X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש אח"ק: בחודש הקרוב צפויות הפתעות בתחום המאבק בארגוני הפשיעה יו"ר חד"ש: אני יוצא מתוך הנחה שמאזינים לי כל הזמן רותם: צריך לתת למשטרה את האמצעים להילחם בפשיעה
▪  ▪  ▪
יצחקי. פחות מ-1,800 האזנות בשנה [צילום: יוסי זליגר]

"האזנות סתר נחוצות ומונעות פיגועים טרוריסטיים ופגיעות בחפים מפשע במישור הפלילי. הדברים הללו לעיתים הכרחיים, וצריך לעשות אותם במשורה ותוך בדיקה ובחינה. מספר האזנות הסתר נמצא בירידה, ולא קיים המצב שהיה בעבר, כאשר המשטרה הייתה מבקשת אישור להאזנה כמעט באופן אוטומטי". כך אומר (יום ב', 26.8.13) השר סילבן שלום בוועידת המשפט של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין.
אלוף (במיל.) דני רוטשילד הביע את הדעה, כי ניתן כיום ברוב המקרים להסתדר בלא האזנות סתר, בשל כמות המידע העצומה המצויה באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. לפיכך, אמר, יש להגביל את האזנות הסתר למקרים הנוגעים לבטחון המדינה. לדברי רוטשילד, כאשר יש תמלילי שיחות - השאלה איננה האם ידלוף אלא מתי ידלוף, ולפיכך יש להביא בחשבון מה קורה עם התוצרים גם כאשר ההאזנה חוקית.
"מאזינים לעורכי דין"
ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, נשאל האם המשטרה מאזינה לעורכי דין בנוגע לתיקי לקוחותיהם. הוא השיב, כי ההאזנות נעשות רק על-פי חוק. יצחקי מסר, כי המשטרה מאזינה לפחות מ-1,800 איש בשנה, בעיקר בתיקים של ארגוני פשיעה ופשעים חמורים - מתוך 300,000 תיקים פליליים הנפתחים בשנה ומתוך 30,000 עצורים.
יצחקי הצהיר, כי המשטרה שמה את הגנת הפרטיות בראש סדר העדיפויות, המשטרה עצמה מאזינה רק "במקרים מאוד מאוד חריגים" והיא מפסיקה את התמלול כאשר מתברר שהשיחה פרטית. יצחקי גילה, כי אגף החקירות מקים יחידת סייבר, כדי לבלום את המקרים של פגיעה בפרטיות. הוא הוסיף, כי רוב תשומת הלב של המשטרה מופנית כיום כלפי ארגוני הפשיעה ו"בחודש הקרוב יהיו כמה הפתעות נוספות סביב העניין".
עו"ד אבי עמירם טען, כי לשופטים אין כל בקרה על יבול ההאזנות שהם מאשרים. "למאזין אסור לעשות שום מחיקות ואסור לו לעצור את ההקלטה. אין לו שיקול דעת ובינתיים הוא מאזין לכל. הוא יכול רק להחליט אם לתמלל ולהעביר הלאה", הוסיף. "כן מאזינים לעורכי דין. השאלה היא מה עושים עם התוצרים".
"אמירה בעלמא"
יו"ר חד"ש, ח"כ חנא סוויד, תהה מדוע אדם נורמטיבי עלול להיות נתון להאזנה. הוא טען, כי כלים מסוג זה מופעלים בעיקר נגד מיעוטים ונגד המשתייכים לשכבות חלשות. "הנחת העבודה שלי היא שהלשכה שלי והרכב שהכנסת מעמידה לרשותי והדואר האלקטרוני שלי - שהכל 100% מהזמן תחת האזנה", האשים, בלי לציין למי מכוונים דבריו.
סוויד דחה את הטענה, כאילו הפרטיות עומדת מול ביטחון הציבור. "זו אמירה בעלמא בשביל לתת הכשר לעשות מעקבים בסיטונאות. אם יש חשד סביר - בסדר. אבל לעשות על כולם בכל הזמנים - זה פוגע בפרטיות, בכבוד, בחופש הביטוי", אמר.
