X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החינוך אומר כי מערכת החינוך ערוכה להפעלת למידה-מרחוק במקרה של מלחמה שנת הלימודים נפתחה כמעט ללא תקלות נתניהו: חנכו למצוינות וציונות אדלשטיין: ביטול הבגרות בתנ"ך ובהיסטוריה - שגוי
▪  ▪  ▪
חדר המצב של משרד החינוך [צילום: מוקי שוורץ]

על-רקע רוחות המלחמה המנשבות מסוריה, חזרו הבוקר (יום ג', 27.8.13) ללימודים 1.7 מיליון תלמידי בתי הספר וכ-400 אלף ילדי הגנים. כמה מאות ילדים המוגדרים "מעוכבי חיסון" יוכלו להתחיל להגיע לבתי הספר רק בינואר, בעוד שישה שבועות, מחשש להדבקת תלמידים. בחדר המצב של משרד החינוך מרוצים ומדווחים על פתיחה "חלקה", למעט כמה שביתות נקודתיות.
שר החינוך שי פירון גילה הבוקר כי בשבועות האחרונים עסקו אנשי משרדו רבות בתרחישים הביטחוניים השונים והציעו פתרונות. "מערכת החינוך יותר מערוכה לשורה ארוכה של תרחישים", אמר פירון. "צריך לזכור שהיום אנחנו נמצאים בעולם שבו למידה מרחוק והיכולת לייצר למידה אינטראקטיבית מאוד מפותח, ולכן פיתחנו לעצמו את כל הכלים הללו".
בהודעה שמסר השר פירון, נאמר כי הדרך ארוכה ולא נעשה עדיין די. "יותר אמון, אהבה ומצוינות, פחות פערים, כיתות קטנות, שילוב ראוי של כלל הילדים. הישגים, ערכים, כבוד, שורשים ועוד ועוד. נחלום ונבצע. לא ננוח. באנו לשנות, ויחד - נשנה! זה יקרה כי זה מגיע לנו. זה יבוא - כי החינוך הוא העתיד שלנו", כתב בעמוד הפייסבוק.
לדבריו, התברכה מערכת החינוך בילדים מיוחדים ובאנשי חינוך מעולים. מסורים ומקצועיים. פירון פותח את שנת הלימודים בבית ספר ובגן ילדים בנתניה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחר-כך יגיע לבית חולים לילדים באזור המרכז לבקר ילדים שלא יגיעו היום לבית הספר. משם יסע לביתם של ילדים שנותרו בבית בגלל בעיה חיסונית ויקנח בישיבה התיכונית כפר גנים בפתח תקוה, בית הספר אותו הקים וניהל למעלה מעשור.
"אבל מה שמרגש אותי", כתב פירון, "זו הידיעה שהיום - ממש היום צועדת הבת שלי, הדס, לבית ספר תיכון כמחנכת בכיתה י'. זו שנתה הראשונה כמחנכת מן המניין. זה מרגש אותי. אנחנו ממשיכים להתמסר לחינוך. אימא שלי הייתה מורה ומנהלת, ועכשיו גם הבת שלי מצטרפת לחגיגת החינוך".
נתניהו: ציונות ומצוינות
נתניהו פנה בבקשה מהמורים ומהמנהלים לחנך למצוינות ולציונות. "הייחוד שלנו כעם לאורך הדורות נבע מההשקעה בחינוך ובמצוינות", אמר.
"להורים אני אומר – אם תצפו להישגים מהילדים שלכם, הם יביאו אותם. ניתן לילדים ולכם את הכלים להצלחה: מחינוך חינם מגיל 3 ועד להשקעות עתק בהשכלה הגבוהה. ולתלמידים אני מאחל שנת לימודים מוצלחת!", דבריו.
יושב-ראש הכנסת יואל אדלשטיין איחל מזל טוב לתלמידים. לדבריו, מערכת החינוך היא נגזרת של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וחובה עליה לחנך את הנוער על אדני המסורת וההיסטוריה היהודית, תוך הענקת חינוך איכותי ואזרחי למיעוטים.
"הרעיון לבטל את בחינת הבגרות בתנ"ך ובהיסטוריה הוא רעיון שגוי", המשיך. "לא ייתכן שמקצועות הליבה של מדינת ישראל לא יכללו באופן מובהק את ערכי היסוד והשורשים של העם היהודי. הורים ומחנכים יודעים, שהדברים החשובים באמת לא ניתנים לבחירה הם מוענקים לילד ובונים אותו. עבורי חינוך ערכי חשוב וידע בסיסי בהיסטוריה היהודית הוא חובה לא פחות מידיעת שפה זרה או טריגונומטריה וכך צריך להתייחס אליו. ביטול הבחינות יפגע יותר מכל בחינוך הממלכתי ואסור לנו לתת לו יד".

תאריך:  27/08/2013   |   עודכן:  27/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירון: "יותר מערוכים לשורת תרחישים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר למערוך? ל"ת
בשלן  |  27/08/13 12:48
2
אז אמרנו...
ליפא העגלון  |  27/08/13 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חוזרים לבית הספר
איתמר לוין
עמותת "מקום להיות" מצפצפת על העדר הרישיון ועל צווי הסגירה - וביקשה מבית המשפט העליון לאפשר לה להתחיל את שנת הלימודים תשע"ד    משרד החינוך אינו אוכף את הצווים שהוציא בעצמו
הדס יריב
מומלץ להכין יחד עם הילדים טבלת כריכים שבועית    מומלץ להשתמש בלחמים העשויים מחיטה מלאה ושאר דגנים מלאים    הקפידו שהממרח יהיה עשיר בחלבון מסוגים שונים
ד"ר שירי דניאלס
שדרו ביטחון ונטעו בילד תחושת מסוגלות בכוחו ובכישוריו    העבירו מסר כי הסתגלות הנה תהליך ממושך לעיתים ועשויה להיות גם רצופת מכשולים    אפשרו לילד להתקדם בקצב שלו ולמרות הפיתוי העז: הימנעו ממתן עצות
עדי וילדר
עידן יוסף
ההוצאה הממוצעת לתלמיד ביסודי: 300-250 ש"ח, לתלמיד בתיכון 550-400 ש"ח    צפויה עלייה של עד 3% בהיקף ההוצאה הכספית לרכישת ציוד    54%: "לא כדאי להשקיע במותגים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il