X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם זאת קובע בית המשפט, כי לא ניתן לקבוע שיש מדיניות של הסתה בתקשורת דחה תביעה נגד הרש"פ בעקבות רצח של ישראלי בפיגוע לאחר שקבע, שלא הוכח הקשר הסיבתי בין הפיגוע לבין מעשי הרשות ובכיריה
▪  ▪  ▪
רג'וב. ריקועי נחושת המציגים שחיטות

הרשות הפלשתינית ובכיריה מעודדים פעולות טרור נגד ישראל וקיימת הסתה נרחבת נגד ישראלים ויהודים באמצעי התקשורת ובספרי הלימוד של הרשות. אולם, אין בכך כדי להוכיח בצורה נקודתית את אחריותה של הרשות לפיגוע בו נרצח ישראלי מסוים במאי 2001. כך קובעת (28.8.13) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות.
בני משפחתו של הנרצח טענו, כי הרשות הפלשתינית ושורה של בכירים בה, ובראשם יאסר ערפאת ומוחמד דחלאן, נושאים באחריות לרצח בשל ההסתה והעידוד לטרור שיצאו מהם. עוד נטען, כי מושל שכם מטעם הרשות בעת הפיגוע, קולונל ג'יהאד מסימי, הוא שעמד מאחורי הפיגוע. הטענה האחרונה התבססה על מידע מודיעיני של צה"ל, אך הוא לא הוצג לפרטיו בפני גנות ולפיכך היא קבעה שהטענה לא הוכחה.
גנות מייחדת חלק נרחב מפסק דינה לשאלת ההסתה והעידוד לטרור מצד הרשות הפלשתינית. היא אומרת, שבכירים ברשות הביעו תמיכה מפורשת בפיגועים. כך למשל אמר ג'יבריל רג'וב לשני קצינים בכירים בצה"ל בשנת 2001: "מדובר במאבק של העם הפלשתיני ואנחנו חלק ממנו". במבצע "חומת מגן" גילה צה"ל בלשכתו של רג'וב "תערוכה של ריקועי נחושת, שכולם מציגים סצנות של פלשתינים רעולי פנים שוחטים חיילים ואזרחים ישראלים".
דבריו של אבו מאזן
בשנת 2005 דרש מחמוד עבאס (אבו מאזן) מישראל לשחרר אסירים פלשתינים, באומרו: "הם בני אדם שביצעו את מה שאנחנו, אנחנו פקדנו עליהם לבצע". ואילו בשנת 2008 הביע אבו מאזן "הערכה וכבוד לכל האסירים והאסירות בבתי הכלא של הכיבוש. בראש וראשונה לוותיקים. ברכות לכם מבני עמנו". לדברי גנות, אמירה זו "היא המטרידה ומצביעה יותר מכל על מעורבותה של הרשות הפלשתינית בפיגועי טרור נגד ישראל".
עוד עומדת גנות על ההסתה הנרחבת נגד ישראלים ויהודים בכלי התקשורת הפלשתינים, אם כי היא קובעת שלא הוכח שמדובר במדיניות הסתה של הרשות. גנות דוחה את חוות דעתו של איתמר מרכוס, העוסק בחקר התקשורת הפלשתינית, ואומרת שהוא הסתמך על מדגם קטן מאוד של פרסומים ולא כלל בחוות דעתו גם פרסומים מנוגדים. הקלטות שצירף מרכוס אומנם "מעוררות קבס ושאט נפש" אך לא מוכיחות את קיומה של מדיניות, קובעת גנות.
לגבי ההסתה בספרי הלימוד אומרת גנות, כי היא אומנם פחתה בשנים האחרונות, אך עודנה קיימת. "לגבי הסתה זו אין כל ספק באשר להיותה תוצאה של מדיניות מכוונת, שאם לא כן, לא הייתה הנהגת הרשות הפלשתינית מתירה לילדיה ללמוד מספרים הכוללים דברי בלע והסתה כנגד ישראל, והיא הייתה פועלת למיגורה של התופעה", אומרת גנות.
