X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העירייה טוענת כי מקורות הפרה את התחייבותה כלפיה להקצות לה מניות בחברה על-פי התביעה, במסגרת הליך של תביעות ייצוגיות, הסכימה המדינה לפצות את צרכני המים כלפיהם הופרה ההבטחה להקצאת מניות בסכום של 98 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪
השקעה מצטברת של 450 מיליון שקל [צילום: פלאש 90]

עיריית תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה על סך 100 מיליון שקל כנגד חברת המים מקורות בטענה להפרה בוטה של התחייבות חוזית ברורה ומפורשת.
בתביעה מצוין כי ההתחייבות החוזית שהופרה היא התחייבות מקורות להקצות מניות שלה לעירייה, והיא מעוגנת בשלושה הסכמים שונים שנכרתו בין הצדדים. לדברי העירייה, ההתחייבות האמורה הופרה אף שהיא קיימה זה מכבר ולפני שנים ארוכות אחר מלוא התחייבויותיה כלפי מקורות אשר תמורתן התחייבה מקורות להקצות לה את המניות.
העירייה מציינת כי מקורות הפרה התחייבויות דומות להקצאת מניות גם כלפי צרכני מים נוספים. בתביעה נאמר כי בראשית הדרך קיימה מקורות את התחייבויותיה החוזיות כלפי צרכניה והקצתה את המניות לצרכנים כלפיהם התחייבה לכך. אולם בשנת 98', בעקבות החלטת הממשלה שלא לאשר את הגדלת הונה הרשום של מקורות, לא התאפשרה עוד הקצאת המניות להן התחייבה מקורות בהסכמיה עם צרכני המים השונים בכלל ועם עיריית תל אביב בפרט.
בתביעה מצוין כי בעקבות תביעות ייצוגיות שהוגשו לאור הפרת התחייבויותיה של מקורות להקצאת מניות לצרכניה, הגיעו הצדדים לידי הסכם פשרה לפיו תשלם המדינה בעלת השליטה במקורות לצרכני החברה 98 מיליון ש"ח כפיצוי על אי-קבלת המניות.
לדברי העירייה, בקשתה לצאת מן הקבוצה עליה חל הסדר הפשרה התקבלה בבית המשפט באופן המאשר לה עתה להגיש באופן עצמאי את תביעתה זו.
עיריית תל אביב מציינת כי בין שנים 1981-1967 התקשרה עם מקורות בשלושה הסכמים במסגרתם היא הסכימה להשתתף בהשקעות במפעלי מקורות תמורת וכנגד התחייבות מקורות להקצות לה מניות בשווי השקעותיה.
לדברי העירייה היא עמדה במלוא התחייבויותיה והשקיעה את מלוא סכומי ההשקעה אותם התחייבה להשקיע במפעלי מקורות, בציפייה כי עם דרישתה תקצה לה מקורות את המניות אותן התחייבה להקצות לה בתמורה להשקעותיה במפעליה.
לטענת העירייה אי-הקצאת המניות מהווה הפרה יסודית ומהותית של התחייבות מקורות להקצות לה את המניות כנגד השקעותיה, כמו גם התנהלות בניגוד לדרך המקובלת ובחוסר תום לב מוחלט. אולם העירייה אינה תובעת לאכוף על מקורות את קיום התחייבותה להקצאת מניותיה אלא בהשבת הסכומים אותם שילמה לה תמורת המניות בערכן כיום.
בתביעה נאמר כי הסכום המצטבר של ההשקעות שביצעה עיריית תל אביב מסתכמים ב-450 מיליון ש"ח, אולם לצרכי אגרה מעמידה העירייה את תביעתה על סך של 100 מיליון ש"ח תוך שהיא שומרת על זכותה לעדכן את סכום התביעה ולתקנו.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  13/09/2013   |   עודכן:  13/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית ת"א תובעת 100 מיליון ממקורות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הנאמן מטעם בית המשפט על פרויקט הבנייה של קבוצת הרכישה במתחם אחיסמך בלוד תבע את החברה בטענה לגביית ריבית נשך בגין הלוואה וזכה בתביעה
הלל קורן
אנליסטים: "אין נתונים שעשויים לספק טריגר משמעותי"    המיליארדר קארל אייקן נשאר שורי על אפל: המניה זולה כעת    תביעות האבטלה השבועיות נפלו לרמה של 292 אלף    פרוטליקס נפלה בכ-15%
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הבהיר כי ארצות הברית דורשת לראות הוכחות בשטח לנכונות סוריה לפרק עצמה מנשק כימי    "מצפים שהעברת הנשק הכימי לפיקוח תהיה תחומה בזמן"    "לא ניתן לאסד להשתמש באמנת האו"ם בניסיון להרוויח זמן"
איתמר לוין
טוען שהפשיטה על ביתו בז'נבה נעשתה במסגרת שיתוף פעולה מקובל בין ממשלות וכי הוא משתף פעולה בשמחה עם שלטונות שווייץ    מאשים: שני עובדים של BSGR נכלאו בגינאה באופן בלתי חוקי
איציק וולף
נשיא סוריה הודיע כי בתוך ימים ספורים תעביר ארצו מסמכים להצטרפות לאמנה למניעת הפצת נשק כימי    טען שסוריה לא תתפרק מנשקה לפני שארה"ב תפסיק לאיים במתקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il