X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזהירה את ארה"ב כי פעילות נמהרת שכזו עלולה להיות טראגית ולחבל במאמצי השלום בכיר אמריקני: אסד איחר את המועד ושיבש ראיות כדי להעלימן מהפקחים
▪  ▪  ▪
קרבות במזרח דמשק היום [צילום: AP]

רוסיה מזהירה (יום א', 25.8.13) את ארצות הברית מפני תקיפה בסוריה ואומרת כי כל פעולה צבאית חד-צדדית רק תחמיר את המצב שם ותשפיע בדרך ההרסנית ביותר על המצב הנפיץ ממילא, כלשונה, במזרח התיכון.
דובר משרד החוץ במוסקבה קרא לוושינגטון שלא לחזור על טעויות העבר. הוא ציין כי לפני כעשור עקפה ארצות הברית את האו"ם ויצאה להרפתקה בעירק על-סמך מידע מוטעה שיש שם נשק להשמדת המונים.
הדובר בירך על הסכמת המשטר בדמשק לאפשר למומחי האו"ם לבדוק את האתר שהותקף בנשק כימי וקרא למדינות המערב שלא לנסות לכפות את תוצאות החקירה על החוקרים. לדבריו, כל ניסיון להסיק מסקנות חפוזות ולשקול פעולה צבאית יהיה טעות טרגית.
עוד נאמר בהודעת משרד החוץ הרוסי כי פעולה צבאית חד-צדדית בסוריה תערער את המאמצים של וושינגטון ומוסקבה לכינוס ועידת שלום בעניין סוריה.
רק מחר, חמישה ימים אחרי התקיפה בנשק כימי בפאתי דמשק, יתיר משרד החוץ הסורי לפקחי האו"ם להגיע לאזור. מטה האו"ם בניו-יורק הודיע הערב כי צוות המומחים יבקר מחר באתר בו צבא אסד תקף והרג לכאורה מאות אזרחים בנשק כימי. שעות לאחר התקיפה, גורמי אופוזיציה בסוריה והפקחים אמרו כי אם ביקורם באזור יידחה, לא יישארו עדויות לשימוש בגז.
בארצות הברית אמרו הערב (ראשון) שלא משנה אם צוות הפקחים של האו"ם לא יגלה כל עדות לשימוש בנשק כימי בסוריה, הרכבת יצאה מהתחנה, אסד איחר את המועד ושיבש ראיות לכך במשך חמישה ימים. "לא מקובלת עלינו הבדיקה של האו"ם ואנחנו יודעים בוודאות גבוהה שהם השתמשו בנשק כימי", אמר בכיר אמריקני. אם וכאשר תהיה פעולה אמריקנית, קודם כל יאלצו הפקחים לצאת מסוריה. כלומר אם הם עדיין שם, הפעולה לא תצא לפועל.
בעיר חמה נטלו המורדים אחריות להתננקשות במושל חמה, אנאס אנעם. הוא נהרג בפיצוץ מכונית תופת. אנעם מונה לתפקידו לפני כשנתיים והחליף מושל שהודח בעקבות ההתקוממות נגד המשפר.

תאריך:  25/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר שמיר / Yair  Shamir
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה: פעולה צבאית תחמיר את המצב בסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פוטין מברך את המצב בסוריה
ראיס-פוטין-טיל400  |  26/08/13 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מתקפה בסוריה
עידן יוסף
המשטר הסורי הודיע כי הוא מתיר לפקחי האו"ם להיכנס לאסוף ראיות מאזור שהותקף בנשק כימי, אך בפועל מעכב את כניסתם    ג'בהת א-נוסרה: נתקוף באלף טילים את ריכוזי העלאווים
איציק וולף
סגן הרמטכ"ל האירני שיגר מסר מאיים לעבר האמריקנים השוקלים אפשרות תקיפה צבאית בסוריה    "אמריקה יודעת מה הקו האדום בחזית הסורית"
איציק וולף
שר ההגנה האמריקני הבהיר כי הממשל האמריקני טרם החליט האם להתערב צבאית בסוריה    קרי שוחח עם שר החוץ הסורי ודרש לאפשר לפקחי האו"ם גישה לאזור הפגוע כימית
איציק וולף, אריאל י. לוין
שר ההסברה הסורי הגיב על הדיווחים אודות היערכות אמריקנית למתקפה צבאית בסוריה: גוש של להבות יקיף את המזרח התיכון, הלחץ האמריקני לא יועיל
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה הודיעה כי הנשיא האמריקני אובמה הנחה את המודיעין לפעול בדחיפות לאימות הידיעות אודות המתקפה שבה נרצחו 1,300 אזרחים בנשק כימי    "לא ניתן לקבוע בוודאות שסוריה עשתה שימוש בנשק כימי. הנשיא שוקל את התגובה"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il