X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאשר שסיפר לעו"ד צבי אגמון, פרקליטו של צ'רני, על מצבו הכספי הקשה של דכנר; רוזן: ההתנהגות הזו לא עולה בקנה אחד עם דמותך
▪  ▪  ▪
דכנר. ארון קודש בעייתי [צילום: פלאש 90]
"זה מצחקניא אותי"
"זה מצחקניא אותי" – השיב אורי לופוליאנסקי על טענותיו של שמואל דכנר, כאילו קידם את פרויקט הולילנד תמורת שוחד. בכך רמז לופוליאנסקי לעו"ד אמנון יצחקניא, שהיה פרקליטו של דכנר. חלק מהנאשמים טוענים, כי יצחקניא ועו"ד אילן סובל ממשרדו נטלו חלק פעיל ביותר ביצירת ההאשמות של דכנר בדבר תשלום שוחד בפרויקט.

אורי לופוליאנסקי תמך בתוכנית המקורית של פרויקט הולילנד (תב"ע ג') משום שבמרכזה עמדה בניית בית מלון, שלפי ההערכות היה נחוץ מאוד לקראת שנת 2000. לדבריו, הוא לא ידע שבמקביל לטיפולה של הוועדה המקומית בראשותו בתוכנית זו, תרמו הלל צ'רני ושמואל דכנר ליד שרה. כך אומר (יום א', 1.9.13) לופוליאנסקי בהמשך עדותו במשפט הולילנד.
לדברי לופוליאנסקי, הוא לא ידע על פרטי הפעולות ביד שרה בשנות ה-90. "מישהו שתורם 12,000 שקל לסניף הרצליה אני יודע?", שאל רטורית, בהזכירו שליד שרה יש 106 סניפים והאגודה מעסיקה עשרות אנשים המטפלים בתרומות. הוא דחה מכל וכל את טענתו של שמואל דכנר, כאילו ספרי יד שרה זויפו - ההסבר שנתן דכנר לפער בין רישומיו שלו לבין רישומיה של האגודה בנוגע לתרומות מיזמי הולילנד. לופוליאנסקי העלה את האפשרות, כי אירוח מתנדבי יד שרה במלון הולילנד נרשם בספרי המלון כתרומה. הוא הדגיש, כי באותן שנים כלל לא הכיר את צ'רני ודכנר.
לופוליאנסקי הסביר, כי בשל מורכבות הפרויקט החליטה הוועדה שמהנדס העיר דאז, אורי בן-אשר, יקבל את ההחלטות התכנוניות הספציפיות לאחר מו"מ עם היזמים. לדבריו, הוועדה המקומית לא דנה בהתנגדויות משום שהיו אלו חודשי הקיץ והחגים, הוועדה המחוזית - שהיא הגורם המחליט - הודיעה שהיא מתכוונת לדון בתוכנית ולכן הוחלט לאחד את הדיונים.
לדברי לופוליאנסקי, התוכנית שחזרה ממוסדות התכנון הארציים לוועדה המקומית - תב"ע ד' - הייתה שונה בתכלית מתב"ע ג', בין היתר בנפח הבנייה ובצפיפותה. הוא הדגיש, כי הוועדה לא הסכימה לשמוע התנגדויות לתב"ע ג' משום שלא היה בסמכותה לעשות זאת - ולא בשל סיכום מוקדם עם דכנר, כטענתו של האחרון. לדבריו, תוכנית ד' הפחיתה את מסת הבנייה והיטיבה עם המתנגדים לפרויקט.
בהתייחסו לתרומות של צ'רני ודכנר לפרויקט אמר לופוליאנסקי, כי כל התרומות לאגודה היו במסגרת פעילותה השגרתית ובצורה רשמית וגלויה. "הכל ניתן כדת וכדין עם קבלות ופרסומים פומביים", הדגיש. "למיטב הבנתי זה נעשה עם הרבה הוקרה למטרה המקודשת של יד שרה". לדבריו, הוא מעולם לא ביקש מדכנר לתרום ליד שרה וגם לא ביקש מאנשי האגודה לעשות זאת.
לופוליאנסקי גם הכחיש את גרסתו של דכנר לפיה ביקש ממנו לתרום בית כנסת בבניין המרכזי של האגודה בירושלים. דכנר טען, כי לופוליאנסקי ביקש ממנו ארון קודש מיוחד לבית כנסת זה; לופוליאנסקי הגיב באומרו, כי ארון הקודש שתרם דכנר היה בעייתי מבחינה הלכתית משום שהוא מעוטר בגילופי חיות והיה צורך בהכרעתו של הרב שלום יוסף אלישיב בנושא. עוד אמר לופוליאנסקי, כי לא יצר כל קשר בין תרומתם של צ'רני ואמו בסך 1.25 מיליון שקל ליד שרה לבין פרויקט הולילנד. לדבריו, לא יעלה על הדעת שאדם יביא את אמו לאירוע בו הוא נותן שוחד.
בהתייחסו לטענה לפיה דכנר העניק לו 120,000 שקל ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים בשנת 2003 אמר לופוליאנסקי, כי הדברים לא התרחשו. הוא אמר, שאין ביכולתו להכחיש ששוחח עם מאיר רבין לפני הבחירות בנוגע למערך הכוחות הפוליטי בעיר. עם זאת הדגיש, כי לא עשה שום הקשר בין רבין שבליכוד לבין רבין שמדי פעם התלווה לדכנר.
לופוליאנסקי אישר, כי הסדיר לדכנר הלוואה של 25,000 שקל מיד שרה לפני החגים בשנת 2009, מתוך רחמים על המצב האומלל אליו נקלע. הוא גם סיפר על כך לעו"ד צבי אגמון, אשר ייצג אז את צ'רני, לדבריו - אגב אורחא. השופט דוד רוזן אמר, כי התנהגות זו שלו אינה עולה בקנה אחד עם דמותו של לופוליאנסקי כפי שהיא מצטיירת.

