X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מהנדס העיר ירושלים לשעבר הוציא לשמואל דכנר חשבוניות לא מפורטות; טוען שלא נותרו מסמכים בשל ביעור שנעשה במשרדו אומר בהתרגשות: דיווחי אמת זה בדנ"א שלי
▪  ▪  ▪
רוזן ותדמור (משמאל). "זה מרגיז"

אורי שטרית רשם על החשבוניות שהוציא לשמואל דכנר "ייעוץ מקצועי" ללא פירוט באיזה פרויקט מדובר. הוא הסביר (יום ג', 10.9.13), שכל חשבונית באה אחרי חשבון בו נאמר במדויק מה נעשה, ורואה החשבון שלו לא מצא כל בעיה בחשבוניות.
התובע, עו"ד יוני תדמור, שאל מדוע בשום מקרה אחר לא כתב על החשבוניות "ייעוץ מקצועי" אלא מהו הפרויקט הספציפי. שטרית השיב, כי במקרים אלו היה פרויקט בודד בכל חשבונית, בעוד אצל דכנר היו כמה פרויקטים בכל חשבונית. התביעה הראתה, כי חשבונית על סך 170,000 שקל הוצאה ללא חשבון, ושטרית השיב: "דברים כאלו קורים גם במערכות הרבה יותר מסודרות".
לדברי תדמור, התשלום מדכנר מייצג 193 ימי עבודה מלאים - דבר המלמד שיצחק חלפון ממשרד שטרית עבד בכל שנת 2003 רק עבור דכנר. שטרית השיב, כי חלפון הקדיש מחצית מזמנו לדכנר, והיתרה הייתה בעיקר עבודה שלו. את העובדה שמנהלת משרדו ומזכירתו לא זכרו את הפרויקטים של דכנר הסביר שטרית בכך, שהן אכן לא זכרו - האחת משום שחזרה בתשובה ועברה לחיים אחרים, והאחרת משום שלא הצטיינה בזכרונה והייתה מבוהלת בזמן חקירתה במשטרה. שטרית אמר, כי אינו זוכר האם היה לו לקוח פרטי נוסף עבורו ביצע עבודות ייעוץ כמו עבור דכנר.
שטרית נשאל תמורת מה שילם דכנר 150,000 שקל בתחילת שנת 2003, כאשר אין תיעוד לעבודות שנעשו בסמוך, בעוד ימים ספורים לאחר מכן הוא פנה לשטרית בענייני הולילנד. שטרית השיב, כי הוא בטוח שהיה תיעוד שהמשרד לא שמר, כשם שביער חומר רב. עוד אמר, כי לא ראה כל זיקה בין העבודות הפרטיות לבין פניותיו של דכנר אליו כמהנדס העיר.
שעות בודדות או 600
תדמור הצביע על סתירות בגרסתו של שטרית לגבי מועד הביעור וציין, כי חלפון אמר שביער חומר רב של 20 שנה לאחר שהחלה החקירה, כולל מסמכים הקשורים לדכנר - עובדה שאינה מתיישבת עם ביעור תקופתי. עוד אמר תדמור, כי כל העדים ממשרדו של שטרית וגם הוא עצמו בחקירתו במשטרה, לא דיבר על ביעור סקיצות הפרויקטים של דכנר - בניגוד לגרסתו בחקירה הראשית. שטרית השיב, כי כך נעשו הדברים.
עוד הראה תדמור, כי דכנר שילם עשרות אלפי שקלים תמורת בדיקה בארכיב עירוני, החישוב מלמד שלעבודה הוקדשו למעלה מ-600 שעות - ואילו עובדת המשרד אמרה שמדובר היה בשעות ספורות. שטרית השיב, כי החישובים מוטעים ונובעים מחוסר הבנה של עבודת האדריכל. השופט דוד רוזן העיר לשטרית: "אתה למעשה אומר לתובע שאי-אפשר להתבסס על מה שיש, שנקבל את מה שאתה אומר לנו ושהוא מתבקש לסיים את החקירה". שטרית השיב: "המעט שיש תומך בגרסתי ומקעקע את גרסת התביעה שהייתה קונספירציה".
שטרית טען, כי עובדי משרדו לא יכלו לזכור את כל הפרטים לאחר שבע-עשרה שנים, במיוחד כאשר לחלקם החקירה והעדות היו אירוע טראומתי. הוא המשיך בקול חנוק: "דיווחי אמת זה בדנ"א שלי. יכול להיות שטעיתי ברישום, אבל אמת אני מדבר פה!". לדבריו, עובדיו היו ישרים ולא היו מוציאים חשבונות כוזבים אפילו אם היה מורה להם.
"ייעוץ שוטף"
על חשבון אחר בו נכתב "ייעוץ שוטף" אמר שטרית, כי מדובר היה במקדמה על בסיס שעות פיקטיביות, ורוזן הגיב באומרו שזהו מסמך שקרי. שטרית השיב: "המסמך משקף את מה שסיכמתי עם דכנר". רוזן: "מה שכתוב פה לא משקף את מה שנעשה". שטרית: "אני מסכים שאפשר היה לכתוב את זה אחרת".
ביוני 2003 כתב מנהל משרדו של שטרית, יצחק חלפון, כי יש להכין לדכנר חשבון של 200,000 שקל תוך פירוט שעות - שבוע לפני הפגישה בין שטרית לדכנר בה, לדברי שטרית, סוכם על התשלום. שטרית השיב, כי ייתכן שהם שוחחו לפני הפגישה. הוא לא ידע להסביר, כיצד יכול היה חלפון לדעת מה יהיה הסכום לפני שחושבו השעות. תדמור טען, כי מדובר בכסות לשוחד שסוכם מראש, ושטרית השיב: "זה מעורר בי גועל מה שאמרת עכשיו". רוזן הגיב באירוניה: "שמעת, תובע? אתה לא תגיד לו שהוא מואשם בשוחד, זה מרגיז".

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוזן לשטרית: הוצאת דרישת תשלום שקרית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ציני ציני אבל די דבילי
אא  |  10/09/13 14:23
 
- דיווח אמת זה בדם של שטרית....
שמעון אמסלם  |  10/09/13 17:07
2
ציפיה מכתב משפטי הגון
ש. בן ד.  |  11/09/13 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
השופט דוד רוזן תוהה האם שטרית ביצע עבודות ייעוץ תמורתן גבה תשלום למרות שלא הגיעו לידי מימוש, גם מאהוד תייר - גם הוא ממנהלי פרויקט הולילנד - בעת ששימש כמהנדס העיר ירושלים
איתמר לוין
מעלה סימני שאלה סביב טענת המדינה לפיה אולמרט ביקש מדכנר לסייע לשטרית ובכך קיבל שוחד    שטרית מתכחש לחוות דעת שהגבילה את עיסוקיו הפרטיים - שנמצאה במשרדו
איתמר לוין
טוען שמה שהוצג כמשכורת חודשית מדכנר היה הלוואה על בסיס חברי    "אם הייתי רוצה לקבל שוחד, הייתי עושה את זה מתחת לשולחן והולך הביתה"
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר אומר שטעה כאשר קיבל מדכנר עבודות פרטיות - אך מעולם לא קיבל שוחד ומעולם לא חשב שעליו לתת משהו בתמורה בתפקידו הציבורי
איתמר לוין
לופוליאנסקי הכחיש בבית המשפט שהישיבה בראשות בנו קיבלה תרומה מדכנר - אך לאחר מספר דקות אישר זאת    אומר על תרומותיו של דכנר ליד שרה: לא נכנסתי למוחו ולליבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il