X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תא"ל הרב רפי פרץ מגלה, שהוא מקיים שיחות עם רבנים חרדים בנושא גיוס בני הישיבות "צה"ל ערוך לתת לחרדים אוכל בתשעה הכשרים שונים" "חשוב שהרב הצבאי יבוא מהמערך הלוחם"
▪  ▪  ▪
הרב פרץ. לבנות גשרים [צילום: פלאש 90]

"ראש אמ"ן, אביב כוכבי, אמר: יש לי 500 חרדים. תביאו לי היום פי שניים - אני לוקח אותם. למה? כי אני רואה את התרומה שלהם למודיעין". כך מספר הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, בראיון לעלון סוף השבוע "מצב הרוח".
הרב פרץ סיפר עוד: "הלכתי לאחד המפקדים הבכירים ביותר בתחום מאוד מיוחד ורגיש בצבט. אמרתי לו: תגיד, למה אתה צריך את החרדים? הרי כל החיילים הכי חכמים עומדים אצלך בתור! הוא ענה: כי החשיבה של החיילים החרדים היא אחרת, ואני זקוק לציבור הזה. תהיתי: אתה באמת זקוק דווקא לציבור הזה? והוא אמר לי: אני דווקא זקוק לציבור הזה".
לדברי הרב פרץ, צה"ל ערוך כיום לתת מזון בתשעה הכשרים שונים לחיילים חרדים שיבקשו זאת, כגון הכשר בלז, הכשר חוג חתם סופר והכשר הרב מחפוד. הוא הזכיר, כי המזון הרגיל בצה"ל הוא בכשרות מהודרת, אך למרות זאת - החרדים יכולים לקבל ללא בעיות תנאים מיוחדים. הרב פרץ גילה, כי הוא מקיים שיחות עם רבנים חרדיים, "אבל אלה דברים שהשתיקה יפה להם". כל שהיה מוכן לומר בהקשר זה הוא, שבני שיחו מופתעים לשמוע שהחיילים החרדים משרתים בבסיסים נפרדים, מקבלים אוכל לפי דרישות הכשרות שלהם ומוקצבת להם מדי יום שעה ללימוד תורה.
לדעת הרב פרץ - טייס מסוקים בעברו - חשוב שהרב הצבאי יהיה חלק מהמערך הלוחם, משום שכך הוא "מבין מה זה שחיילים הולכים למשימה. אם המטרה של הרב היא לבנות את הרוח הלוחמת, להיות שותף לצד המפקד, אז אנחנו צריכים להכיר את החומר, לקחת נשק, קסדה ואפוד וללכת עם החיילים לילה שלם, לראות ולהרגיש מה הם חווים. הרבנים עושים את זה ואני עושה את זה".
המראיין, טולי פיקרש, שאל האם הסוגייה של סירוב פקודה מטעמים דתיים ירדה מעל הפרק. הרב פרץ השיב, כי תפקידם של הרבנים הצבאיים הוא לבנות כל העת את הגשרים. לדבריו, אם הרב מעורה במתרחש ביחידה, הוא משוחח עם המפקד ועם החיילים כך שהבעיה כלל לא תצוץ. "ישנה הנחיה ואמירה גורפת לרבנים לנהוג בצורה הזו, ואני שמח שהרבנים הרימו את הכפפה", הוסיף.

תאריך:  08/09/2013   |   עודכן:  08/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב כוכבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ראש אמ"ן אמר: תן לי עוד 500 חיילים חרדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
איתמר לוין
הורה למדינה לנמק תוך שלושה חודשים מדוע לא יגויסו תלמידי הישיבות באופן מיידי    דחה את הבקשה לצו ביניים נגד דחיית הגיוס של ילידי 1994 ו-1995, אך קבע שהדחייה לא תעניק להם יתרון בעתיד
איתמר לוין
למרות ביקורתו של יו"ר הכנסת על התערבותו בהליכי החקיקה, אומר היועץ המשפטי לממשלה שפנייתו בנושא לנתניהו ויעלון הייתה לגיטימית, ואכן יש לזרז את הדיונים בנושא
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לשוויון בנטל דורשת הבהרות מהיועמ"ש לממשלה - סעיף שהכניס מבטל את כל עבודת הוועדה בשנת 2020 וקובע גיוס לכל בגיל 18    משרדי החינוך והאוצר: גם על תלמיד שיושב שבעה חלה חובה להתייצב בישיבה
איתמר לוין
יו"ר הכנסת מתרעם על דרישתו של היועץ המשפטי לקבוע תאריך יעד מוקדם לסיום החקיקה בנוגע לגיוס החרדים    מזכיר לו: את לוח הזמנים קובעים רק יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה
עידן יוסף
הצבא מודה כי אין בידיו כלים לבדוק מי לומד    דיוני הוועדה לשוויון בנטל לא ישודרו    אטיאס: למתגייס לפני גיל 21 תהיה בעיה למצוא שידוך    בנט: "שילוב חרדים במעגל העבודה חשוב משילובם בצה"ל. לא נכון לדחות גיל מתן הפטור מעבר למוגדר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il