תאריך:  01/09/2013   |   עודכן:  01/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  צבי אגמון / Tzvi Agmon  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לופוליאנסקי: לא ידעתי על תרומות צ'רני ודכנר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הפוליטיקאים הללו הביאו את
דידה  |  1/09/13 16:05
2
משפט הקופים במתכונתו הישראלית
שמעון אמסלם  |  1/09/13 16:11
3
מכיר אישית
יעקב וולדר  |  1/09/13 17:02
4
ארגון יד שרה הוא גם בנק?
יוסי הגלילי  |  1/09/13 19:44
 
- יד שרה אינה בנק, אלא חסד נטו
yoni coen  |  1/09/13 22:06
 
- גם אתה לא בנית מפעל חסד כמוהו
יעקב וולדר  |  1/09/13 23:09
 
- האם יד שרה הפכה לבנק פרטי?
יוסי הגלילי  |  3/09/13 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
ראש עיריית ירושלים לשעבר טוען ששתק בחלק מחקירותיו במשטרה משום שבשל מצבו הרפואי - לא היה מסוגל להשיב    "השב"כ רצה שאסגור את סניף יד שרה בביתי בגלל איומים על חיי"
איתמר לוין
כפי שנחשף ב-News1, מסמך שהופיע תחילה בגבו של אחד מעמודי יומנו של דכנר - צץ לפתע בגבו של מסמך אחר    אולמרט לא היה בארץ בתאריך בו לכאורה ביקש מדכנר לסייע לאחיו יוסי
איתמר לוין
מדגיש שהקביעה היא רק לצורך חיובו של דני דנקנר להשיב על ההאשמות נגדו    אומר שבשלב זה לא הצליח דנקנר להסביר מדוע שילמה תעשיות מלח 1.3 מיליון שקל למאיר רבין
יואב יצחק
מעדותו של שלמה בן-עמרה עולה, כביכול, מעורבות בלתי ראויה של נתניהו, בתפקידו כשר האוצר    ומעדותו של מאיר רבין עולה מעורבות בעייתית מצד סילבן שלום, בתפקידו כשר האוצר    אלא ששני העדים שיקרו    סילבן ונתניהו לא מעורבים בפרשה
איתמר לוין
העיתון מקבוצת ידיעות אחרונות מייחס למאיר רבין אמירות מהן משתמע, כי נתניהו חתם על עסקת תעשיות מלח בשל השפעות פסולות. אלא שעיון בפרוטוקול מגלה שהדברים לא נאמרו, ושההשפעות הפסולות נועדו בכלל לסילבן שלום - גיסו של נוני מוזס
רשימות נוספות
יימחקו התביעות ההדדיות בין דכנר לצ'רני  /  איתמר לוין
המדינה: דני דנקנר תומך בגירסת דכנר  /  איתמר לוין
רוזן לרבין: אמרת לצ'רני שנתן שוחד  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il