לא עוסקים בענישה כללית
לאחר ניתוח זה מגיעה גנות למסקנה, כי מבחינת דיני הנזיקין לא הצליחו התובעים להוכיח קשר סיבתי בין התנהלותם של הרשות ובכיריה לבין הירצחו של יקירם. לדבריה, "למעשה, מבקשת בא-כוח התובעים להביא לקביעה שיפוטית, אשר בגדרה תחוייב הרש"פ בנזיקין כל אימת שאזרח ישראלי, או יהודי, ייפגע כתוצאה מפעולות טרור, וזאת ללא הוכחת זהות המבצע, או קשריו עם הרש"פ.
"אלא שדיני הנזיקין אינם עוסקים בענישה כללית על סמך הנחות בלתי מוכחות, מבלי להתייחס לפרטי האירוע הספציפי הנדון בפני בית המשפט, ולא בכדי חלה על התובעים החובה להוכיח את טענותיהם, לרבות בדבר קיומו של קשר כלשהו בין המרצח לבין הרש"פ, שעניינו שיתוף, או סיוע, או ייעוץ, או פיתוי, ומשלא עמדו בנטל המוכח עליהם, ולא הוכיחו את האמור, דין הטענה להידחות".
גנות מסיימת באומרה, כי לא קל היה לה לדחות את התביעה. "סבלם הרב נגע לליבי, אסונם - קשה ונורא הוא. גרסתם, באשר לזהות מרצחי פלוני ז"ל איננה מופרכת, אולם הם לא עמדו בנטלים המשפטיים המוטלים עליהם, ולא יצאו כדי חובת הוכחת טיעוניהם. אנו השופטים, חיים אנו תחת עולו של הדין, ואל לנו לסטות הימנו בבואנו לפסוק את דיננו, אף אם הפסיקה קשה עלינו, עד מאוד". את התובעים ייצגה עו"ד שושנה גלס, ואת הנתבעים - עו"ד יוסי ארנון.

תאריך:  08/09/2013   |   עודכן:  08/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ מעודדת טרור ומסיתה לאלימות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך להיות שופט כדי להבין
שוש אידסיס  |  8/09/13 08:39
2
לערבים יש רק פטרון של טרור
@ בנצי - א @  |  8/09/13 09:18
3
למה ציפיתם משופט ישראלי???
קלאודיה קול  |  8/09/13 10:45
4
הקישור לפס"ד לא עובד ל"ת
טל ק.  |  8/09/13 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נורית גרינגר
הנשיא רייגן אמר לגורבצ'וב: הרוס את החומה. אני אומרת לעבאס - הרוס את ההסתה
עופר וולפסון
קציני המודיעין המשטרתי עצרו את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כשהיה בדרכו לכאורה לשאת נאום בו התכוון לדחוק בפלשתינים לצאת במחאה נגד "כוונות ישראל לפגוע באל-אקצה"
נרי אבנרי
עשרים שנה חלפו מאז רקחתם באוסלו את הסכם הדמים. עשרים שנה יוסי, ועדיין אינך קולט. את הקווים האדומים שלך צבעת בוורוד, מה שגרם לידידיך הפלשתינים לגחך. אחרי שתראה את הסרטונים - אולי תבין    הלכתי לארכיון
ד"ר אברהם וולפנזון
אילו הייתה לנו כיום הסברה לאומית ראויה - אולי היינו מסוגלים ללמוד משהו מועיל מן הקשר הרֵטוֹרִי וההיסטורי המוזר שבין בלפור והאינדיאנים
זאב בן-יוסף
בארץ ישראל יזכה מי שמחנך את הנוער שלו לדבוק באדמתו כולה ולהאמין שיבוא יום והוא יהיה ריבון על כולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il