X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעלה סימני שאלה סביב טענת המדינה לפיה אולמרט ביקש מדכנר לסייע לשטרית ובכך קיבל שוחד שטרית מתכחש לחוות דעת שהגבילה את עיסוקיו הפרטיים - שנמצאה במשרדו
▪  ▪  ▪
אולמרט. "כל מיני קונסטרוקציות" [צילום: פלאש 90]

"ידעת לכל אורך הדרך שהקשר שלך עם שמואל דכנר הוא פסול" - טען (יום א', 8.9.13) התובע במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, בתחילת חקירתו הנגדית של אורי שטרית. הוא ציטט מדבריו של שטרית במשטרה, בהם אמר שטעה קשות כאשר ביצע עבודות עבור דכנר וכאשר קיבל ממנו את הכספים לפרעון החוב לבנק הפועלים.
תדמור שאל מדוע אמר שטרית שהוא מצטער על קבלת הכסף מדכנר, אם הייתה זו הלוואה בין חברים. שטרית השיב: "אתה מנסה לבלבל את בית המשפט כרונולוגית. התייחסתי למה שהבנתי ברגע החקירה. ישבתי וגיליתי שמי שחשבתי שהוא חברי, הוא לא באמת חברי. מתחיל לחלחל לתודעתי שהבנתי את ההלוואה שונה ממה שהוא התכוון".
לדברי שטרית, הוא לא דיווח על עבודותיו עבור דכנר משום שלא הרגיש שיש בכך בעיה כלשהי. בהודעתו במשטרה אמר שטרית, כי הייתה זו טעות מצידו. הוא דחה את טענתו של תדמור, לפיה הייתה זו הסתרה מכוונת. עוד אמר שטרית במשטרה, כי לא התייצב בוועדה המקומית בנושאי הולילנד, משום שחש שאין זה תקין שיעשה זאת בזמן שמשרדו מבצע עבודות עבור דכנר. שטרית אמר, כי הוא עומד מאחורי הצהרה זו.
בין יזם למנהל פרויקט
תדמור הציג חוות דעת של היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, מדצמבר 2002 בה נקבע ששטרית יוכל לבצע עבודות רק עבור גופים ציבוריים שאין להם פעילות בירושלים, ושעליו לדווח על התמורה שהוא מקבל. שטרית השיב, כי ראה את חוות הדעת לראשונה לפני שבועיים - למרות שהוא היה מכותב לה, היא נתפסה במשרדו הפרטי, והוא אף העביר אותה לעו"ד רועי בלכר (פרקליטו של אהוד אולמרט) שייעץ לו באותה עת. השופט דוד רוזן תהה על גירסה זו, אך שטרית עמד מאחוריה.
עוד הוצג תצהיר שהוכן לחתימתו של שטרית בעקבות עתירה לבג"ץ נגד עבודותיו הפרטיות, בו נאמר בין היתר שהוא מקבל את המנגנון שהציג חביליו. התצהיר לא היה חתום ושטרית טען שמעולם לא ראה אותו, למרות שגם הוא נתפס במשרדו הפרטי. תדמור טען, כי באותו זמן ממש הפר שטרית את התנאים שקבע חביליו בכל הנוגע להתקשרותו עם דכנר. שטרית השיב, כי בזמן אמת סבר שההתקשרות תקינה לחלוטין, וכי אם היה מדובר בשוחד - לא היה מתעד בצורה כה מדויקת את פרטי התשלומים.
רוזן: "למה אתה מוצא לאבחן בין יזם לבין מנהל פרויקט?". שטרית: "ליזם יש אינטרס ואילו מנהל פרויקט הוא נותן שירותים". רוזן: "מנהל פרויקט לא רוצה בהצלחת הפרויקט?". שטרית: "גם אני כמהנדס עיר רוצה בהצלחת הפרויקט. בשבילי הוא איש מקצוע כמוני. מישהו מעלה על דעתו שהייתי יודע את מה שנודע לי בחודשים האחרונים על דכנר והייתי ממשיך לעבוד איתו? הייתי קובר את עצמי באדמה!". לדבריו, דכנר מעולם לא סיפר לו על מערכת היחסים העסקית בינו לבין הלל צ'רני.
"יכול להפעיל את אולמרט"
המדינה הציגה מסמך שנמצא במשרדו של שטרית ובו סיכום של פגישה עימו בנוגע לחובו לבנק הפועלים. בין היתר נאמר בו, כי הוא יכול להפעיל בנושא זה את אולמרט. שטרית אמר, כי הוא רואה את המסמך בפעם הראשונה, אינו יודע מי כתב אותו ולא יעלה על הדעת שהוא היה מפעיל את אולמרט.
שטרית אמר כי כל המפגשים החברתיים בינו לבין אולמרט הסתכמו בשלושה מפגשים, ובאחד מהם נשאל בידי עליזה אולמרט על האפשרות לפצל את הדירה. הוא סיפר, כי עליזה אולמרט ביקשה ממנו פעמיים להתלוות אליה, כדי לשמוע את חוות דעתו על נכסים אפשריים לרכישה. שטרית אישר, כי בשל הקשר המיוחד בינו לבין אולמרט הוא פסל את עצמו מלטפל בעניין ביתו של אולמרט ברחוב כרמיה, לדבריו - עובדה המוכיחה את היושרה שלו. הוא הדגיש, כי אולמרט לא ביקש מדכנר לסייע לו.
"אני מאמינה שכן"
רוזן שאל האם אולמרט מואשם גם בקשר למתן השוחד לשטרית, תדמור השיב בחיוב ורוזן העיר שייתכן שהדבר מרחיק לכת. לדבריו, "גם לפי העובדות להן אתם טוענים - שאולמרט ביקש מדכנר לסייע לשטרית - זה לא שוחד". תדמור אמר, כי המדינה מתבססת על דבריו של דכנר וגם על ראיות נסיבתיות, וכי יש לזכור שדכנר קידם את ענייניו באמצעות שוחד.
רוזן הגיב: "יש לכם בתיק הזה אישומים מאוד משמעותיים, אז אתם הולכים להתפרס על כל מיני קונסטרוקציות שאין לכם עובדות? אז לראש עיר אסור לבקש עזרה משום אדם שבא במגע עם העירייה, כי זה יהיה בקשת שוחד". תדמור: "צריך לראות את זה על-רקע מערכת היחסים הכספית ארוכת השנים בין דכנר לבין אולמרט וזקן". רוזן: "על הרקע הזה אני מבין את הגישה שלכם, אבל אני עדיין חושב שצריך לחשוב על זה".
בחקירתה במשטרה אמרה זקן כי היא יודעת שאולמרט סייע לשטרית, וכי ייתכן שהוא פנה בנושא לדכנר. כאשר נשאלה האם דכנר סייע לשטרית, השיבה: "אני מאמינה שאם פנו אליו הוא עזר. על פניו אני לא שוללת את זה. אני מאמינה שכן. אני יודעת שאם פנו אליו, הוא עזר לאנשים". שטרית הגיב באומרו, שאינו צריך להגיב על דברים של צד שלישי.

