X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתי דין פסלו את עו"ד רפאל שטוב במשך שבע שנים לאחר שהשתלח בדיין וסירב להתנצל ביהמ"ש: למדינה יש חסינות מתביעות כאלו; התנהלות שני הצדדים הייתה לקויה
▪  ▪  ▪
בית הדין הרבני הגדול דרש התנצלות

המדינה לא תפצה את עו"ד רפאל שטוב על כך שבמשך שבע שנים נמנע ממנו להופיע בפני בתי דין רבניים ב-21 של תיקים. כך קבעה (27.8.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אביגיל כהן, למרות ביקורתה על התנהלות בתי הדין בנושא זה.
בשנת 1999 ייצג שטוב לקוחות בפני הרכב בית הדין הרבני האיזורי לענייני הקדשות, בראשותו של הרב צבי שיינפלד. הוא נקט כלפי הדיין בלשון שכינה בית הדין הרבני הגדול "שפת שוק" ו"כינויי גנאי וזלזול", בהם מעולם לא נתקלו הדיינים לדבריהם. ביה"ד הגדול הורה להעביר את הנושא לטיפולה של לשכת עורכי הדין ודרש משטוב להתנצל בפני הרב שיינפלד, אך הוא סירב. בשל כל הורה בית הדין האיזורי להפסיק את ייצוגו של שטוב באותו נושא.
בעקבות זאת פסלו הרכבי בית הדין, בעיקר בראשות הרב שיינפלד אך גם בהרכבים אחרים, את שטוב מלהופיע בפניהם. בית הדין הרבני מוסמך לעשות זאת, שלא כמו בבית משפט רגיל בו על השופט לפסול את עצמו אם נוצרה יריבות אישית בינו לבין אחד מעורכי הדין. הפסילות הסתמכו ברובן על החלטת בית הדין הגדול, אשר כאמור דרש משטוב להתנצל בפני הרב שיינפלד. כך נוצר מצב, בו לא יכול היה שטוב לייצג את לקוחותיו בענייני הקדשות (משום שרק הרכב הרב שיינפלד דן בנושא) ובענייני ממונות בבית הדין הרבני בירושלים. רק בסוף שנת 2005 קבע הרב הראשי דאז, הרב שלמה עמאר, מתווה שפתר את הבעיה.
שטוב תבע שהדיינים והמדינה יפצו אותו. כהן דחתה כבר בתחילת הדיון את התביעה נגד הדיינים, בשל החסינות המוחלטת המוקנית להם (כמו לשופטים) מפני תביעות נזיקין. כעת דחתה גם את התביעה נגד המדינה, באומרה שאין מקום לעקוף את חסינות הדיינים על-ידי הגשת תביעה נגד המדינה. כהן מסתמכת על פסקי דין קודמים, בהם נקבע שניתן לתבוע את המדינה רק אם שופט פעל בזדון או בחוסר סמכות מודעת, וקובעת שלא זה המקרה כאן.
לצד זאת, מותחת כהן ביקורת על שני היבטים בהתנהלות בתי הדין. האחד: השימוש הנרחב בתקנה לפסילת עורך דין, אשר נעשה בלא כל קשר לתיק הספציפי אלא רק בשל היריבות בין שטוב לבין הרב שיינפלד. השני: העובדה שלא נמצא פתרון מערכתי אלא רק כעבור שש שנים.
במקביל, מותחת כהן ביקורת נוקבת גם על התנהגותו של שטוב ואומרת שהוא לא בחל במילים שאינן ראויות, בהטחת האשמות קשות ביותר ובהגשת תלונות לכל גורם אפשרי. כהן מדגישה, כי אם שופט סבור שעורך דין חרג בצורה בוטה מכללי ההתנהגות החלים עליו, ברור שאל לו להתעלם מהתנהגות זו ויש לדאוג למיצוי הדין נגדו.
בשל התנהלות בתי הדין בפרשה, לא פסקה כהן הוצאות לטובת המדינה. שטוב יוצג בידי עוה"ד צבי כהנא ורחל בר, והמדינה - בידי עו"ד שושי נרי.

תאריך:  30/08/2013   |   עודכן:  30/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד לא יפוצה על פסילתו בביה"ד הרבני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הפרלמנט הבריטי דחה את בקשת ראש ממשלת בריטניה לאשר פעולה צבאית נגד סוריה    קמרון: הבית לא אישר את ההצעה, הבנתי ואפעל בהתאם    הבית הלבן: החלטה על תקיפה תתקבל בהתאם לאינטרס האמריקני
יצחק דנון
"העסקה פסולה ובלתי חוקית והתמורה המשולמת לבעלי מניות כור מקפחת את מחזיקי המניות מקרב הציבור"
יצחק דנון
תשעה חברי הנהלת האיגוד טוענים כי בחירתו של חלוץ לתפקיד נעשתה בניגוד לתקנון ולהנחיות רשות התאגידים
מערכת אתר ערוץ הספורט
הפנומן סיים ראשון בציריך: "נחלש ככל שסוף העונה מתקרב"
עידן יוסף
תנועת הרכבות בתחנות באר שבע מרכז ודימונה תשוב לפעילות חמישה ימים לפני המועד המתוכנן    הסתיימה כריית המנהרה השלישית בפרויקט הקו המהיר לירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il