X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העותרת "חוצה צפון" טוענת לפגמים מהותיים בהליך המכרזי ולפגמים חמורים בהצעתה של הזוכה במכרז
▪  ▪  ▪
חוצה ישראל [צילום: כביש 6]

חברת חוצה צפון המוחזקת על-ידי קבוצת שיכון ובינוי וקבוצת אפריקה ישראל הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה לביטול זכייתה של חברת שפיר הנדסה חוצה צפון ישראל במכרז של המדינה להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של הקטעים הצפוניים בכביש חוצה ישראל.
עד להכרעה בעתירה מתבקש בית המשפט להשעות את כל ההליכים הקשורים במימוש זכייתה של שפיר במכרז ולהורות על הקפאת הליכי המכרז. בפנייה לביהמ"ש, נאמר כי מדובר בפרויקט תשתיות מורכב שהינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים המבוצעים כיום בישראל,ובמכרז רחב היקף של הקטעים הצפוניים בכביש חוצה ישראל המכונים קטעים 3 ו-7, קטעים אשר יאריכו את נתיב הכביש מיקנעם ועד סומך.
על-פי תנאי המכרז, קטעי הכביש האמורים יוקמו בשיטת BOT לפיה הזוכה יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך 34 שנים ובסיומן ישיבו לרשות המדינה. הפרויקט כולל בין היתר סלילת כביש באורך כולל של כ-20 ק"מ, כריית 3 מנהרות כפולות שאורכן הכולל כ-5 ק"מ, בניית מחלפים שיחברו את כביש 6 למערך הכבישים האזורי וכן הרחבה ושדרוג של כביש מס' 70 המצוי בתוואי הפרויקט.
לטענת חברת חוצה צפון, שהוקמה לשם השתתפות במכרז וביצוע הפרויקט נשוא המכרז, דין החלטת ועדת המכרזים להתבטל בשל הפגמים הרבים והחמורים שנפלו בהצעת שפיר ובשל הפגמים המהותיים שהתקיימו בהליך המכרזי. לדבריה, בהצעת שפיר נפלו פגמים חמורים המחייבים את פסילתה, וקבלת הצעתה גרמה לפגיעה חמורה בעיקרון השוויון, בהגינות ההליך המכרזי ובטוהר המידות הנדרש בו.
פער בהצעות המחיר
הפגם הראשון עניינו בפגיעה חמורה בשוויון בין המשתתפות במכרז שנגרם כתוצאה מכך שהוועדה אישרה לבקשת שפיר שינויים בדרישות התכנוניות אשר הוגדרו במכרז כ"דרישות חובה" ונמנעה מפרסום שינויים אלה לכלל המשתתפות במכרז.
השינויים האמורים, טוענת העותרת, איפשרו לשפיר להוזיל באופן משמעותי את הצעתה והם היוו גורם משמעותי לפער בהצעות המחיר בינה לבין שפיר.
הפגם השני הנטען עניינו ביתרון בלתי הוגן שהשיגה שפיר באמצעות התנהלות פסולה ואסורה, בכך שנעזרה לצורך הכנת הצעתה במהנדס אשר לפני כן עסק באופן אישי בתכנון התוכניות ההנדסיות של המכרז בעבור ועדת המכרזים, במסגרת עבודתו בחברת התכנון שייעצה לוועדה.
לאחר פרסום תוצאות המכרז נודע לעותרת כי אותו מהנדס עבר לעבוד בחברת התכנון אשר שימשה כעורך ההגשה ומנהל התכנון אצל שפיר וכי הוא אף עבד במסגרת עבודתו אצל מנהל התכנון של שפיר על הצעתה של שפיר למכרז זה.
מקצה שיפורים במקום פסילה
הפגם השלישי, עניינו בכך שהוועדה התירה לשפיר לבצע "מקצה שיפורים" בהצעתה לאחר הגשתה, וכך למרות שהצעת שפיר לא עמדה בתנאי מהותי שנקבע במכרז, התירה הוועדה לשפיר לתקן את הצעתה בדיעבד במקום לפסול אותה על אתר.
הפגם רביעי, עניינו בכך שהוועדה קיבלה את הצעתה של שפיר מבלי שערכה בדיקה כלשהי לעלויות הנמוכות באופן בלתי סביר ששפיר הציגה ביחס לרכיב התפעול של הפרויקט.
לדברי העותרת, הנזק העלול להיגרם לה ולציבור בכללו עקב מימוש תוצאות המכרז חרף הפגמים המהותיים שנפלו בהחלטה על הזוכה במכרז, הינו רב מן הנזק שייגרם אם בכלל למדינה ו/או לשפיר וחברת כביש חוצה ישראל בשל השעיית ביצוע המכרז אם בסופו של יום תידחה העתירה.
הדיון בבקשה לצו ביניים נקבע ליום רביעי השבוע.

תאריך:  25/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: לבטל זכיית שפיר במיזם בכביש 6
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישלם 11 מיליון שקל - לעומת 18 מיליון שקל שאמורים היו לשלם יוסף אברמוביץ והנרי שיינר, אשר לא עמדו בתנאי העסקה    מרקור מתחיל להפעיל מיידית את החברה
אלעזר לוין
אומ"ץ התלוננה על רכישת פוליסת ביטוח בחברה שחבר הנהלת האיגוד שותף בה    האיגוד ויועץ הביטוח: הכל מתנהל כשורה
איתמר לוין
העירייה מיהרה להזהיר מפני שימוש באולם אירועים לאחר אסון ורסאי - אך האזהרה הייתה חסרת שחר    ביהמ"ש: העירייה תפצה את האולם על אובדן רווחים ועל ההוצאות שנגרמו לו
עמרי מנהיים
בייל, שים לב: 5 השחקנים שנרכשו בסכומי עתק, וקרסו
עידן יוסף
המשטר הסורי הודיע כי הוא מתיר לפקחי האו"ם להיכנס לאסוף ראיות מאזור שהותקף בנשק כימי, אך בפועל מעכב את כניסתם    ג'בהת א-נוסרה: נתקוף באלף טילים את ריכוזי העלאווים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il