X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסוחר פיתח שיטת מרמה מתוחכמת של ניתוב רווחי פעולות מסחר בלתי מורשות שביצע באופציות בחו"ל לחשבונה של חברתו לחיים באקסלנס ומאידך ניתוב הפסדים לחשבונות לקוחות אחרים
▪  ▪  ▪
אקסלנס נשואה. קורבן של תרמית [צילום: אקסלנס נשואה]

אקסלנס נשואה שירותי בורסה המפעילה חדר מסחר באמצעותו מבצעים לקוחותיה בין היתר פעולות בניירות ערך בבורסות זרות טוענת כי אמיתי מצליח מבת ים שהיה סוחר בחדר עסקות ניירות הערך שלה ביצע כנגדה וכנגד לקוחותיה מעשי מרמה וגזל חמורים בסיועה של זוגתו חברתו לחיים.
בתביעה שהגישה אקסלנס לבית משפט השלום בתל אביב כנגד מצליח וזוגתו נאמר כי מצליח היה עובד של חברה אחרת שהעניקה שירותי מיקור חוץ לאקסלנס בין היתר לתפקידי סוחרים בחדר המסחר. לטענת אקסלנס, מצליח ביצע עסקות באופציות בחשבונה של החברה תוך שימוש בכספיה. ככל שבסוף יום המסחר נוכח מצליח כי העסקה הניבה רווחים, הוא "העביר" את האופציות לחשבון שנפתח מבעוד מועד על-ידי זוגתו. ככל שהפעולות הניבו הפסדים, "העביר" מצליח את האופציות לחשבונות של לקוחות אקסלנס תוך שהוא גורם ללקוחות אלו הפסדים כספיים בהיקף עשרות אלפי דולרים.
שיטת פעולה זו של מצליח, נאמר בכתב התביעה, נמשכה עד למועד בו הבחין הלקוח בהפסדים שנוצרו בחשבונו שלא על-פי הוראות המסחר שהעביר.
כך באחד המקרים בהם פנה לקוח לאקסלנס בטענה כי בחשבונו מצויות אופציות חו"ל שהוא לא הורה לרכוש, באופן שגרם לו להפסד של כ-40,000 דולרים. מצליח התבקש לבדוק האם קיימת הקלטת שיחה בה ביקש הלקוח לבצע את הפעולה. מצליח דיווח במרמה לממונה עליו כי האזין לשיחה וכי אכן מדובר בטעות וכי יש להעביר את רישום הפעולה ל-5 לקוחות אחרים. כל זאת במטרה להסתיר את דבר המרמה שביצע.
אותם לקוחות אליהם טען מצליח כי יש להעביר את רישום הפעולה, טענו אף הם כי לא נתנו הוראות ביצוע בנוגע לאופציות האמורות. בעקבות טענות אלה טען מצליח כי יש לשייך את הפעולה לשני לקוחות אחרים ואולם גם אלה טענו כי אין להם יד ורגל בהוראות אלה.
בתביעה נאמר כי מצליח הוסיף לטעון כי יש לייחס את ההפסדים ללקוחות אקסלנס, כאשר בכל פעם העלה מצליח את שמו של לקוח אחר כמי שיש לייחס לו את ההפסד, וכל זאת בניסיון להסתיר את מעשי המרמה והגזל החמורים שלו. במקביל התברר לאקסלנס כי בחשבון על שם זוגתו של מצליח, בוצעו פעולות העברה של אופציות חו"ל אשר הניבו רווחים.
כך, נאמר בתביעה, התבררה התרמית במלואה, כאשר מצליח ביצע באופן עצמאי פעולות מסחר בלתי מורשות באופציות בחו"ל בכספי אקסלנס באופן שפעולות מסחר רווחיות דווחו במרמה כרווחים בחשבונה של זוגתו וחברתו לחיים אצל אקסלנס, ואילו פעולות מסחר שהניבו הפסדים דווחו במרמה כהפסדים בחשבונות של לקוחות אחרים של אקסלנס, תוך ניסיון שנכשל להסתיר את דבר המרמה.
לדברי אקסלנס מיד עם גילוי התרמית שנמשכה על פני חודש ימים היא השיבה ללקוחותיה את הכספים שדווחו על-ידי מצליח כהפסדים בחשבונותיהם. עם גילו התרמית נקרא מצליח לשיחת בירור במהלכה הודה במעשיו ובהמשך הודח מתפקידו כסוחר ואף פוטר מעבודתו בחברה המעניקה שירותי מיקור חוץ לאקסלנס. בנוסף הגישה אקסלנס תלונות כנגד מצליח לרשות לניירות ערך ולמשטרה.
אקסלנס מבקשת מבית המשפט לחייב את מצליח בהשבת כספי הגזילה בסכום של 260,000 שקלים ומציינת כי היא שומרת על זכותה לתקן את כתב התביעה ככל שיתבררו עובדות נוספות בהמשך ההליך.

תאריך:  07/09/2013   |   עודכן:  07/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקסלנס נפלה קורבן למעשי תרמית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
על שמו שיטת המצליח? ל"ת
עריד  |  7/09/13 11:56
 
- מה פתאום
כושל  |  7/09/13 18:07
2
רק לא אקסלנס
מיכאל סלע  |  7/09/13 19:35
3
לא הבנתי בסוף הוא הצליח או לא ל"ת
יעקב פצלוחה  |  8/09/13 06:53
4
אקסלנס שודדים
נשדד אקסלנס  |  8/09/13 09:03
5
כל בתי השקעות מרווחים ומפסידים
די לחפור  |  8/09/13 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התנועה למען איכות השלטון מבקשת את התערבות בית הדין לעבודה בהעברתו מתפקידו של מזכיר העירייה המואשם בשוחד הטענה לפגיעה באמון הציבור במערכת השלטונית
יואב יצחק
על-פי דוחות מסווגים שהוצגו בפני אישים בכירים במערכת הפוליטית האמריקנית, אסד ביצע שימוש בנשק כימי במשך יותר משנה    למרות זאת נמנע הממשל מגילוי פומבי ומתגובה
יצחק דנון
המשרד סבור כי מדובר בפסיקה המובילה לתוצאה שאיננה מתקבלת על הדעת ואיננה מתיישבת עם תכלית החקיקה ועם לשונה ועל כן יש לבטל את פסק הדין
יואב יצחק
אובמה ופוטין נועדו 20 דקות אך הפערים ביניהם התחדדו    אובמה הטיל על אסד את האחריות לשימוש בנשק כימי; פוטין - על המורדים    אובמה מגייס תמיכה לתקיפה צבאית; פוטין הבטיח להגיש לאסד גם סיוע הומניטרי
עופר וולפסון
המדינות המתעוררות יקימו מאגר מטבע זר בהיקף של 100 מיליארד דולר כדי להגן על שערי המטבע שלהן מפני התחזקות, על-רקע הצמצום הצפוי בתוכניות התמריצים האמריקניות    סין תתרום 41 מיליארד דולר מכלל הסכום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il