X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן שר החוץ: הופתענו מהצעדים האירופיים בשל העיצומים במשרד חיים כץ: פקידי אוצר שלא יודעים לנהל קיוסק רוצים לנהל את תע"א ברוורמן: חסרים מבוגרים אחראים שלא רצים לתקשורת
▪  ▪  ▪
אלקין. לשנות את תרבות האוצר [צילום: פלאש 90]
ארוחה בחמישה שקלים
זאב אלקין סיפר, כי במזנון משרד החוץ יכול כל אחד לאכול בחמישה שקלים, דבר החוזר לתקופתו של יצחק שמיר כשר החוץ – במסגרת הסכם שהושג אז עם העובדים למינויו של אדם מסוים לקונסול בארה"ב בתמורה לסבסוד הארוחות.

סגן שר החוץ, זאב אלקין, קורא (יום ב', 26.8.13) לקבוע בוררות חובה בשירותים החיוניים, ולקבוע בחוק ששביתה תוכרז רק באישורם של עובדי אותו ארגון. אלקין דיבר במושב הפתיחה של ועידת המשפט שעורך ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין.
לדברי אלקין, העיצומים במשרד החוץ העלו בליבו את השאלה האם כיום יש צורך בוועד במשרד החוץ, ותשובתו היא חיובית - כל עוד בישראל לא מצליחים להגיע להסכמות בלי שביתות. "בלי השביתה הזאת, משרד האוצר לא היה מדבר עד ששירות החוץ היה מתפרק לחתיכות", הוסיף.
"ועד עובדים חכם צריך להבין מה מגבלות הכוח שלו. הוא צריך להיאבק על התנאים הכלכליים של העובדים. ברגע שהוא רוצה לנהל את המשרד - וועד העובדים במשרד החוץ רוצה להתערב גם במינויים - הוא חוטא לתפקידו", אמר אלקין. "אני חושב שהוועד אצלנו לא מבין את מגבלות הכוח שלו. הוא מעלה דרישות יתר בנוגע לניהול המשרד, והוא הכניס למאבק נושאים שהיו צריכים להיות מחוץ לתחום. אזרחי ישראל לא יכולים להיות אסירי ציון מחוץ למדינה בגלל שאיבדו דרכונים. ולשבות שביתה ארוכה ללא תוחלת, בה אתה פוגע בעצמך - זו טעות".
לדברי אלקין, ההפתעה בה התקבלה ההחלטה האירופית להחרים מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק, היא חלק מתוצאות השביתה: "העובדים השביתו את קבלת המברקים, וכך יצרו מצב שישראל הייתה עיוורת במשך כמה חודשים למה שקורה בחו"ל". לדעת אלקין, הגיע הזמן לקבוע בוררות חובה בשירותים חיוניים כמו במשרד החוץ, ולקבוע בחקיקה ששביתה תוכרז רק בהסכמת העובדים. אלקין אמר, כי במקומות עבודה ציבוריים לא אכפת לעובדים לשבות, משום שהם יודעים שממילא לא יאבדו את מקום עבודתם.
ועד עובדי משרד החוץ מסר בתגובה: "ועד העובדים דוחה על הסף את דבריו של אלקין ומזכיר כי הוועד הוא שנקט במשנה זהירות ואחריות בכל מהלך סכסוך העבודה תוך השתדלות עליונה שלא לפגוע באזרחים שלא לצורך ופעל בהדרגתיות מדודה. נציין כי נושאים בעלי חשיבות לאומית הורחקו מראש".
יו"ר ועדת העבודה והרווחה ויו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית, ח"כ חיים כץ, אמר שהוועד בשום אופן אינו רוצה לנהל את החברה וציין שבתע"א לא הייתה שביתה אפילו של יום אחד. "מבחינתנו הלקוח זה קו אדום. ביום שנפגע בלקוחות, לא תהיה לנו פרנסה", הוסיף. "יחד עם זה, אנחנו מנצלים את הגודל שלנו להביא הסכמים טובים בתחום הרווחה. כך עשינו את ההסכם הפנסיוני עם מבטחים".
כץ טען, כי חברה ממשלתית מנוהלת בידי רשות החברות, כולל בידי פקידים שמעולם לא חשבו לנהל את תע"א. "אני לא יודע אם הם מסוגלים לנהל קיוסק", האשים. חברות פרטיות כמו הוט, הוסיף, מבקשות למקסם רווחים ואין להן שום רגישות חברתית: "מבחינתם שיפטרו את כל העובדים ויעבירו אותם לחברות כוח אדם ושיקבלו שכר מינימום. שם צריך להיות שעד יותר אגרסיבי". על הנעשה בנמלים אמר, כי הן העובדים והן הבעלים מגזימים, ו"אין סיבה שנמל ישבות כל כך הרבה פעמים".
כץ הוסיף, כי מנהלי תע"א נטלו בונוסים במקום להשקיע במו"פ. "המפעל הוא שלנו. ההנהלות מתחלפות והממשלה לוקחת כסף. אנחנו רואים את המפעל כמקום העבודה שלנו, שממנו יוצאים לפנסיה", הכריז. "אני מייצג ציבור בלי שאלטר. אם אני אשבות שנה - זה לא יעניין אף אחד".
ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן אמר, כי הבעיה העיקרית של כלכלת ישראל היא שהצמיחה אינה מחלחלת כלפי מטה, משום שהתפוקה לעובד בישראל היא מהנמוכות בעולם המפותח בשל חוסר השקעות בטכנולוגיה ובהכשרה טכנולוגית. "ואז אומרים שבכל אשמים הוועדים. יש חבורה שמקבלת משכורות עתק, ואומרת: עכשיו נשבור את הוועדים והדברים יצליחו. כולם רוצים להיות משה כחלון".
לטענת ברוורמן, קיימת בעיה של חוסר משילות בכך שאין תכנון מרכזי. "נכון, יש בעיה עם ועדים ונפוטיזם. אבל לשבור אותם? באנו לכאן לבנות כלכלה הוגנת". העורך הראשי של וואלה חדשות, ינון מגל, שאל האם הגולם לא קם על יוצרו. ברוורמן השיב, כי הבעיה היא בתחום הניהול: "חסרים מבוגרים אחראים רציניים שלא רצים כל הזמן לתקשורת, לצד ועדים שייכנסו לתלם".

תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אלקין: בוררות חובה בשירותים חיוניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בריאות אורלית לקויה, הכוללת בעיות דנטליות ומחלות חניכיים, היא גורם סיכון עצמאי לזיהום אורלי ב-HPV, שעלול גם לגרום לסוגי סרטן אורליים
יצחק דנון
ההסתדרות וארגון העיתונאים מבקשים מביה"ד לעבודה להורות על השבתו לעבודה של יו"ר ועד עיתונאי מעריב    הפיטורים נכנסו לתוקפם ביום חמישי האחרון
עידן יוסף
גובה תשלום מנוסעים עבור עגלות תינוק פתוחות 16.5 שעות מעבר למה שהחוק מתיר לה
עופר וולפסון
הסכום יוזרם לחברה מתאגיד סיני פרטי בעבור מניות ורישיון למיסחור מוצרי החברה בסין    ההשקעה משקפת לחברה שווי של 25 מיליון דולר
עופר וולפסון
רכשה את הפעילות המלאה, המונה 13 סניפים, מאיש העסקים ג'קי בן-זקן    בן-זקן רכש את הרשת ב-2009 תמורת 20 מיליון שקל
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il