X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר רשות ניירות ערך על חברות הייעוץ לגופים המוסדיים: "אם הן לא תעשינה עבודת אנליזה רצינית טרם המלצתן, ולא יינתן זמן מספיק לחברות להגיב, אשקול שלא לאפשר למשקיעים המוסדיים להסתמך עליהן"
▪  ▪  ▪
יו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר [צילום: פלאש 90]

"אם חברות הייעוץ לא תעשינה עבודת אנליזה רצינית טרם ההמלצה, ולא יינתן זמן מספיק לחברות להגיב, אשקול שלא לאפשר למשקיעים המוסדיים להסתמך על חברות הייעוץ" - כך אמר (יום ד', 28.8.13) שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך, בוועידה הכלכלית הלאומית של עיתון "כלכליסט", בשיחה עם כתבת הפיננסים, רחלי בינדמן.
האוזר אמר כי חברות הייעוץ הן תולדה של צורך שנבע מהתפתחות חקיקתית. "החשיבות של האקטיביזם המוסדי, שאני מאמין גדול בו, והעובדה שהמוסדיים לא מילאו בעבר את חלקם בשמירה על ממשל תאגידי בחברות שבהן השקיעו - הביאו להטלת חובת השתתפות על משקיעים מוסדיים באסיפות כלליות", ציין האוזר, "ואולם, בשל העובדה כי השתתפות באסיפות כלליות כרוכה בעלויות עבור הגופים המוסדיים, החלו המשקיעים המוסדיים יותר ויותר להיעזר בגורמים מקצועיים המתמחים בגיבוש המלצות הצבעה, וכך למעשה נוצרו חברות הייעוץ".
בפועל, שוק חברות הייעוץ מאופיין במבנה ריכוזי ונשלט באופן בולט על-ידי אנטרופי. "זה לא תופעה שמאפיינת רק את ישראל. רק כדי לסבר את האוזן, גם בשוק ענק כמו ארה"ב קיימות שתי חברות דומיננטיות כאשר אחת מהן - ISS, אוחזת בנתח שוק של מעל 60 אחוז", אמר האוזר.
האוזר אמר כי הוא מציע לחברות הייעוץ לבחון מקרוב את דרך פעילותן של החברות הדומות בארה"ב ובמקומות אחרים, כמו ה-ISS. הוא אמר כי אלה צריכות לתת מספיק זמן לחברות להגיב, כפי שנהוג, לדוגמה בארה"ב. כלומר, לפחות שבועיים ואף רצוי פרק זמן ארוך מזה.
בתשובה לשאלה האם תיקון 20 (שכר הבכירים) משיג את מטרתו, אמר האוזר כי התכלית של התיקון היא יצירת מתאם בין שכר לביצועי החברה. "המטרה החשובה שלשמה חוקק תיקון 20, היא לתת כלים בידי האסיפה הכללית, הנהלת החברה והדירקטוריון לתגמל את בכירי החברה בשכר הוגן ומבוסס יעדים באופן שיתמרץ את המנהלים להצליח ולהשיא את רווחי החברה, וכך ייטיב עימם כמו גם עם בעלי המניות שירוויחו מביצועי החברה שיגולמו בעליית ערך השקעתם. המשימה של בניית תוכנית תגמול היא משימה מאתגרת העומדת בפני החברות", אמר האוזר.
"אני מאמין שנמצא בעתיד קשר הדוק יותר בין שכר לביצועים. אם קשר כזה לא יימצא, תיקון 20 לא מילא את ייעודו", ציין יו"ר רשות ני"ע.

תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כלכליסט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוזר: נגביל הסתמכות המוסדיים על חב' הייעוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ועד עובדי המשק והמנהלה של בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים החריפו הבוקר את צעדי המחאה שלהם וחסמו את הגישה לבתי החולים
יפעת גדות
מה מנת המשכל שלכם והאם התמונות שאתם מעלים חביבות על החברים?    מאושרים יותר כשאתם גולשים בפייסבוק? מדוכאים?
עופר וולפסון, איציק וולף
הגיוס - לקראת תרחיש בו אסד יגיב בתקיפת ישראל למתקפת המערב נגדו    התורים לערכות המגן מתארכים    הסורים הקימו אתרים חלופיים לפעילות ביטחונית במרחק הליכה ממפקדותיהם הרשמיות
יואב יצחק
העתירה הוגשה על-ידי עו"ד אורית חיון באמצעות עו"ד אלי הלם    העותרת מבקשת לבטל את מינויו לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ולהעמידו לדין בגין עדות שקר ועבירות משמעת    טוענת: המשטרה והפרקליטות מסתירות מידע חמור מהציבור
יצחק דנון
הבנקים גובים "עמלת ייקור" שלא כדין בגין שירותי המרה של מט"ח    עוד נטען: הלקוחות אינם יכולים לדעת איזה בנק מספק שירותי המרה תחרותיים יותר מאחר, והלקוחות לא מקבלים את הנתונים שיאפשרו השוואה כזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il