X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד עורכי הדין, המגדיר עצמו כאחד המובילים בתחום התכנון והבנייה, ביקש ממשרד התמ"ת לאשר את הפיטורים שבועיים לפני הלידה - וערער על כך שבקשתו נדחתה
▪  ▪  ▪
עו"ד אנגלסמן. נסיון פיטורין בלתי מוצדקים [צילום: אתר המשרד]

עו"ד מלכה אנגלסמן, המציגה את עצמה כאחת המובילות בארץ בתחום התכנון והבנייה, ניסתה לפטר עובדת בחודש התשיעי להריונה, ואף ניהלה הליך משפטי כאשר משרד התמ"ת סירב לאשר את הפיטורין. כך מגלה פסק דין של בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
על-פי אתר האינטרנט של אנגלסמן, בין לקוחותיה מצויים התאחדות הקבלנים, שירותי בריאות כללית, ידיעות אחרונות, אשטרום, הרכבת הקלה, נמל היובל, מנהרות הכרמל, אלרוב, שיכון ובינוי, אורי דורי, אפריקה-ישראל, רמט, מנרב, מקורות, תעש, אפרידר, סלקום ורבים אחרים. "ניסיונה העשיר כולל חברות בוועדת התכנון והבניה של לשכת עורכי הדין ומילוי תפקיד אב בית הדין בבית הדין של לשכת עוה"ד", היא אומרת.
משרד אנגלסמן פנה בתחילת פברואר 2009 לממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת וביקש להתיר לו לפטר את טל יופה-ללוש, אשר שימשה כממונה על קשרי לקוחות מאז אוקטובר 2007. המשרד טען, כי יופה-ללוש מסרבת לבצע את תפקידה מאז נדחתה דרישתה לקבל מקדמות על חשבון בונוסים. יופה-ללוש ילדה 15 יום לאחר הפנייה.
עו"ד אילן רובינשטיין טען בפני הממונה - אחרי שיופה-ללוש כבר ילדה - כי היא הודיעה על הריונה במאי 2008. ואולם, יופה-ללוש הוכיחה שבאותו חדש לא הייתה בהריון, וטענה שהודיעה על הריונה רק בדצמבר 2008 - ומאז החל משרד אנגלסמן להתנכל לה. הממונה על עבודת נשים קבעה באפריל 2009, כי אינה מאשרת את הפיטורין, וציינה שיופה-ללוש מצויה בחופשת לידה בה אסור לפטר אותה.
השופטת אורנית אגסי דחתה (12.8.13) את ערעורו של משרד אנגלסמן על החלטת הממונה. לדבריה, אפילו אם יש ממש בטענותיה של אנגלסמן, הרי שאין מדובר בנסיבות חמורות ויוצאות דופן המצדיקות פיטורין בחודש התשיעי להריון. "סמיכות הזמנים בין הודעת העובדת להריונה ובין טענת המעביד על חוסר שביעות רצון מעבודתה פועלת כנגד גרסתם של המערערים", מוסיפה אגסי. עוד היא אומרת, שמדובר היה למעשה בבקשה לפיטורי עובדת בחופשת לידה - ולא התמלאו התנאים החריגים המאפשרים להיענות לבקשה כזו.
טענה נוספת של אנגלסמן הייתה, כי יופה-ללוש לא התייצבה לשימוע בפני הממונה ולכן לא יכלה האחרונה לקבל החלטה מושכלת. בתגובה לטענה זו מזכירה אגסי, כי השימוע התקיים שבוע בלבד לאחר שיופה-ללוש ילדה, היא הגישה את עמדתה בכתב ואין כל פסול בכך.
נציגי הציבור רחל הרצוג ואפרים שלייפר הצטרפו לפסק דינה של אגסי. משרד אנגלסמן, אשר יוצג בידי עו"ד תמר גולן, חויב בתשלום הוצאות בסך 6,000 שקל. את יופה-ללוש ייצגה עו"ד חיה לזר-נוטקין, ואת משרד התמ"ת - עו"ד טלמון קצב.

תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלסמן ביקשה לפטר עובדת בחודש התשיעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט: מדובר במכת מדינה בהיקפים אדירים, המתבצעת בראש כל חוצות; יש אינטרס ציבורי מובהק בהגנה על זכויות היוצרים
איציק וולף
בית החולים הדסה עין כרם ובית החולים הדסה הר הצופים יעבדו מחר במתכונת חירום בלבד    זאת בעקבות כוונת ההנהלה לפטר ביום חמישי באופן חד-צדדי יותר מ-200 עובדי מינהל
שירי אלג'ם
הקשר, שהורחק בשבת, יצא לאתיופיה כבר הלילה
עופר וולפסון
היקף הסחר בין ישראל למדינות חבר העמים הולך ועולה והסתכם ב-2.7 מיליארד דולר בשנת 2012 וקרוב ל-1.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2013    המנכ"ל יוסי גינוסר: "זיהינו את הצורך בקרב חברות ישראליות המנהלות סחר עם מדינות חבר העמים לשירותי בקרה מתקדמים"
אריאל י. לוין
תא"ל (מיל.) ניצן נוריאל, שהיה ראש המטה ללוחמה בטרור, מציע מתווה בן ארבעה שלבים לפתרון המשבר הכימי וצופה: זה מה שיקרה - אבל אחרי הפגנת כוח צבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il