תאריך:  08/09/2013   |   עודכן:  08/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  פרשת כרמיה  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צריך לחשוב על חלק מהאישום נגד אולמרט"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
רק חקירת אולמרט באמצעות FMRI
ראובן גרפיט  |  8/09/13 22:22
 
- גרפיט- משדיבה תהיה ברזל מחושל
מתיתיהו  |  9/09/13 07:27
 
- למתיתיהו
יוסי מ  |  9/09/13 09:56
 
- צריכים לחוב ל"ת
מתיתיהו  |  10/09/13 10:36
 
- צריכים לחשוב.....
מתיתיהו  |  10/09/13 10:42
 
- ברוך הבא לכוכב הקופים.
בבון זה קוף.  |  10/09/13 13:49
 
- זה יגיע
יוסי מ  |  11/09/13 09:58
 
- וכל נקלה מסוגך והדומן יוסי מ
דידה   |  11/09/13 17:19
2
האם עליזה אשת אהוד דיווחה על
שאלת תמה  |  10/09/13 20:56
 
- קצת רצינות.
יוסי מ  |  11/09/13 09:16
 
- יוסי זה אולמרט שלך!
הוי יוסי מ. הוי ה  |  11/09/13 16:47
 
- להשמיד.
יוסי מ  |  11/09/13 18:30
3
שובם של חלאות אולמרט
דידה   |  11/09/13 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
טוען שמה שהוצג כמשכורת חודשית מדכנר היה הלוואה על בסיס חברי    "אם הייתי רוצה לקבל שוחד, הייתי עושה את זה מתחת לשולחן והולך הביתה"
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר אומר שטעה כאשר קיבל מדכנר עבודות פרטיות - אך מעולם לא קיבל שוחד ומעולם לא חשב שעליו לתת משהו בתמורה בתפקידו הציבורי
איתמר לוין
לופוליאנסקי הכחיש בבית המשפט שהישיבה בראשות בנו קיבלה תרומה מדכנר - אך לאחר מספר דקות אישר זאת    אומר על תרומותיו של דכנר ליד שרה: לא נכנסתי למוחו ולליבו
איתמר לוין
"מה שאתה אומר הוא, שטיפלת במשך שנים בתוכניות ובהתנגדויות, ובסוף אתם מקבלים גרושים"    תוהה מדוע לא ביקש לופוליאנסקי מדכנר להמיר את תרומתו לבית הכנסת ליד שרה
איתמר לוין
לופוליאנסקי: מסכים שזה לא תקין להתרים גוף שבמקביל כאיש ציבור אני מטפל בענייניו - אבל לא התרמתי את יזמי הולילנד ליד שרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il