X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההצעות להסדר באי.די.בי יוגשו לבית המשפט עד 20.10 ויובאו לאישור אסיפות הנושים עד 14.11 אושרה מכירת כלל ביטוח - תוך ביטול למעשה של החלטת שריג למנות נאמן למניות השליטה בחברה
▪  ▪  ▪
דנקנר. הדיון הבא - בעוד שלושה חודשים [צילום: פלאש 90]

ארכה לנוחי דנקנר להשלים את העסקה לכניסתו של אלכסנדר גרנובסקי לשליטה באי.די.בי: ההצעות להסדרי חוב לקונצרן יוגשו לבית המשפט עד 20.10.13. כך קובע (יום ב', 26.8.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
המומחה מטעם בית המשפט, איל גבאי, יבדוק את ההצעות עד 30.10.13 והן יובאו לאישור אסיפות הנושים שיתקיימו לא יאוחר מ-14.11.13. התנגדויות להסדר יוגשו לבית המשפט לכל המאוחר עד 19.11.13, והדיון באישור ההסדר יתקיים ב-25.11.13. יש להדגיש, כי בית המשפט אינו מחויב לקבל הסדר שאושר בידי הנושים.
אורנשטיין דחה את בקשת הנאמנים למחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות, לאשר כבר כעת את ההסכם אליו הגיעו עם אדוארדו אלשטיין לשליטה משותפת בקונצרן. הוא קבע, כי ניתן יהיה להגיש הצעה זו - וגם הצעות נוספות, אם יהיו - לאישור אסיפות הנושים של החברה. אלשטיין מציע לשלם 770 מיליון שקל תמורת 50.5% ממניות אי.די.בי פיתוח, ולחלק את יתרת המניות לנושים.
עוד אישר אורנשטיין את ההסכם למכירת השליטה בכלל ביטוח לחברת JP Capital Management מהונג-קונג, ובכך למעשה ביטל את החלטת הממונה על שוק ההון, עודד שריג, להעביר את מניות השליטה מידי אי.די.בי לנאמנותו של משה טרי. JP רוכשת את כלל ביטוח לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל ותשלם 1.5 מיליארד שקל תמורת השליטה בה.
אורנשטיין ציין בהקשר זה, כי "בית המשפט מצפה, כי הרגולטורים בארץ יעשו את שניתן במסגרת הדין, כדי לקדם את הטיפול בבקשות למתן האישורים הנדרשים". בנוגע למינוי הנאמן אמר אורנשטיין, כי על שריג לבחון מחדש את עמדתו לנוכח דחיית אסיפות הנושים, ואם ימצא לנכון - עליו לבוא בדברים עם אי.די.בי ועם המשקיף מטעם בית המשפט, עו"ד חגי אולמן.
גרנובסקי התחייב להזרים לאי.די.בי 826 מיליון שקל תמורת 80% ממניותיה, במקביל להקמת חברה שתחזיק ב-72% ממניות אי.די.בי. בחברה זו יהיו לגרנובסקי 70% ולדנקנר 30%, כך שהשליטה בפועל תעבור לידי גרנובסקי. האחרון מבקש לבצע את העסקה באמצעות חברת אמבלייז, הנסחרת בלונדון, דבר המחייב קבלת אישור האסיפה הכללית של חברה זו.
נציגיו של גרנובסקי אמרו בבית המשפט, כי יש צורך ב-12-6 שבועות להשלמת ההיבטים הפורמליים של העסקה. הם הודיעו, כי גרנובסקי הפקיד 450 מיליון שקל בחשבון נאמנות, כפי שדרש אורנשטיין בשבוע שעבר כתנאי למתן ארכה. אורנשטיין אומר בהחלטתו, כי די בכך ובמאמץ הניכר שעשתה אי.די.בי לגייס את הכסף, כדי להעניק את הארכה המבוקשת.

תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוחי דנקנר מקבל ארכה של חודשיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השתלטות האוליגרכים הרוסיים
עמיתראגז  |  26/08/13 08:42
 
- המנהיגים הקיבוצניקים, אוליג
דר' ראובן שפירא  |  26/08/13 12:48
2
ארכה זה בשביל להעלים
את הכסף  |  26/08/13 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
אפרת פרץ
דיון על גורל השליטה באי.די.בי בביהמ"ש    השופט אורנשטיין: "אולי עדיף להמתין עם מכירת הנכסים?"; עו"ד ברטוב: "להמשיך עם מכירת כלל ביטוח"    בנה"פ מאיים: "שינוי שליטה גורר פירעון מיידי של אשראי שניתן"
יוסי ניסן
סעיף בפוליסת הביטוח של מנהלי אי.די.בי קובע, כי אם מתרחשת העברת שליטה, הביטוח מבוטל מיידית    המשמעות: עזיבה גורפת של כל צמרת אי.די.בי אחזקות ופתוח    אתמול נחשף ב"גלובס" כי שוני אלבק ואייל סוגלניק בדרך החוצה
אלעזר לוין
מכחיש את הודעתו של השופט אורנשטיין בפרשת מינוי הנאמן לכלל
איתמר לוין
אי.די.בי העבירה את מניות השליטה בכלל ביטוח לידי משה טרי, לפי הוראתו של שריג, עוד לפני החלטתו של אורנשטיין לעכב את המינוי    אורנשטיין מבהיר: אין משמעות להעברת המניות
אלעזר לוין
הורה להעביר לפרקליט המדינה משה לדור ולפרקליטות מחוז ת"א את החלטתו, שבה דחה את נסיונו של שריג לפעול בניגוד להחלטת בית המשפט    השופט: "בחרתי בשלב זה שלא להתייחס לאי-מייל של הממונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il