X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי למחוק את כתב האישום, שהוגש נגד 26 קבלנים וחברות בנייה, בשל אכיפה בררנית דעות שונות של גרוניס, פוגלמן וג'ובראן כיצד למדוד אכיפה בררנית
▪  ▪  ▪
מכרז בשנת 2008 ביישובי עוטף עזה [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון בכתב האישום שהוגש נגד 26 קבלנים וחברות בנייה, בטענה שיצרו בשנת 2008 קרטל בלתי חוקי במכרז של המדינה להקמת מרחבים מוגנים ביישובים של עוטף עזה. כך קובע (יום ג', 10.9.13) בית המשפט העליון.
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, קיבל את טענתם של הנאשמים וביטל את כתב האישום בשל אכיפה בררנית. הם טענו, כי יש להשוות את עניינם לזה של מנהלי בתי חולים גריאטריים, שלא הועמדו לדין בשל קרטל שיצרו בשנת 2006. הכהן קיבל טענה זו וקבע שמדובר באכיפה בררנית פסולה.
בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של המדינה, במרכזו נטען שמכרז בתי החולים היה מקרה יוצא דופן, בו הסתמכו המנהלים על ייעוץ משפטי שקיבלו. המדינה טענה, כי מדיניותה העקבית היא להגיש כתבי אישום על יצירת קרטלים ולכן אין המדובר באכיפה בררנית.
לא להנציח את הטעות
השופט עוזי פוגלמן אומר, כי לא כל פעולה פגומה של הרשות המינהלית (ובמקרה זה: רשויות התביעה) תביא לאותה תוצאה. במקרה של אכיפה בררנית יש להביא בחשבון, בין היתר, את מידת הפגיעה בשוויון שנגרמה כתוצאה מהעמדתו לדין של הנאשם; תום ליבה של הרשות בקבלת ההחלטה על ההעמדה לדין; והיקף ההסתמכות של הנאשם, אם בכלל, על מנהגי האכיפה של התביעה.
פוגלמן מוסיף: "קבלת טענה מקדמית של נאשם שלפיה הגשת כתב האישום בעניינו מהווה סטייה ברורה ממדיניות נוהגת של התביעה עשויה, במקרים המתאימים, להביא לביטול כתב האישום. משעה שקבעה הרשות מדיניות אכיפה בהתייחס להוראותיו של חוק מסוים, עליה לדבוק בה כל עוד לא התריעה שבכוונתה לשנותה. הפעלת החוק באורח אקראי - שלא על דרך מדיניות קבועה, ברורה ומבוקרת מראש - משמיעה שרירות, ושרירות הינה אויבת שלטון החוק. סטייה מן המדיניות הנוהגת על דרך העמדתו לדין של אדם בניגוד לאותה מדיניות, יכולה לחייב - במקרה מתאים - השוואת מצבו של אותו אדם למצבם של מי שהמדיניות כן הוחלה עליהם".
עוד הוא מדגיש: "מצב הדברים שונה מקום בו שגתה הרשות במקרים בודדים בלבד, עת נמנעה מלהעמיד לדין את פלוני ובחרה להעמיד לדין את אלמוני. במקרה כזה, ברי כי אין לסגור בפני גורמי האכיפה השער להגשת כתבי אישום במקרים דומים. אם טעתה הרשות בעניינו של פלוני - אין הדבר מונע את העמדתו לדין של אלמוני".
לאורך זמן ובאופן שיטתי
הנשיא אשר גרוניס מוסיף: "מסופקני אם ראוי לקבוע כי די במקרה זהה אחד ויחיד בו פעלו הרשויות המינהליות בעבר בדרך שונה ולא הגישו כתב אישום, כדי להוביל בהכרח לביטולו של כתב אישום במקרה דומה אחר. נראה, כי על הנאשם להראות, כי לאורך זמן ובאופן שיטתי (או קרוב לכך) קיבלו הרשויות המינהליות במקרים דומים החלטות שונות מאלה שנתקבלו במקרה שלו". עוד מזהיר גרוניס מפני תת-אכיפה במקרה של ביטול כתב אישום בשל אכיפה בררנית, שכן הדבר עלול להביא את הרשות להימנע מהגשת כתבי אישום דומים.
השופט סלים ג'ובראן הצטרף להערתו הראשונה של גרוניס והוסיף: "איני סבור כי כל סטייה ממדיניות עולה כדי אכיפה בררנית פסולה. לאכיפה חלקית או אכיפה שלא בהתאם למדיניות נהוגה יכולים להיות טעמים טובים שאין זה המקום לעמוד עליהם. אמנם, כפי שציין חברי, קיומה של אכיפה חלקית, מעלה חשש של שרירות, אולם אין בהכרח להסיק מכך כי סטייה ממדיניות היא בהכרח שרירותית".

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: לדון באישום על קרטל במרחבים מוגנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שהיו חסרים דנ"א בחלק ספציפי של כרומוזום היו בסבירות גבוהה פי 90 לפתח פרקינסון בהשוואה לאנשים בני אותו גיל מהאוכלוסיה הכללית
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר הוציא לשמואל דכנר חשבוניות לא מפורטות; טוען שלא נותרו מסמכים בשל ביעור שנעשה במשרדו    אומר בהתרגשות: דיווחי אמת זה בדנ"א שלי
אלעזר לוין
הבעלים יגאל רב-נוף מונה ליו"ר על-פי הוראת המפקח    יוסי וינשטוק כיהן כמפקח מיוחד על החברה, וסיים את תפקידו ב-31 במאי , עם תיקון הליקויים שהתגלו    החברה מינתה גם 2 דירקטורים חיצוניים ו- 11 עובדים בכירים חדשים
מיטשל א' לוין
הרבה לפני השואה, עודדה דרזדן אפליה של יהודים
איתמר לוין
האיש ניהל "הרמון" ובו 6 נשים ו-17 ילדים    הורשע בשורה ארוכה של עבירות מין והתעללות שביצע בנשותיו וילדיו לאורך שנים    חברו הורשע גם הוא בעבירות מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il