"להאזין ללא היסוס"
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם, אמר, כי יש לזכור שמתנהלת מלחמה נגד הפשע המאורגן ויש להפעיל את כל האמצעים הנחוצים לצורך כך. "אם במסגרת זו מאזינים גם לעורכי דין - אני לא נופל מהכסא". הוא דחה את האפשרות שיש יותר האזנות לערבים, ואמר בחיוך שיש אנשים שרק חושבים שהם מספיק חשובים כדי שיאזינו להם. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, השיבה: "אין מה להאזין לי, כולו שישה מנדטים. אבל עוד נגדל". רותם: "כשתגדלו נתחיל להאזין לכם". גלאון: "זה עוד יקרה, אבל אם אנחנו נגדל - אתם תקטנו". רותם: "לכן נדאג שזה לא יקרה".
בנימה רצינית אמר רותם, כי כאשר יש אישור משפטי להאזנות - אין להסס. את הסינון יש לעשות, הוסיף, כאשר החומר מועבר למשטרה ולפרקליטות. לדעת רותם, אם קיים חשש לבטחון המדינה - גם שם יש להאזין ללא היסוס. "הזכות לפרטיות חשובה מאוד, אך כאשר מתנהלת מלחמה על שלומו ובריאותו של האזרח - יש לתת למשטרה את הכוח להבטיח שלא נצטרך לבוק כל יום מה קורה מתחת למכונית שלנו", טען. גלאון השיבה: "המידתיות נפגעת. גם במאבק הזה לא הכל מותר".
גלאון אמרה, כי אינה בטוחה שהאיזון נשמר ולדעתה מספר ההאזנות עדיין גדול מדי. "יש לי בעיה עם הקלות שבה נושאים את שם הביטחון לשווא. בבית המשפט חותמים בקלות על הצווים האלה", טענה. "יש כאן הוצאה גורפת של צווים, תוך פגיעה בזכות לפרטיות ובזכות הציבור לדעת. הנושא הזה פרוץ". היא יצאה גם נגד המספר הגדול של צווי איסור פרסום.

תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה מקימה יחידה ללוחמת סייבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש הרתעה !
ל.ר.  |  27/08/13 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שרי האוצר והכלכלה הודיעו רשמית: "חסמי הסחר בייבוא יוסרו. נוזיל את המוצרים כאן"    הצוות הבינמשרדי יבצע ניתוחים השוואתיים בתחום המחירים בין ישראל לעולם בתחומי ייבוא, מיפוי השווקים, איתור כשלי שוק וחסמי תחרות אחרים ויגבש המלצות תוך שישה חודשים
אלעזר לוין
מכירת דירות של משקיעים ובניה עצמית ירדה ב-6% ל-1,270    מלאי הדירות הלא מכורות ירד ב-7%, לכ-20,100
עופר וולפסון
היקף החוב הבעייתי עלה תוך שנתיים לכ-550 מיליון דולר    פורטוגל, ספרד וסין מובילות ביחס היקף החוב הבעייתי להיקף הייצוא השנתי לאותה מדינה    "הבנקים בעולם מצמצמים אשראי לחברות ואלו מגלגלות את המחסור המימוני לספקים שנפגעים מכך"
עופר וולפסון
פתחה באכיפה ממוקדת בעקבות מבצע מחוזי בו התגלו העלמות רבות, דווקא מצד בעלי דירות שרחוקים ממצוקה כספית    לאור הממצאים, נפתחו חקירות רשמיות והוחלט על הרחבת הבדיקות
יפעת גדות
גלולות למניעת הריון, השמנה ואורח חיים - האם הם משפיעים על הצלוליטיס? האם ניתן להיפטר ממראה העור הנקבובי הזה? ומדוע הגברים יצאו בלא כל קנס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il