X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא ארצות הברית התייחס בסדרת ראיונות להצעה הרוסית להעברת הנשק הכימי הסורי לפיקוח בינלאומי "זה מה שניסינו להשיג בשנים האחרונות, וספק אם היינו מגיעים לזה ללא איום צבאי אמין"
▪  ▪  ▪
אובמה. אפשרות התקיפה מתרחקת [צילום: AP]

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע (יום ב', 9.9.13) כי העסקה שהציעה רוסיה להעברת מצבורי הנשק הכימי הסורי לפיקוח בינלאומי תמורת ביטול המתקפה הצבאית - "אפשרית, אם היא אמיתית".
בסדרה של שישה ראיונות טלוויזיוניים שהעניק לרשתות האמריקניות לקראת הדיונים בקונגרס ובסנאט על אפשרות התקיפה הצבאית בסוריה אמר אובמה כי ארצות הברית ביקשה בדיוק את הפיקוח הבינלאומי הזה. "זה מה שניסינו להשיג בשנים האחרונות, וספק אם היינו מגיעים לזה ללא איום צבאי אמין", אמר.
עוד הוסיף כי ההצעה הרוסית אינה דבר חדש עבורו. "שוחחתי בזמן האחרון עם הנשיא פוטין על כך", ציין.
עם זאת, הדגיש כי יש לבחון את ההצעה בספקנות. עמדה זו תואמת את הודעת הבית הלבן מאתמול, שעל פיה קיים חשש שההצעה הרוסית, שניתנה במהלך פגישה של שרי החוץ של רוסיה וסוריה, מהווה ניסיון להרוויח זמן נוסף. זאת מלבד החשש שקיים בקהילת המודיעין כי מדובר בהצעה לא ישימה.
ביחס לתגובה סורית אפשרית למתקפה אמריקנית העריך אובמה כי משטר אסד לא יכול לפגוע בלוחמים מצוידים ומאומנים. "למר אסד אין הרבה יכולות. יש לו יכולות ביחס לאופוזיציה שעדיין מנסה להתארגן, עם לוחמים לא מיומנים או ביחס ל-400 ילדים שהם רצחו בגז", אמר תוך שהוא רומז למעשי הטבח שנעשו על-ידי נאמני אסד. "הוא יכול להיכנס לתחום של לוחמה א-סימטרית, תקיפת אובייקטים אמריקניים, שגרירויות, אך אנחנו מתמודדים עם איומים מהסוג הזה על בסיס קבוע, בכל רחבי העולם", ציין.
ההצעה הרוסית לפיקוח על הנשק הכימי הסורי הועלתה אתמול לאחר שבמסיבת עיתונאים של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, יחד עם שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, ציין קרי כשאלה רטורית את האפשרות שסוריה תעביר תוך שבוע את כל מצבורי הנשק הכימי שלה לפיקוח בינלאומי. זמן קצר לאחר מכן העלה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את ההצעה כתוכנית מדינית אלטרנטיבית לתקיפה האמריקנית.
בתגובה אמר קרי ללברוב כי דבריו לא היו הצעה של ממש. בשיחת טלפון שקיימו הביע קרי פקפוק בהצעת רוסיה לקדם את התוכנית אך הדגיש שארצות הברית תבחן כל הצעה רצינית. עם זה ציין כי זו אינה סיבה לעכב את מאמצי הממשל להשיג את אישור הקונגרס לפעולה צבאית נגד סוריה.

ליברמן: אסד יהפוך למטרה
אם יתקוף

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן, מאיים על נשיא סוריה, בשאר אסד, בהפלת משטרו אם ינסה לפגוע בישראל. "על אסד ועל מקורביו להבין שיהפכו למטרה לגיטימית אם יגרור את ישראל לסכסוך", אמר בראיון לקול ישראל. עוד הוסיף כי על ישראל להישאר מחוץ לסכסוך המתנהל בסוריה.
ביחס להצעה הרוסית להשמת הנשק הכימי של סוריה בפיקוח בינלאומי ציין ליברמן כי לא ברורים פרטי ההצעה – ובייחוד האם יימסר הנשק הכימי כולו למערב או יישאר בפיקוח בתחומי סוריה.

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת רוסיה אפשרית, אם היא אמיתית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פוטין עושה מאובמה קרקס ל"ת
יואש  |  10/09/13 09:05
2
בטוח שרוב החומר מוחבא. היה להם
צחוק מהעבודה.  |  10/09/13 09:21
3
אמרנו כבר-שוטר עולמי הזוי=====
יוד יוד  |  10/09/13 10:02
4
הצעה אמיתית אבל בלתי-אפשרית
עידןסובול  |  10/09/13 10:27
5
אובמה תפס בשתי ידיו את הסולם
מממממממממממממממ  |  10/09/13 11:29
6
דברים שרואים מכאן!
יוסי--ס  |  10/09/13 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
איציק וולף
נשיא סוריה טוען כי הראיות שהציג הממשל האמריקני לשימוש בנשק כימי אינן חזקות יותר מה'הוכחות' להימצאות נשק כימי בעירק של סדאם    "במקרה של מתקפה - ניתן לצפות לכל פעולה"
איציק וולף
שר החוץ הסורי טען כי תקיפה אמריקנית תחזק את אל-קאעידה בסוריה    "האם ארה"ב רוצה להפוך את סוריה לבסיס של אל-קאעידה?"    שר החוץ הרוסי: תקיפה תוביל ל"פיצוץ של טרור"
יוסי אחימאיר
אסד הוא בן-מוות. עליו לשלם את מלוא המחיר על רצח למעלה ממאה אלף נפש מבני עמו, על הרס מדינתו, על מיליון הפליטים שנמלטו מאימתו לטורקיה ולירדן השכנות
איציק וולף
שלוש הגופות הוטסו בחשאי לבריטניה    שתי חברות בריטיות סיפקו לסורים פלואוריד נתרני המשמש להכנת סארין    הפנטגון מרחיב את תוכניות ההתקפה האווירית
איציק וולף
גורמי מודיעין אמריקני תדרכו בימים האחרונים קבוצות סנאטורים בכירים והציגו בפניהם ראיות לשימוש סורי בגז עצבים    קרי: 10 מדינות הביעו רצון להשתתף במתקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il