X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא הסורי מזהיר מגלישת המתקפה למלחמה אזורית הדמוקרטים מתכוונים לנסח הצעה שתגביל את הנשיא אובמה שווייץ: מדינה שלישית מנעה מאיתנו למכור לסוריה נשק להשמדה המונית
▪  ▪  ▪
שר ההגנה אוחז דוח מודיעיני טרם כניסתו לרה"מ [צילום: AP]

ראש ממשלת צרפת, ז'אן מארק אירו, מנסה לגבש קואליציה שתתמוך בפעולה צבאית נגד משטר אסד. אירו הציג לחברי הפרלמנט הצרפתי דוח מודיעיני על השימוש בנשק כימי מצד משטרו של אסד, ואמר להם כי "צרפת אינה יכולה לפעול לבד, הנשיא ממשיך בעבודתו ומנסה לשכנע מדינות נוספות להצטרף לקואליציה מהר ככל האפשר".
בדוח מודיעיני בן 9 עמודים שהציג לחברי הפרלמנט נאמר כי המשטר הסורי מחזיק ברשותו כמות גדולה של אמצעי לחימה כימיים, והוא עשה בהם שימוש שלוש פעמים מאז חודש אפריל האחרון. ממצאי הדוח קובעים כי לפחות 281 בני אדם נהרגו בשתי התקיפות שקדמו לזו ב-21 באוגוסט - בסרקיב וובג'ובר. הדוח כולל תצלומי לוויין המראים כי הטילים הכימיים שוגרו מאזורים הנמצאים בשליטת המשטר.
הנשיא הסורי לא נשאר חייב, ובראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו", הזהיר כי "יהיו לתקיפה השלכות, שליליות כמובן, על האינטרסים של צרפת".
בשאר אסד אמר: "כל מי שיתרום לחיזוק כוחם הכלכלה והצבאי של הטרוריסטים הוא אויב העם הסורי. אם המדיניות של צרפת עוינת לעם הסורי, המדינה הזו תהיה האויב שלו".
בהמשך הראיון הרחיב והוסיף כי תקיפת ארצו עלולה להבעיר מלחמה אזורית. "המזרח התיכון הוא חבית אבק שרפה, ואיש אינו יכול לנבא מה יקרה אם תותקף סוריה",
אסד תקף את האשמות בעלות הברית ואמר: "אלה שיוצאים בהאשמות חייבים להראות הוכחות. אתגרנו את ארה"ב ואת צרפת להראות ולו בדל אחד של הוכחה. הנשיאים אובמה והולנד לא היו מסוגלים לעשות זאת".
שווייץ אומרת כי המשטר הסורי ניסה כמה פעמים לקנות ממנה ציוד שיכול לשמש לייצור נשק להשמדה המונית, אולם הרשויות בשוויץ סיכלו זאת. הגוף האחראי למתן רישיונות יצוא בשווייץ דחה בשנים האחרונות 14 בקשות של סוריה לקנות מתקני ייצור וציוד כאלה. מסמכים שפרסם ארגון וויקיליקס מלמדים שחברות-קש סוריות יצרו קשר עם היצרנים בשווייץ, אולם מדינה שלישית גילתה לשווייץ שדמשק עומדת מאחורי הבקשות.
טלפון הרגעה לנתניהו
ראשי המפלגה הדמוקרטית בסנאט האמריקני החלו לנסח הצעה להחלטה בעניין מתקפה צבאית, ומעריכים כי יכניסו בה סייגים שיגבילו את משך הפעולה ואת היקפה. יושב-ראש ועדת החוץ של הסנאט, רוברט מננדז, ומנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, דנו אמש בנושא. אחד מעוזריהם אמר כי אפשר שההצעה תובא לסנאט בשבוע הבא. גורם רשמי בממשל אובמה אמר כי אפשר להכניס תיקונים בהצעה ובלבד שיעלו בקנה אחד עם אופי הפעולה שהגדיר הנשיא.
הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין מזהיר כי הצבעה של הקונגרס נגד מתקפה על סוריה תהיה הרת-אסון לאמינותה של ארצות הברית ולמעמדו של הנשיא.
שר ההגנה צ'אק הייגל ושר החוץ ג'ון קרי צפויים במהלך היממה הקרובה להעיד בשימוע של ועדת החוץ של הסנאט בעניין המשבר בסוריה.
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי טלפן (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו והעביר אליו מסר מרגיע, ולפיו ממשל אובמה נחוש לפעול נגד משטר אסד בעקבות מתקפת הנשק הכימי של ה-21 באוגוסט. פקיד בכיר במשרד החוץ האמריקני ציין שקרי הדגיש בפני נתניהו שארה"ב תוודא שאסד "יישא באחריות למעשיו". שיחת ההרגעה של שר החוץ האמריקני הגיעה בהמשך לשיחת ההרגעה שהתקיימה בין הנשיא אובמה לבין נתניהו ביום שבת ובה נאמר כי "סוריה אינה אירן", ולכן אין להשליך מדרך הטיפול במצב בסוריה לדרך הטיפול באיום הגרעין האירני.

תאריך:  03/09/2013   |   עודכן:  03/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרפת מנסה לגבש קואליציה; אסד: אינטרסים שלה ייפגעו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה מאמין לאיומי אסד
פועה  |  3/09/13 10:36
2
מרחק מסבא לבאשיר אסד-אוקיאנוס
ראיס-פוטין-טיל400  |  3/09/13 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מתקפה בסוריה
אבנר אביב
ככל שהדולר האמריקני יהיה ירוק יותר כך צבעו של האדום ידהה יותר. קווים אדומים יש ברקיע בעת השקיעה, וזו שעת שקיעתה של מנהיגת העולם החופשי, ארה"ב של אמריקה
עקיבה לם
הקו האדום נחצה כבר בעבר, אך התמונות המזעזעות מסוריה עושות את שלהן. הקו האדום הפך להיות קו מוסרי שאין להתעלם ממנו, אך העולם שותק
מרדכי ליפמן
לגבי ישראל משתמע מנאום "הרגליים הקרות" של אובמה כי למעשה נותרנו לבד. אם ישראל אכן תפעל נגד אירן, יש יסוד סביר להניח כי אם הייתה תקווה, שבמידה ומצבנו הצבאי ו/או הכלכלי יסתבך עקב התקיפה, יבואו מדינות המערב לעזרתנו - תקווה זו התפוגגה
יניב אברהם
הצטרפותה של טורקיה בגאון לקואליציה הבינלאומית כנגד בשאר אסד, מעמידה אותה כמעין מטרה לפעולות נקם מכיוון ציר סוריה-אירן-חיזבאללה במטרה להעניש אותה על החלטתה
הרצל ובלפור חקק
חשוב ששירינו המגלים אמפתיה וחמלה לילדים הפגועים בסוריה יישָמעו שוב, כאות אזהרה לעולם החופשי, כאות אזהרה לכולנו ש"נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השׂטן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il