X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון המייצג של העובדים טוען כי מדובר בפיטורים בשל הפעלת זכות השביתה ובשל כך הם אסורים ובלתי חוקיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ארגון העובדים כוח לעובדים פנה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לאסור על איי.טי. סופט ואל-על להחליף את עובדי איי.טי.סופט השובתים בעובדי חברת אל על שהינה הלקוח היחיד של איי.טי.סופט. בנוסף מתבקש ביה"ד להצהיר כי פיטוריהם הצפויים של עובדי איי.טי.סופט הינם פיטורים בשל הפעלת זכות השביתה ובשל כך הם אסורים ובלתי חוקיים ויש למנוע בצו מניעה את הוצאתם אל הפועל.
בבקשה מצויין כי איי.טי.סופט הינה חברה בבעלות עמוס איתן המעסיקה מנהל משמרות וכן 10 עובדי מחשוב המכונים צוות CUTE המספקים שירותי תמיכה טכנית לתוכנה הנקראת CUTE ומותקנת במסופי הצ'ק-אין ובמסופי העלייה למטוסים של חברות התעופה הפועלות בנתב"ג.
לדברי כוח לעובדים, לפני כחודשיים הכריזו עובדי החברה על סכסוך עבודה ובמהלך פגישה עם סגן ראש אגף התקשוב באל על משה לוי בראשית יולי, איים הלה על העובדים במפורש כי במידה וישבתו-יוחלפו ויפוטרו. בנוסף, במהלך עיצומיהם של העובדים בראשית החודש, הם אויימו כי עיצומיהם יובילו לפיטורי כלל העובדים וכי עליהם לחדול מהם לאלתר.
בבקשה נאמר כי בעקבות העיצומים בני 4 שעות שננקטו במשך שלושה ימים במהלך השבוע שעבר, תוך החלפת העובדים בעובדי אל על, הודיעה אל על לחברה על הפסקת ההתקשרות עימה בסוף חודש אוקטובר או מוקדם מכך במידה וימשיכו העובדים לשבות.
לדברי כוח לעובדים אל על וחברת איי.טי.סופט עושות למעשה יד אחת לדיכוי זכות העובדים להתארגנות, כאשר החברה מתרה בהם כי אם ישבתו יוחלפו על-ידי עובדיה ואילו אל על מאיימת בביטול ההסכם עם החברה ובפיטורי העובדים.
לדברי כוח לעובדים, זכותם של העובדים להתאגד ולנסות ולדאוג לתנאי שכר נאותים ובכך לנקוט בעיצומים ובשביתות מידתיות, בודדות וקצרות ,משהדיעו על סכסוך עבודה והמתינו עד תקופת הצינון כנדרש, הינה זכות אנהרנטית מהותית ומוגנת. הארגון טוען כיאל לה לאל על ולחברה להתערב ולפגוע בכך בין אם באיומים ובין אם בהחלפתם הזמנית או הקבועה.
כוח לעובדים מציין כי השפעת עיצומיהם של העובדים הינה מינורית יחסית היות שבעיצומיהם נמנעו העובדים מתיקון תקלות במסופי הצ'ק-אין שבנתב"ג במידה וארעו תקלות כאלו. לטענת הארגון, התנהלות זו של אל על שפעלה למימוש איומיה על החלפת העובדים השובתים ובהמשך פיטוריהם,מגיעה כדי התערבות בלתי חוקית בשביתה, ואיומים על העובדים.
אשר על כן מתבקש ביה"ד למנוע את החלפת העובדים השובתים על-ידי עובדי אל על ולהצהיר כי פיטוריהם הצפויים של העובדים אך ורק בשל ניסיונם להתאגד ולהגיע עם מעסיקם לכדי הסכם קיבוצי הינם פיטורים אסורים ובלתי חוקיים.

תאריך:  30/08/2013   |   עודכן:  30/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה לוי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לראשונה - הוצבה כיפת ברזל כשפניה לכיוון צפון    בית החולים רמב"ם התחיל להכשיר קומה לבית חולים שדה
איתמר לוין
בתי דין פסלו את עו"ד רפאל שטוב במשך שבע שנים לאחר שהשתלח בדיין וסירב להתנצל    ביהמ"ש: למדינה יש חסינות מתביעות כאלו; התנהלות שני הצדדים הייתה לקויה
איציק וולף
הפרלמנט הבריטי דחה את בקשת ראש ממשלת בריטניה לאשר פעולה צבאית נגד סוריה    קמרון: הבית לא אישר את ההצעה, הבנתי ואפעל בהתאם    הבית הלבן: החלטה על תקיפה תתקבל בהתאם לאינטרס האמריקני
יצחק דנון
"העסקה פסולה ובלתי חוקית והתמורה המשולמת לבעלי מניות כור מקפחת את מחזיקי המניות מקרב הציבור"
יצחק דנון
תשעה חברי הנהלת האיגוד טוענים כי בחירתו של חלוץ לתפקיד נעשתה בניגוד לתקנון ולהנחיות רשות התאגידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il