולט : " SHIP TO GAZA" (שמו של הארגון במסגרתו פעלה), האונייה הצהירה מפורשות בשטר המטען כי נמל היעד שלה הוא עזה אשר "בפלשתינה" וכך הצהירה בפני הרשויות בתעודת השוגר כי נמל היעד הוא עזה אשר "בפלשתינה".
כמו-כן המסלול בפועל של האונייה אכן היה מפינלנד היישר אל כיוון הסגר בעזה, באונייה נתפסה מפה עליה שרטוט ידני של קו ההפלגה היישר אל תוך הסגר הימי, האונייה הוציאה פרסומים על שחרור פלסטינה "דרך הים האוויר והיבשה" וברשתות החברתיות פורסם כי האוניה בדרכה לעזה.
עוד נטען בבקשה כי עוד בטרם יציאתה של האונייה לעבר הרצועה ננקטו צעדים רבים במישור המדיני והדיפלומטי למניעת הגעת האונייה. כמו-כן במשך ימי הפלגת האונייה בדרכה לרצועת עזה שבו והועברו מסרים ישירים למפעילי האונייה שנועדו לשכנעם להימנע מהפרת הסגר הימי.
ואולם האונייה הוסיפה להתקדם לעבר אזור הסגר הימי על-אף קריאות חוזרות ונישנות ונקיטת אמצעים שונים מצד צה"ל לגרום לה לשוב על עקבותיה או לעגון בנמל אשדוד והעברת הסחורות לעזה לאחר בידוק ביטחוני. זאת תוך שקברניטה ונוסעיה מצהירים על כוונתם להפר את הסגר הימי.
בסופו של דבר, עצר צה"ל את האונייה בים הפתוח בסמוך לאזור הנתון בסגר והובילה לנמל אשדוד ובכך נתפסה האונייה בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי וכעת מבקשת המדינה מבית המשפט את החרמתה לצמיתות.
לדברי המדינה, לפי כללי המשפט הבינלאומי המנהגי ניתן להחרים כלי שייט פרטיים המנסים להפר סגר ימי שהוטל כדין. אשר על כן מתבקש בית המשפט לאשר כי תפיסת האונייה נעשתה כדין ולהורות בצו על החרמתה בשל תפיסתה במסגרת עימות מזויין ולהעבירה לבעלות המדינה.