X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה עסקה בתחום של שימור דם טבורי תחת השם המסחרי "בנק החיים" ונקלעה לקשיים כלכליים בעטיים הפסיקה את פעילותה
▪  ▪  ▪
משרד חברת ביוקורד [צילום: סטריט ויוויו]

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה למתן צו לפירוק חברת ביוקורד מתל אביב שעסקה בתחום של שימור דם-טבורי תחת השם המסחרי "בנק החיים".
הבקשה הוגשה על-ידי עובדי החברה דויד יששכרוב ומיכל בן-אייל ונטען בה כי החברה שנוסדה במרס 2005 נקלעה לקשיים כלכליים, הפסיקה את פעילותה ונותרה חייבת כספים רבים לנושים, בהם עובדיה.
בבקשה נאמר כי בסוף ינואר השנה פורסם שמשרד הבריאות דחה את בקשת החברה להיתר הפעלת בנק דם טבורי. זאת לאחר בדיקה מקיפה בה נמצא כי החברה ו"בנק החיים" אינם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות הדם הטבורי (בנק דם טבורי פרטי), וכי לבנק אין מנהל רפואי מתאים.
כמו-כן, על-פי נימוקי משרד הבריאות, לא הוצגו ראיות בדבר איתנות כלכלית מספקת של החברה או בעלי המניות בה, למסוגלות הבטחת אורך הזמן הנדרש למלא התחייבות כלפי הלקוחות, לשמירת מנות הדם הטבורי לטווח ארוך.
כעבור זמן קצר, נאמר בבקשה, ניתן על-ידי ביהמ"ש צו מניעה לחברה המחייבה ואת בעליה מיקי שחם, להימנע מלעשות כל פעולה שיש בה כדי לפגוע במנות הדם הטבורי השמורות בבנק והמורה לו לדאוג לתקינות ובטיחות המנות, והמשך שמירתן בפיקוח משרד הבריאות,וזאת עד למתן החלטה אחרת. כל זאת במסגרת הליך שיזם משרד הבריאות כנגד החברה.
על-פי פרסומים, במהלך ההליכים המשפטיים הפרו החברה ובעליה את צוי בית המשפט ופעלו בניגוד להנחיות משרד הבריאות. לדברי המבקשים, בעל החברה מיקי שחם זנח את הפעלת החברה, הודיע על התפטרותו מניהול החברה, והקים תאגיד "מתחרה" לצורך העברת מנות הדם-הטברי שהופקדו בידי החברה.
לדברי המבקשים, עוד קודם לחשיפת הפרשה ועקב הקשיים הכלכלים אליהם נקלעה החברה, היא חדל מלהעביר לקופות הגמל את כספי הניכויים משכר עובדיה באופן המנוגד לחוק הגנת השכר. בבקשה נטען עוד כי החברה נותרה חייבת כספים למבקשים בגין שכר עבודה, פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נלוות וכי אף ניתנו כנגדה פסקי דין לזכותם בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.
למיטב ידיעת המבקשים, החברה אינה פעילה במקום בו הייתה רגילה לבצע את פעילותה העסקית, ובעליה מיקי שחם הוכרז חייב מוגבל באמצעים במסגרת הליכי הוצאה לפועל המתנהלים כנגדו.
לסיכום טוענים המבקשים כי יש לפרק את החברה מחמת היותה חדלת פירעון הן בשל סירובה לקיים חובה כלפי עובדיה והן בשל הפסקת פעילותה המיידית, ואף מן הצדק והיושר.

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקי שחם
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משבר תעש מסרב להיפתר: ועדת הכספים אישרה הלוואה לטובת תשלום משכורות לעובדים ולפעילות שוטפת
אלעזר לוין
יקנו 12 קוטג'ים בכ-2 מיליון שקל    הבעלים גיל מזרחי: "בתים דומים ולא חדשים באזור עולים כיום 2.4 מיליון שקל"
איתמר לוין
ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי למחוק את כתב האישום, שהוגש נגד 26 קבלנים וחברות בנייה, בשל אכיפה בררנית    דעות שונות של גרוניס, פוגלמן וג'ובראן כיצד למדוד אכיפה בררנית
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שהיו חסרים דנ"א בחלק ספציפי של כרומוזום היו בסבירות גבוהה פי 90 לפתח פרקינסון בהשוואה לאנשים בני אותו גיל מהאוכלוסיה הכללית
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר הוציא לשמואל דכנר חשבוניות לא מפורטות; טוען שלא נותרו מסמכים בשל ביעור שנעשה במשרדו    אומר בהתרגשות: דיווחי אמת זה בדנ"א שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il