X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובד הנמל שזכה בתואר אביר איכות השלטון טוען לרדיפה ולהתנכלויות לדבריו, הוגשו כנגדו אין סוף תלונות, התקיימו ברורים משמעתיים, והוא הוחרם על-ידי ועד קציני הים
▪  ▪  ▪
[צילום: נמל אשדוד]

יובל כהן (51), העובד בנמל אשדוד מזה 11 שנים ומי שנבחר בדצמבר אשתקד לשאת בתואר "אביר איכות השלטון", הגיש לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים ערעור על פסק דינו של ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע הדוחה את בקשתו לפסילת המכרז לתפקיד חובל-גוררת ולהורות לחברה לשבצו כחובל-גוררת כמינוי זמני.
לדברי כהן, הוא התמודד בחמישה מכרזים לתפקיד חובל-גוררת ובכל פעם נפסל על-ידי החברה משיקולים זרים הנגועים במשוא פנים לכאורה. לטענתו, הנימוק המרכזי לפסילתו טמון בעובדה שחשף שחיתויות בחברה ועל כך אף זכה בתואר אביר איכות השלטון לשנת 2012 על-ידי ועדה בראשות השופט חשין.
הנימוקים לבחירתו היו כדלקמן: "במהלך שנות עבודתו בנמל אשדוד יובל כהן פעל לקידום נורמות של תקינות ובטיחות בנמל, נורמות של טוהר המידות. כהן פנה למבקר החברה ןהתריע בפניו על ליקויים וסייע לעבודת הביקורת החיונית. כתוצאה מפועלו שנבע מיושרו המקצועי והאזרחי, נאלץ כהן להתמודד עם התנכלויות מצד גורמים בנמל, מניעת קידומו והכתמת שמו האישי והמקצועי. במעשיו אלו לקח כהן על עצמו סיכון גדול וממשי".
כהן, בפנייתו לביה"ד הארצי לעבודה, כתב שהסיכון הגדול והממשי המתואר על-ידי השופט חשין מתבטא בעניינו ברדיפה ובהתנכלויות, בניהול מכרזים בהם התוצאה ידועה מראש ועל-ידי כך בעיכוב קידומו. סיכון זה, טוען כהן, מתבטא גם בברורים משמעתיים אין סופיים המוגשים כנגדו חדשים לבקרים, עד כי חייו אינם חיים, ובדחיקתו לביה"ד שוב ושוב כדי להגן על זכויותיו.
מהלכים אלו, מדגיש כהן, הביאו אותו לקצה ובימים אלו הוא העמיד את ביתו למכירה כדי לממן את ההליכים שנכפו עליו, אולם החברה אינה שבה מרדיפותיה והן נמשכות גם בימים אלו ואפילו ביתר שאת.
כהן מציין כי החברה אף ערערה גם על התואר שהעניקה לו התנועה לאיכות השלטון, אך נענתה על-ידי התנועה כי "מלחמתו של הנמל בעובד שפעל למען טוהר המידות בו הינה בלתי ראויה ובלתי תקינה".
ישן שיכור במשמרת
לדברי כהן, הוגשו כנגדו אין סוף תלונות והתקיימו ברורים משמעתיים, הוא הוחרם על-ידי ועד קציני הים אשר תלה בחצרות החברה מנשר המורה לכל עובדי מחלקת הים שלא לעבוד עימו. זאת מאחר שנענה לפניית ההנהלה להעיד על מקרה בו אחד העובדים ישן בשכרותו בזמן מילוי תפקידו במשמרת.
כהן מאשים את חברת נמל אשדוד בכך שאינה בוחלת בכל דרך לסכל כל אפשרות לשבצו בתפקיד חובל גוררת, בהפעילה שיקולים זרים הנגועים במשוא פנים לכאורה. זאת, לדבריו, למרות שיש בידיו את כל ההסמכות הנדרשות לתפקיד חובל-גוררת, נתוניו וכישוריו, כפי שנבחנו והוכחו על-ידי שני מכוני מיון, הולמים בהחלט את דרישות התפקיד, ויש לו ניסיון ימי עשיר לרבות בגוררות.
בערעורו, טוען כהן כי בית הדין האזורי טעה משלא העניק לו את מלוא ההגנה שיש בה כדי למנוע פגיעה בו, הגנה שתרתיע את המעסיק על התנהגותו, ובכך היה על ביה"ד לאותת ולהרתיע ארגונים במקרים עתידיים מלהתנכל לעובדיהם. כהן סבור כי הגנתו הראויה במקרה הנדון אמורה להתבטא במינוי זמני לתפקיד חובל גוררת על-מנת שתינתן לו הזדמנות להוכיח את יכולותיו וכישוריו ולאחר שיעשה כן יהפוך מינויו למינוי קבוע.

תאריך:  31/08/2013   |   עודכן:  31/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך ייעשה לחושף שחיתויות בנמל אשדוד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודה יובל.
א ל י  |  31/08/13 23:38
2
הגיעה העת לעשות סדר
דידה  |  1/09/13 06:07
3
חשבנו שישראל תהא ממלכת כהנים
וגוי קדוש- אבל  |  1/09/13 10:25
4
מדינה מושחתת מהיסוד במקום
hguy  |  1/09/13 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
לראשונה מאז התפוצצות פרשת ההונאה נחשפת גירסתה של יעל פרנק לפרשה    "אני דאגתי לענייני הבית ולגידול ארבעת הילדים, ערן היה אחראי לפרנסה"
מיטשל א' לוין
לפולין לא היה מושג על הבוקר החדש אליו היא תתעורר
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלית שמטה 4 נקודות משחק ונכנעה להאנטוחובה
מערכת אתר ערוץ הספורט
דרמה בדוחא: החלוץ סחט פנדל ממישאלוף, שספג אדום
איתמר לוין
מבקש מן הקונגרס לאשר פעולה צבאית בסוריה    הדיון בקונגרס יתחיל לכל המוקדם ב-9 בספטמבר ולא הוגבל בזמן    אובמה מבטיח שיגיב בצורה צבאית על השימוש בנשק כימי בסוריה - אך אומר שניתן לעשות זאת גם "בעוד חודש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il