X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרי הודיע כי ימוצה הדין עם המשטר סגן שר בממשלת אסד אומר כי אם תותקף ארצו היא תראה בישראל אחראית רוסיה מבהירה: "לא ניכנס למלחמה עם איש, גם אם סוריה תותקף"
▪  ▪  ▪
קרי. טבח נורא [צילום: AP]
לברוב. מוסקבה תישאר נייטרלית [צילום: AP]

ארצות הברית הרשמית שומרת על עמימות באשר לכוונותיה, אולם ההערכות מצד מומחים ופרשנים אומרות כי נשיאה ברק אובמה לא יסתפק בפעולה כירורגית נקודתית שתשים את ארצו ללעג, אלא בפעולה אחת רחבה וקשה שתטביע חותם.
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, כינס מסיבת עיתונאים, בה התייחס לתגובה האמריקנית למצב בסוריה. הוא אמר כי הראיות שנאספו מוכיחות כי אכן היה נשק כימי. לדברי קרי, אסד מחזיק יכולת לתקוף בנשק כימי ושולט באזור שהותקף.
עוד אמר כי מתקפה כפי שבוצעה אינה יכולה לעבור בשתיקה וימוצה הדין עם האחראים לטבח.
הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין אמר כי על ארצות הברית לפעול במהירות וברצינות בתגובה לתקיפה בנשק כימי בשבוע שעבר בסוריה. לדבריו, אם לא תגיב וושינגטון תיפגע אמינותה בעולם - אם נותרה עדיין אמינות כזאת.
טילים המכוונים לישראל
סגן שר ההסברה הסורי, חאלף אל-מיפתאח, אמר כי דמשק תראה בישראל אחראית לכל מתקפה עליה, אם תותקף. בראיון לתחנת הרדיו האמריקנית בערבית "סאווא", הוסיף אל-מיפתאח כי יש לסוריה נשק אסטרטגי המכוון אל ישראל.
הוא הזהיר כי אם יעשו אמריקה או ישראל טעות ו"ינצלו את התירוץ הכימי", כלשונו, "תפרוץ באזור אש גדולה, שעלולה להשפיע גם על ביטחון העולם כולו".
ארגון החזית העממית-המפקדה הכללית, הנאמן למשטרו של אסד, איים להגיב על כל מתקפה של המערב בשטח סוריה. דובר מטעם הארגון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כל מי שישתתף במתקפה על סוריה צריך לדעת שהאינטרסים שלו באזור ישמשו יעד לתגובה.
רוסיה: אנחנו מחוץ למשחק
שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוֹב, הודיע כי רוסיה עצמה לא תיגרר ללחימה באזור. במסיבת עיתונאים במוסקבה, אמר: "רוסיה לא תיכנס למלחמה עם אף אחד במקרה של התערבות זרה של מעצמות המערב בסוריה".
לברוב הזהיר את מעצמות המערב מפני מתקפה בסוריה. עוד אמר כי מתקפה על תשתיות הצבא הסורי רק תחריף את מלחמת האזרחים ולא תביא לסיומה. לדבריו, אם תהיה תקיפה כזאת בלא אישור של מועצת הביטחון של האו"ם, יסתור הדבר את החוק הבינלאומי, ותוצאותיה ידרדרו את המזרח התיכון כולו לאלימות. "תהיה זו אשליה לחשוב שהשמדת התשתית של הצבא הסורי תסיים את מלחמת האזרחים", קבע.
הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי טרם התקבלה החלטה על התערבות צבאית בסוריה, וכי תמיכתה של מועצת הביטחון בפעולה כזאת חיונית ביותר. היא הוסיפה כי יש למצוא פתרון פוליטי לשפיכות הדמים בסוריה, וכי קשה ל-28 מדינות האיחוד להגיע להחלטה משותפת בסוגיה.
אסד: מעט מאוד מנהיגים
נשיא סוריה בשאר אסד שיגר מסר מאיים לאמריקנים, ואמר: "ארצות הברית רשמה כישלון בכל המלחמות הקודמות שיצאה אליהם, מוויטנאם ועד היום. אמריקה השתתפה באינספור מלחמות, אבל מעולם לא השיגה את המטרות הפוליטיות שבגללן פתחה במלחמות".
"בין ראשי המדינות בעת הנוכחית", המשיך לעקוץ, "יש הרבה פוליטיקאים, אבל מעט מאוד מנהיגים. העובדה היא שהם לא יודעים היסטוריה או לומדים ממנה. יש אנשים ששוכחים את העבר".
באו"ם מעריכים כי צוות המומחים ללוחמה כימית של האו"ם, שנמצא בדמשק, והגיע היום לאזור שהותקף בנשק כימי על-ידי משטר אסד, יוכל למצוא עדויות לשימוש בנשק כימי בדמשק, למרות הזמן שעבר. צוות הפקחים ביקר היום באזורבו על-פי החשד התבצעה המתקפה הכימית בשבוע שעבר.

תאריך:  26/08/2013   |   עודכן:  26/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לתקיפה בנשק כימי יהיו השלכות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אם נותקף- נראה בישראל אחראית
שמ  |  26/08/13 23:19
2
מדוע שלא יתקיפו את הטורקים ?==
יוד יוד  |  27/08/13 00:35
3
פוטין התקפל כי יש לו חבר שוקו  ל"ת
אחר - מצרים  |  27/08/13 01:05
4
באמת?
לוגי  |  27/08/13 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מתקפה בסוריה
איציק וולף
הפקחים הגיעו לבחון את הטענות לשימוש בנשק כימי    שבו אל המלון ולא המשיכו בסיור    חבר ועדת החוץ בפרלמנט האירני טוען כי מתקפה אמריקנית בסוריה תוביל בראש ובראשונה למתקפת נגד שתכוון לישראל
איציק וולף
התראיין לעיתון רוסי והודה לנשיא רוסיה על תמיכתו בסוריה    על איומי התקיפה האמריקנית: הם לא יכולים לדעת כמה זמן היא תימשך ולאלו אזורים היא תתפשט    על האשמות הטבח הכימי: שטויות, קודם העמידו לדין ואחר כך אוספים עדויות
עידן יוסף
מזהירה את ארה"ב כי פעילות נמהרת שכזו עלולה להיות טראגית ולחבל במאמצי השלום    בכיר אמריקני: אסד איחר את המועד ושיבש ראיות כדי להעלימן מהפקחים
עידן יוסף
המשטר הסורי הודיע כי הוא מתיר לפקחי האו"ם להיכנס לאסוף ראיות מאזור שהותקף בנשק כימי, אך בפועל מעכב את כניסתם    ג'בהת א-נוסרה: נתקוף באלף טילים את ריכוזי העלאווים
איציק וולף
סגן הרמטכ"ל האירני שיגר מסר מאיים לעבר האמריקנים השוקלים אפשרות תקיפה צבאית בסוריה    "אמריקה יודעת מה הקו האדום בחזית הסורית"
רשימות נוספות
60% מתנגדים להתערבות בסוריה  /  איציק וולף
סוריה: המזרח התיכון יבער כולו  /  איציק וולף, אריאל י. לוין
ארה"ב: נגיב אם יתברר שהייתה מתקפה כימית  /  איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il