X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיאת בית הדין הארצי לעבודה קובעת כיצד יוכרע מי מבין שני ארגונים עובדים הוא המייצג לעניין הסכם קיבוצי, כיצד ייבחנו טפסי ההצטרפות ומה יבדוק בית הדין
▪  ▪  ▪
ארד. שני תנאים במצטבר [צילום: לע"מ]

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, קובעת לראשונה כללים לפיהם ייקבע מיהו ארגון העובדים היציג במקום עבודה מסוים לצורך חתימה על הסכם קיבוצי מיוחד, כאשר מתפתחת תחרות בין שני ארגונים. תחרויות אלו התגברו בשנים האחרונות, במיוחד מצד ארגון כוח לעובדים והסתדרות העובדים הלאומית, המנסים לכרסם בכוחה של ההסתדרות החדשה.
ראשית קובעת ארד, כי "ארגון עובדים יציג במקום העבודה לעניין הסכם קיבוצי מיוחד, הוא ארגון העובדים שעם חבריו נמנה המספר הגדול ביותר של עובדים מאורגנים שעליהם יחול ההסכם הקיבוצי המיוחד, ובלבד שמספר העובדים המאורגנים החברים בו אינו פחות משליש כלל העובדים שעליהם יחול ההסכם. בהתמודדות בין-ארגונית, יחולו שני התנאים הללו במצטבר".
עוד מדגישה ארד, כי התמודדות זו היא עניין לארגוני העובדים בלבד. המעסיק לא ינקוט בה עמדה, ולכל היותר יצורף כמשיב פורמאלי להליך המשפטי בסוגיה זו.
עשרה ימים, בלי לחצים
"המועד הקובע" לבחינת היציגות יהיה המועד בו ארגון העובדים, או הארגון המתחרה, לפי העניין, הודיע בכתב וכדין על יציגותו למעסיק ולארגון העובדים הקיים במקום העבודה. על הארגון המתחרה למסור לארגון היציג הקיים, הודעה כדין על היציגות בצירוף רשימה שמית ברורה ומזהה של העובדים שהודיעו על חברותם בו, בצירוף עותק מטפסי חברות העובדים בארגון זה.
במהלך עשרה ימים לאחר "המועד הקובע", רשאים ארגוני העובדים המתחרים לבחון אך ורק את האותנטיות של החברות בארגון המתחרה. ארד מדגישה, כי אסור יהיה להפעיל אמצעי שכנוע להחזרת העובדים לארגון אותו נטשו. הבחינה תוגבל לבדיקת טפסי החברות, חוקיות הודעות העובדים על סיום חברותם בארגון הקיים, ואת הודעותיהם על הצטרפות לארגון העובדים האחר, בכל הנוגע לקיומם של השפעה שלא כדין, לחץ, כפייה, טובות הנאה וכדומה.
בתוך עשרה ימים מה"המועד הקובע", על הארגון היציג הקיים להגיב בכתב לארגון המתחרה על הודעתו בנושא היציגות. אם הארגון הקיים מסכים להחלפה, אין צורך באישור בית הדין הארצי לעבודה. אם הארגון מתנגד, יבקש הארגון החדש את אישורו של בית הדין, וארד גם קובעת אלו טענות יוכל הארגון הקיים להעלות בתגובה.
להפריך את חזקת היציגות
במקביל, על הארגון המתחרה להפריך את חזקת היציגות העומדת לארגון העובדים הקיים. עליו להוכיח, כי "במועד הקובע" התקיימו במצטבר של שני התנאים המצטברים - חברים בו המספר הגדול ביותר של העובדים עליהם יחול ההסכם ולא פחות משליש מהם. בית הדין גם יבחן את טפסי ההצטרפות ויוודא שאין עובדים החברים בשני הארגונים במקביל, וכן שלא הופעלו על העובדים לחצים בלתי חוקיים כדי שיעברו לארגון החדש.
אם יוכר הארגון החדש, לא ניתן יהיה לערער במשך שישה חודשים על יציגותו. לאחר תקופה זו, רשאי ארגון עובדים מתחרה להעלות טענת יציגות נוגדת, במשלוח הודעה כדין על יציגותו למעסיק ולארגון הקיים שהוכר כיציג.
הכללים נקבעו במסגרת הכרעה במחלוקת בין ההסתדרות החדשה, ההסתדרות הלאומית וכוח לעובדים על ייצוגם של עובדי המועצה האיזורית אל-בטוף. בית הדין קבע, כי ההסתדרות החדשה היא הארגון היציג במועצה זו. השופטות רונית רוזנפלד ויעל אנגלברג-שהם ונציגי הציבור שלום חבשוש ומיכה ינון הצטרפו לפסק דינה של ארד.
את הסתדרות העובדים הלאומית ייצגו עוה"ד בטי מצר-לוי, כרמית בר-לב, אלי בלום ופז גליקמן; את ההסתדרות החדשה ייצגו עוה"ד שי תקן, מיה פרי-אלתרמן, איריס ורדי, הילה גבר ומורן פרידמן; את מועצת אל-בטוף ייצג עו"ד פאוזי חג'ארי; ואת כוח לעובדים - עו"ד איתי סבירסקי.

תאריך:  09/09/2013   |   עודכן:  09/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: כללים לתחרות בין ארגוני עובדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הארגונים האלה עושים עבודת קודש
רקפת  |  9/09/13 19:44
2
הארגונים למען העובדים חשובים
א.ב  |  18/09/13 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חיילי חטיבת הנח"ל הוקפצו במוצאי השבת לתרגיל בגבול ברמת הגולן    התרגיל כלל שימוש באש חיה ותרגול של כיבוש מוצב החרמון    צה"ל: התרגיל נקבע זמן רב מראש
מערכת שלום טורונטו
תזונה נכונה ובריאה מספקת את האנרגיה הדרושה לשם ביצוע פעילות מוחית וגופנית בלימודים או בעבודה, מחזקת את העורקים, מגנה על הגוף מפני דלקות, ומזרזת צמיחה של תאי מוח חדשים וקשרים בין תאים קיימים
מערכת שלום טורונטו
מלחמה בפשע יעילה וזולה הרבה יותר באמצעות יישום החוק האיסלאמי ויישום העונש של כריתת יד לגנבים, אומר איש דת איסלאמי בקנדה
איציק וולף
אפרים הלוי מעריך כי קיים צורך בינלאומי לשכנע את דעת הקהל שהמידע אודות איומים הוא אמין, אך לא ניתן לעשות זאת מבלי לחשוף מקורות ודרכי פעולה
מירב ארד
כרבע מיליון מתנדבי קק"ל בישראל ציינו את יום הניקיון הבינלאומי בארץ וחברו יחד ל-40 מיליון בני אדם, ב-120 מדינות, המנקים את כל רחבי הגלובוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il