X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועצת השיווקית ישראלה שפרינגר תובעת ארבעה יועצים עסקיים מוכרים על שהפרו את זכויות היוצרים שלה והשתמשו ללא ידיעתה בחומרים שכתבה לצורך כתיבת ספר הדרכה מצליח תובעת 380 אלף שקל פיצוי
▪  ▪  ▪
כריכת ספר המריבה

ישראלה שפרינגר, יועצת שיווקית ועסקית, טוענת כי היא המחברת של רב-המכר העסקי "מעסק שורד לעסק מצליח", שעליו חתומים ארבעה יועצים עסקיים מוכרים ואשר הוצא לאור והופץ על-ידי איגוד לשכות המסחר. טענתה הועלתה בתביעת זכויות יוצרים שהגישה (יום א, 1.9.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התביעה היא על סכום של 380 אלף שקל, בגין הפרת זכויות יוצרים, כמו-כן התבקש בית המשפט להורות לנתבעים לספק מידע מדויק על כמות הספרים שהודפסו ונמכרו מאז ספטמבר 2006 ובהימסר נתונים אלה, יתוקן כתב התביעה ויתבקש צו לקבלת תמלוגים בשיעור 20 אחוז מיום הוצאתו לאור על-ידי איגוד לשכת המסחר.
עוד תובעת שפרינגר מבית המשפט להוציא צו שיורה על הוספת שמה כמחברת הספר בכל אחת מן המהדורות שלו שיודפסו מהיום ואילך.
שפרינגר הגישה את תביעתה נגד עזי גרסטנר, יו"ר איגוד היועצים העסקיים, וחבריו חיים איזנפלד, יורם רביב ויוסי וקס. כולם אנשי פיננסים בעלי רקע מקצועי בתחום הייעוץ העסקי, אשר בעקבות הצלחת הספר קנו להם מוניטין רב כמומחים בתחומים של כלכלה וניהול עסקים קטנים ובינוניים.
בתביעה טוען עו"ד אלי הלם, המייצג את שפרינגר, למרות שהנתבעים, הן בספר בראיונות לתקשורת ובאתרי אינטרנט המקדמים אותם, מציגים עצמם ככותבי הספר, הרי שמדובר במצג שווא. "מדובר בפעולה נפשעת בה נכסו הנתבעים את יצירתה של שפריגר לעצמם", טוען הלם, "מדובר בהפרה בוטה של זכויות יוצרים שנעשתה באופן מכוון, מודע וזדוני מתוך כוונה לקפח את זכויותיה הקנייניות וליצור לעצמם רווחים על חשבונה".
לטענת שפרינגר, בשלהי שנת 2005 פנו הנתבעים אליה לצורך כתיבת ספר הדרכה המכיל עקרונות לבניית עסקים מתחילים וכלים לניהול עסקים קיימים. לדבריה, היא פיתחה את מבנה הספר ואף החלה בכתיבת תוכן העניינים, פרק מבוא וכתיבת פרקים נוספים, אשר היוו את השלד והבסיס לספר כולו.
עו"ד הלם ציין כי למרות שהנתבעים היו מרוצים מעבודתה, לא הגיעו הצדדים להסכמות מחייבות בדבר תמלוגים וזכויות הקניין הרוחני שלה, אך למרות שלא נחתם הסכם בין הצדדים, היא המשיכה לכתוב פרטים נוספים. בסופו של דבר, אחרי ששולם לה סכום זניח של 950 דולר, שנועד בעיקרו להוצאות, היא החליטה לחדול מכתיבת הספר ולא העבירה פרקים נוספים שלו לארבעה.
בראשית 2007 היא גילתה להפתעתה ולגמרי במקרה את הספר בחנויות הספרים וכאשר פתחה אותו הופתעה לגלות, כי חלקים גדולים של הספר הם למעשה פרי יצירתה, תוך שהארבעה עושים שימוש במבנה הספר שהיא יצרה, בתוכן העניינים ובשם. לדבריה, הארבעה עשו שימוש בסגנונה הייחודי אשר פותח עבור הספר כדי שיהווה כלי לימודי ומנחה, תוך שילוב סיפור מחיי היומיום בשפה פשוטה.
לטענת עו"ד הלם, הארבעה לא הסתפקו בהוצאה לאור של הגניבה הספרותית, אלא הקימו אתרי אינטרנט ובהם פרסמו מאמרים שכביכול נכתבו על ידם בעוד שמדובר בטקסט של שפרינגר שהם ניסו להסתיר.
הספר זכה להצלחה רבה והוא נחשב לאחד מספרי ההדרכה והייעוץ המובילים בתחום. הספר נמכר בחנויות ספרים, בקורסים שהתקיימו באיגוד לשכות המסחר ובקורסים אחרים. לטענתה, היא פנתה אליהם כדי להגיע להסכמות, אך הארבעה איימו עליה "שיקברו" אותה בתביעה נגדית ושלא ישאירו לה שקל אחד.

תאריך:  02/09/2013   |   עודכן:  02/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ספר ההדרכה העסקית - גניבה ספרותית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני בהלם מעורך הדין שלה ל"ת
עו"ד שוק  |  2/09/13 20:22
 
- אני בהלם מההלם.... ל"ת
עו"ד בוק  |  3/09/13 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת אהרוני
ביצירתיות מופלאה, חברות הביטוח לא בוחלות בדבר כדי לטמון מלכודות למבוטחים ולדחות תביעות    "גלובס" סוקר את שיטות הבילוש והתירוצים הנבחרים
יצחק דנון
השופטת ורדה אלשיך העניקה הזדמנות חוזרת לחברת תכלת תקשורת
איציק וולף
סוכנות האו"ם לפליטים מדווחת כי בסוריה עצמה נעים ממקום למקום יותר מארבעה מיליון פליטים    שני מיליון נוספים נמלטו לארצות שכנות    מתוך הפליטים - כשני מיליון ילדים
אלעזר לוין
יקימו קרן "פייר 3" לבניית מגורים באזורי הביקוש    יגייסו משקיעים מישראל, מארה"ב ומצרפת    מחזירים למשקיעים בפייר 1 את כספם    גרופמן: "אני לא טייקון שנשאר חייב"
יפעת גדות
מצוינת נגד עצירות, אבל יעילה גם נגד שלשול    תורמת למראה עור בריא ואפילו משפרת את הביצועים בחדר השינה...    מי אמר בננה ולא קיבל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il