X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנהיגים שהשתתפו בארוחת הערב החגיגית בתום היום הראשון לפסגה לא הצליחו להסכים ביניהם על כל פעולת ענישה נגד אסד בסוריה, או אפילו על כך שהוא האחראי למתקפה הכימית הגדולה בסוף אוגוסט "פוטין לא היה צריך להקשיח את הטון. רבים עמדו לצידו"
▪  ▪  ▪
פוטין, מרקל. בלי הסכמה [צילום: AP]

מנהיגי ה-G20 לא הצליחו להסכים ביניהם על כל פעולת ענישה נגד אסד בסוריה, או אפילו על כך שהוא האחראי למתקפת הנשק הכימי ממזרח לדמשק בחודש אוגוסט.
רובם של המנהיגים שהשתתפו בארוחת הערב של הפסגה ביום חמישי, אשר נערכה בפטרהוף שליד סנט פטרסבורג, התנגדו לכל פעולת ענישה אלא אם כן היא תוסכם על-ידי מועצת הביטחון של האו"ם. עם זאת, קריאות נחרצות לכיוונו של האו"ם, על כך כי עליו לממש את אחריותו בנושא, הושמעה על-ידי האמריקנים, הטורקים, הקנדים, הצרפתים והבריטים.
ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי הדיון בין המשתתפים בארוחת הערב שנמשכה ארבע שעות היה להוט, אך הוסיף כי מטרת הפסגה מעולם לא הייתה הגעה להסכמה בנושא סוריה בשל עומקם של חילוקי הדעות.
הוא הביע את תסכולו מהתעקשותו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי ייתכן שההתקפה הכימית שגבתה אולי את חייהם של יותר מ-1,000 קורבנות בוצעה בכלל ידי כוחות מורדים, ולא על-ידי הממשלה. הוא אמר כי פוטין "היה במרחק קילומטרים ממה שאני חושב שהיא האמת וקילומטרים רבים ממה שרבים מאיתנו מאמינים בו".
קמרון הביע ספקנות באשר לכך שניתן יהיה לשכנע את פוטין על-ידי ראיות כלשהן שהתקפה כימית בוצעה על-ידי כוחות הממשלה. קמרון דיווח כי פוטין "אמר לי שהיה רוצה לראות ראיות נוספות להאשמת המשטר ואנחנו נספק לו את אותן ראיות, אבל אני חושב שנידרש להרבה מאוד כדי לשנות את דעתו, אנסח זאת כך".
במהלך ארוחת הערב, פוטין אמר ברק לאובמה ולפרנסואה הולנד כי הסיכויים לכינון שיחות שלום אפקטיביות בין המורדים לממשל לאחר פעולת ענישה באמצעות הפצצה ענישה יהיו מינימליים.
המנהיג הרוסי זכה לתמיכת הסינים, בעלת ברית ישנה של פוטין בנושא סוריה, אך הוא זכה לגיבוי גם ממזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מארגנטינה, מברזיל ומכמה מנהיגים אירופיים, כולל אנגלה מרקל. דיפלומט גרמני אחד אמר כי "פוטין לא היה צריך להקשיח את הטון שלו בארוחת הערב. היו מספיק ספקנים לצידו".

תאריך:  06/09/2013   |   עודכן:  06/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
גורם ביטחוני בכיר בממשלה האמריקני: "התקיפה שלנו עשויה לגרום לנזק רב יותר לאסד ב-48 שעות, מאשר המורדים עשו בקרוב לשנתיים"
יואב יצחק
אובמה נמנע מפגישה אישית עם פוטין בפתח כינוס ה-G20 הנערך בסנט פטרסבורג    נשיא רוסיה ביקש מהמנהיגים לעכב את השיחות בנושא סוריה לשלב מאוחר יותר בכינוס    קנצלרית גרמניה מבטיחה סיוע למיליוני הפליטים בסוריה
יואב יצחק
אל-עוכאז הסעודי דיווח: עשרת אלפים לוחמים מאנשי החיזבאללה יגנו על דמשק במתקפה של ארה"ב על סוריה    במקביל, ישוגרו טילים לעבר מטרות אסטרטגיות בישראל וריכוזי אוכלוסין
יואב יצחק
משרד החוץ הרוסי מתריע מפני פגיעה הרסנית במקרה שטיל יפגע באתר שבו מוחזק אורניום רדיואקטיבי    בעצם הודעתה מאשררת רוסיה כי סוריה ניהלה פרויקט גרעין    בהודעה מנסה רוסיה להרתיע מתקיפת סוריה
יואב יצחק
ההצעה התקבלה ברוב של עשרה נגד שבעה    בשבוע הבא תובא לאישור הסנאט ולאחר מכן יתכנס הקונגרס לדון בבקשת אובמה לאשר תקיפה בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il