X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת בטענה להפרת הסגר הימי על רצועת עזה ובהתאם להוראות הדין הבינלאומי
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

מדינת ישראל פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לימאות בבקשה תקדימית להורות על החרמתה של האונייה הפינית ESTELLE בהתאם להוראות הדין הבינלאומי בעניין עימות מזויין בים, וזאת בשל ניסיונה להפר את הסגר הימי שהטילה מדינת ישראל על רצועת עזה בינואר 2009.
בפנייה לבית המשפט מצויין כי במסגרת הסגר הימי על-רקע העימות המזויין בשנים האחרונות המתנהל עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם החמאס, נאסרה כניסתם של כלי שייט למרחב הימי המשתרע על פני 20 מייל מחופי הרצועה.
לדברי המדינה, עם הטלת הסגר פירסמה רשות הספנות הודעה לימאים על קיומו של הסגר הימי, ופעמיים ביום מועברת הודעה על קיומו של הסגר ברשת הקשר הימית לכל כלי השיט השטים במרחק של עד 300 ק"מ מחופי רצועת עזה.
בסוף חודש מאי אשתקד, נטען בבקשה, הפליגה האוניה ESTELLE מנמל טורקו שבפינלנד בדרכה לרצועת עזה, לכל אורך דרכה הארוכה מפעיליה הכריזו בפומבי כי מטרתם היא "פריצת" הסגר הימי, הן בנמלים השונים בהם עגנו, הן בעידכונים שפרסמו ברשת האינטרנט והן בדרכים נוספות.
זאת ועוד מספר מפות ששימשו את מפעילי האונייה נמצאו כאשר הן כוללות סימון בכתב יד של גבולות אזור הסגר הימי, תאריך הטלתו על-ידי ישראל ואת נתיב ההפלגה המתוכנן היישר לתוכו.
לדברי המדינה, ביום 6 באוקטובר 2012 הפליגה האונייה מנמל נאפולי שבאיטליה במקטע האחרון בדרכה לנסות ו"לפרוץ" את הסגר הימי. בבקשה נאמר כי קיימות ראיות למכביר אשר דומה כי לא יכולה להיות מחלוקת לגבי כוונתה של האונייה לפרוץ את הסגר.
כך הודעתו של קפטן האונייה בתגובה לבקשה לעצור את האונייה ולהימנע מהפרת הסגר, לפיה הוא מתכוון לפרוק סחורה בעזה וכי אין בכוונתו לעצור. ובנוסף האונייה נשאה כיתוב בולט : " SHIP TO GAZA" (שמו של הארגון במסגרתו פעלה), האונייה הצהירה מפורשות בשטר המטען כי נמל היעד שלה הוא עזה אשר "בפלשתינה" וכך הצהירה בפני הרשויות בתעודת השוגר כי נמל היעד הוא עזה אשר "בפלשתינה".
כמו-כן המסלול בפועל של האונייה אכן היה מפינלנד היישר אל כיוון הסגר בעזה, באונייה נתפסה מפה עליה שרטוט ידני של קו ההפלגה היישר אל תוך הסגר הימי, האונייה הוציאה פרסומים על שחרור פלסטינה "דרך הים האוויר והיבשה" וברשתות החברתיות פורסם כי האוניה בדרכה לעזה.
עוד נטען בבקשה כי עוד בטרם יציאתה של האונייה לעבר הרצועה ננקטו צעדים רבים במישור המדיני והדיפלומטי למניעת הגעת האונייה. כמו-כן במשך ימי הפלגת האונייה בדרכה לרצועת עזה שבו והועברו מסרים ישירים למפעילי האונייה שנועדו לשכנעם להימנע מהפרת הסגר הימי.
ואולם האונייה הוסיפה להתקדם לעבר אזור הסגר הימי על-אף קריאות חוזרות ונישנות ונקיטת אמצעים שונים מצד צה"ל לגרום לה לשוב על עקבותיה או לעגון בנמל אשדוד והעברת הסחורות לעזה לאחר בידוק ביטחוני. זאת תוך שקברניטה ונוסעיה מצהירים על כוונתם להפר את הסגר הימי.
בסופו של דבר, עצר צה"ל את האונייה בים הפתוח בסמוך לאזור הנתון בסגר והובילה לנמל אשדוד ובכך נתפסה האונייה בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי וכעת מבקשת המדינה מבית המשפט את החרמתה לצמיתות.
לדברי המדינה, לפי כללי המשפט הבינלאומי המנהגי ניתן להחרים כלי שייט פרטיים המנסים להפר סגר ימי שהוטל כדין. אשר על כן מתבקש בית המשפט לאשר כי תפיסת האונייה נעשתה כדין ולהורות בצו על החרמתה בשל תפיסתה במסגרת עימות מזויין ולהעבירה לבעלות המדינה.

תאריך:  23/08/2013   |   עודכן:  23/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מבקשת להחרים אונייה פינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
the Crew
Gilead  |  23/08/13 05:49
2
פששש, מישהו התעורר  ל"ת
nhrr  |  23/08/13 07:13
3
גם במרמרה היה צריך לנהוג כך. ל"ת
חלב שנשפך  |  23/08/13 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה הודיעה כי הנשיא האמריקני אובמה הנחה את המודיעין לפעול בדחיפות לאימות הידיעות אודות המתקפה שבה נרצחו 1,300 אזרחים בנשק כימי    "לא ניתן לקבוע בוודאות שסוריה עשתה שימוש בנשק כימי. הנשיא שוקל את התגובה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
US OPEN: הישראלי נגד ה-84 בעולם. השווייצרי מדורג רק 7
אלעזר לוין
תיכנס בעוד 10 ימים לתפקיד, עם פרישתו של עודד שריג    המינוי טעון אישור הממשלה    הייתה 11 שנים מנכ"לית חברת הדירוג מעלות
איציק וולף
בשל החשש מהידבקות במחלת הפוליו ייאלצו תלמידים בעלי כשל חיסוני להישאר בבית עד לאמצע ינואר 2014    משרד החינוך: יינתן מענה של למידה מרחוק והגעת מורים לבתי התלמידים    היום התחסנו 70,000 ילדים נוספים
איציק וולף
אתרי התיירות במרחב מטה אשר פועלים כסדרם והתושבים שבים אל שגרת סוף הקיץ שהופרה אחר-הצהריים בשל ירי הרקטות והאזעקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il