X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוששים שהקונה הסיני יפטר עובדים רבים ויקפיא שכר העובדים גם מבקשים לנצל את חולשתו של בעל השליטה הנוכחי נוחי דנקנר כלל ביטוח מסרבת להגיב המנכ"ל איזי כהן מעורב אישית במו"מ עם העובדים
▪  ▪  ▪
כהן. מעורב אישית במו"מ [צילום: תמר מצפי]

3,500 עובדי כלל ביטוח הכריזו על סכסוך עבודה, כדי לשפר עמדות לקראת מכירת 32% מהחברה לקבוצת JT הסינית, שבשליטת איל ההון לי ויפינג. כך מעריך גורם בכיר בענף הביטוח. הוא הגיב בכך על הודעת ההסתדרות בדבר הכרזת סכסוך עבודה בחברה.
הגורם הבכיר, הבקי בהלכי הרוח של העובדים ובמתרחש בהנהלת החברה, אמר ל-News1: "יש ממש בטענות העובדים על סחבת במו"מ, אך הסיפור העיקרי - אחר: העובדים מעריכים שאיל ההון הסיני לי ויפינג, בעליה של חברת JT, יפעיל צעדי יעול וחסכון. הוא יבקש לפטר עובדים רבים ולהקפיא את העלאות השכר. לכן מנסים העובדים לשפר עמדות, להבטיח לעצמם העלאות שכר וחוזה קיבוצי לשנתיים כבר עתה, לפני המכירה".
העובדים גם מעריכים, שבעל השליטה הנוכחי, נוחי דנקנר, לא ירצה לסכן את העסקה עם JT, מאחר שברור שהקונה הסיני ירתע מהשקעה גדולה בחברה, אם יגלה שהיא נתונה בסכסוך עבודה ופעילותה השוטפת מושבתת.
בנוסף - אומר הגורם הבכיר - מצבו הקשה של דנקנר, הנלחם בכמה חזיתות על מעמדו ועסקיו, ידוע יפה לעובדים. הם מעריכים, אוליבצדק, שהוא לא ירצה לפתוח חזית נוספת.
מלבד ההודעה הרשמית של ההסתדרות, נודעו ל-News1 פרטים נוספים על טענות ותביעות העובדים:
  • המנכ"ל החדש איזי כהן הביא מבחוץ שורת עובדים בכירים, לתפקידי משנים וסגנים למנכ"ל. הוא כמעט ולא קידם עובדים מבפנים. בכך נפגעה האפשרות לקידום בשרשרת של עשרות, ואולי מאות, עובדים בכירים בחברה.
  • העובדים מתלוננים על פיטורין, הוצאה לפנסיה מוקדמת או התפטרות שלא-מרצון, שההנהלה כופה עליהם. בכלל ביטוח מכחישים טענות אלו מכל וכל.
  • עוד טוענים העובדים, שההנהלה החדשה קיצצה בזכויות מוקנות שלהם, כגון עריכת אירועים חברתיים ואחרים. גם טענות אלו מוכחשות בכלל .
  • טענה אחרת היא העברת עבודות שונות לקבלני משנה חיצוניים, תוך פגיעה בקבועים.
  • העובדים גם מתלוננים על מה שהם מתארים כ"יחס נוקשה" של המנכ"ל איזי כהן. הוא גם מנווט את המו"מ הנוכחי עם העובדים, וחלק מטענותיהם מופנות ישירות כלפיו.
ההסתדרות יכולה עתה להכריז על סכסוך עבודה, על-פי החוק, לאחר ששליש מעובדי כלל ביטוח הצטרפו בשנה האחרונה להסתדרות. בעבר, לא היו עובדי כלל מאורגנים בהסתדרות, והסתפקו בועד העובדים שלהם.
"אנחנו אחראים"
תיאורטית, יכולים העובדים לנקוט בעיצומים ואף בשביתה כללית החל מ-24 בספטמבר, היום ה-15 לאחר הכרזת הסכסוך, שהוא ערב חג. למעשה, נראה שהעיצומים יחלו לכל המוקדם ביום ראשון שלאחר החגים, 28 בספטמבר. בהסתדרות אומרים, עם זאת, שאין הכרח להתחיל את העיצומים דוקא ביום זה, ומותר להפעילם בכל עת מהיום ה-15, ללא הודעה מוקדמת נוספת.
בתשובה לשאלת News1 אמר דובר ההסתדרות: "אנחנו גוף אחראי, ונעשה ככל יכולתנו שלא לפגוע בציבור המבוטחים הגדול. הוכחנו זאת גם בשביתות וסכסוכי עבודה קודמים במשק. הפגיעה תהיה קודם כל בהנהלה. אנחנו מקוים שההנהלה תבין את המצב, ותיכנס עם העובדים למו"מ מזורז ועניני".
הנהלת כלל ביטוח הודיעה, שלא תגיב בנושא זה, ומה שיש לה לומר - תגיד לעובדים ולהסתדרות.

תאריך:  09/09/2013   |   עודכן:  09/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה: עובדי כלל מבקשים לשפר עמדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להקפיא העלאות? יש מעט מאד
ky  |  10/09/13 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נשיא בית המשפט העליון דחה את חששה של נשיאת המחוזי בתל אביב מפני מראית עין וקבע: חשוב יותר לדון בערר בדחיפות מאשר להעביר אותו לבית המשפט המחוזי מרכז
איתמר לוין
נשיאת בית הדין הארצי לעבודה קובעת כיצד יוכרע מי מבין שני ארגונים עובדים הוא המייצג לעניין הסכם קיבוצי, כיצד ייבחנו טפסי ההצטרפות ומה יבדוק בית הדין
איציק וולף
חיילי חטיבת הנח"ל הוקפצו במוצאי השבת לתרגיל בגבול ברמת הגולן    התרגיל כלל שימוש באש חיה ותרגול של כיבוש מוצב החרמון    צה"ל: התרגיל נקבע זמן רב מראש
מערכת שלום טורונטו
תזונה נכונה ובריאה מספקת את האנרגיה הדרושה לשם ביצוע פעילות מוחית וגופנית בלימודים או בעבודה, מחזקת את העורקים, מגנה על הגוף מפני דלקות, ומזרזת צמיחה של תאי מוח חדשים וקשרים בין תאים קיימים
מערכת שלום טורונטו
מלחמה בפשע יעילה וזולה הרבה יותר באמצעות יישום החוק האיסלאמי ויישום העונש של כריתת יד לגנבים, אומר איש דת איסלאמי בקנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il