X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדגיש שבזמן אמת לא עלה הדבר על דעתו השופט רוזן: המחלוקת היחידה היא האם שטרית הבין שדכנר משחד אותו שטרית שוחח עם צ'רני על אפשרות שת"פ בשוק הסיטונאי בעודנו משמש כמהנדס העיר
▪  ▪  ▪
דכנר ושטרית. "זה לא הבן-אדם שהכרתי" [צילום: פלאש 90]

"ברור לי היום שכוונתו של שמואל דכנר הייתה לשחד אותי, אבל בזמן אמת לא היה לי מושג. לא יעלה על הדעת שאדם אינטיליגנטי כמו שאתה מתאר אותי, יחשוף את עצמו לכל כך הרבה אנשים [אם מדובר בשוחד]". כך אומר (יום ג', 10.9.13) מהנדס העיר ירושלים לשעבר, אורי שטרית, בהתייחסו לעבודות הפרטיות שביצע עבור דכנר.
השופט דוד רוזן הגיב: "אין מחלוקת בינך לבין התביעה שהוא רצה לשחד אותך, אבל אתה לא קראת את התמונה". שטרית: "היום אני מבין שזה מה שהיה לו בראש. בחקירה במשטרה התחלתי להבין את זה והחלטתי לשתוק. זה לא הבן-אדם שאני הכרתי". רוזן העיר, כי קו הגנה זה שונה משל שאר הנאשמים, הטוענים שדכנר היה שקרן ורמאי, וכי למעשה כל המחלוקת היא האם שטרית הבין בזמן אמת שדכנר משחד אותו.
רוזן שאל מדוע לא בירר שטרית מי עומד מאחורי דכנר בעבודות אלו. שטרית השיב, כי חשב שדכנר הוא היזם שלהם. רוזן: "אז אולי גם בהולילנד יש לו אחוזים?". שטרית: "הוא אמר לי שבהולילנד הוא מנהל הפרויקט".
לא בירר מיהו היזם
שטרית טען, כי לא ידע שאמנון ספרן וחברת פולאר נדל"ן הם מבעלי פרויקט בית ציוני אמריקה כאשר ביצע בו עבודות. בכך הסביר מדוע הסכים לבצע את העבודה בהזמנתו של דכנר, למרות שפולאר הייתה גם מבעלי הולילנד, והוא הצהיר שלא ביצע עבודות פרטיות עבור יזמים שפעלו בירושלים.
בהתייחס לפרויקטים (תחנת דלק ומגורים) במושב עשרת, תמורתם שילם דכנר כ-140,000 שקל, טען התובע, עו"ד יוני תדמור, שלפי רישומיו של יצחק חלפון ממשרד שטרית - דכנר שילם עוד עשרות אלפי שקלים חודשים רבים לאחר שהתברר שאין היתכנות לפרויקט ולאחר שבוצעה הפעולה האחרונה בו. שטרית השיב, כי לא חלפון קובע מתי אין פרויקט וייתכן שדכנר החליט להמשיך.
תדמור עבר לפרויקט צוק מנרה שבשליטת הלל צ'רני, בו שילם דכנר לשטרית 23,000 שקל, תוך שהוא לא מספר לשטרית על כך שהפרויקט שייך לצ'רני. שטרית השיב: "מדובר פה בנוכל שידע שאם אני אדע שצ'רני מעורב, אזרוק אותו מכל המדרגות". רוזן ציין, כי דכנר הסתיר גם מצ'רני שהוא התערב בפרויקט. שטרית השיב, כי דכנר לא השחית את זמנו ונסע ליום שלם לפרויקט אם לא היה בו ממש. "התביעה מזלזלת. כל ההסברים שנתתי - אתם ממשיכים בשלכם. יש לכם מסלול ואתם תופרים את המסמכים", טען.
שטרית אישר, כי לא ידע מיהו היזם העומד מאחורי הצעתו של דכנר לבנות בבית ברל. הוא נשאל מדוע לא בירר מיהו היזם, שמא הוא עובד גם בירושלים, והשיב: "לא היה ברור מיהו המזמין. היה לי ברור שהכתובת האחת והיחידה שלי היא דכנר, שהוא ששילם". לדבריו, הוא לא הכיר את שמעון גלאון שהוצג כמעורב בפרויקט ולא ידע שהוא מנכ"ל קרדן נדל"ן, אחת השותפות בהולילנד.
רק 360,000 שקל
תדמור הציג את העובדה שמשרד שטרית קיבל 360,000 שקל בלבד תמורת תכנון פרויקט הענק "קרן הקריה", הכולל שני מגדלי משרדים בני 50 ו-80 קומות ושני מגדלי מגורים בני 45 קומות - בעוד דכנר שילם 883,000 שקל תמורת בדיקות. שטרית השיב, כי בפועל התשלום היה גבוה במאות אלפי שקלים, המדינה משלמת שכר מחפיר לאדריכלים, אך הוא ביקש להיות מעורב בפרויקט יוקרתי חשוב בתל אביב.
בספטמבר 2005 נפגש שטרית עם דכנר וצ'רני, והם שוחחו על האפשרות שצ'רני ייכנס לשוק הסיטונאי בתל אביב. תדמור שאל כיצד מתיישב הדבר עם הצהרתו של שטרית, לפיה לא קיים שום מגע עסקי עם יזמים העובדים בירושלים. שטרית השיב, כי דכנר אמר לו שצ'רני מתעניין בפרויקט ולכן שוחח עימו, מתוך הנחה שאולי יעסיק אותו כאשר יסיים את תפקידו בעיריית ירושלים, ונושא הולילנד כלל לא עלה בה. צ'רני התערב ואמר, כי כל שאמר בפגישה היה שהתנגדותו של שטרית לתב"ע ו' - שמונה חודשים קודם לכן - גרמה לו נזק רב "ונעבור הלאה".

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"היום ברור שדכנר רצה לשחד אותי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שוחד זה לא חדשות
ברפובליקת בננות  |  10/09/13 21:45
2
החמוד התמים לא הרגיש שזה שוחד ל"ת
אזרחית  |  11/09/13 08:05
3
אני כל פעם מתפוצץ מחדש
על" תמימות"  |  11/09/13 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר הוציא לשמואל דכנר חשבוניות לא מפורטות; טוען שלא נותרו מסמכים בשל ביעור שנעשה במשרדו    אומר בהתרגשות: דיווחי אמת זה בדנ"א שלי
איתמר לוין
השופט דוד רוזן תוהה האם שטרית ביצע עבודות ייעוץ תמורתן גבה תשלום למרות שלא הגיעו לידי מימוש, גם מאהוד תייר - גם הוא ממנהלי פרויקט הולילנד - בעת ששימש כמהנדס העיר ירושלים
איתמר לוין
מעלה סימני שאלה סביב טענת המדינה לפיה אולמרט ביקש מדכנר לסייע לשטרית ובכך קיבל שוחד    שטרית מתכחש לחוות דעת שהגבילה את עיסוקיו הפרטיים - שנמצאה במשרדו
איתמר לוין
טוען שמה שהוצג כמשכורת חודשית מדכנר היה הלוואה על בסיס חברי    "אם הייתי רוצה לקבל שוחד, הייתי עושה את זה מתחת לשולחן והולך הביתה"
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר אומר שטעה כאשר קיבל מדכנר עבודות פרטיות - אך מעולם לא קיבל שוחד ומעולם לא חשב שעליו לתת משהו בתמורה בתפקידו הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il