X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שהשר דאז יעקב נאמן והמנכ"ל גיא רוטקופף הודו שהמצב בעייתי, מבקש משרד המשפטים להאריך בשנתיים את הוראת השעה משנת 2010
▪  ▪  ▪
גם חוקרים וגם מאשימים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

משרד המשפטים מבקש להאריך בשנתיים את תוקפה של הוראת השעה, מכוחה מגישה המשטרה כ-80% מכלל כתבי האישום המוגשים בישראל. זאת, למרות שבכירי המשרד הודו בשנה האחרונה שמדובר במצב בעייתי.
שר המשפטים לשעבר, יעקב נאמן, ומנכ"ל משרדו, ד"ר גיא רוטקופף, כתבו לעו"ד פיני פישלר, כי הם מכירים בבעייתיות הקיימת במצב בו אותו גוף גם חוקר וגם מגיש כתבי אישום. אולם, אמרו, שינוי המצב מצריך חשיבה מרובה והיערכות מתאימה. ההערכה היא, שהפרקליטות אינה מעוניינת לעסוק בתיקים אלו, שהם עבירות קלות יחסית, ומעדיפה שעומס זה יפול בחלקה של המשטרה.
בהוראת השעה משנת 2010 נקבע, כי חומר חקירה בעבירות מסוג פשע מועבר לטיפול פרקליט, ואילו חומר חקירה בעבירות מסוג עוון וחטא מועבר לטיפול תובע משטרתי. תיקים מורכבים, רגישים או בעלי חומרה מיוחדת טופלו על-ידי הפרקליטות, ואילו תיקים בעבירות חמורות פחות, אשר אינם מורכבים מבחינה ראייתית, בהם נדרש בירור מהיר ואשר התביעה המשטרתית התמקצעה בטיפול בהם - טופלו על-ידי התביעה המשטרתית.
לדברי משרד המשפטים, "הניסיון ביישום הוראת השעה העלה כי ככלל, ההסדר משביע רצון, ומחלק חלוקה ראויה את התיקים בין הפרקליטות לתביעה המשטרתית, ותורם לאחידות בין המחוזות השונים. כן עלה מהדיווחים השנתיים כי לא נעשה שימוש בהסמכות שוטרים על-מנת לעקוף את הוראות ההסדר. עם זאת, על-מנת להמשיך ולבחון את ההסדר המוצע ועל-מנת לאפשר סיפק בידי הגורמים המתאימים לבחון שוב את איחוד התביעה המשטרתית עם הפרקליטות, מוצע להאריך את תוקף הוראת השעה בשנתיים נוספות".
המשרד מציין, כי "בעיה מסוימת שעלתה ביישום החוק הייתה כי בתי המשפט התלבטו בשאלה האם פרקליט מחוז רשאי לעשות שימוש בשיקול דעתו על-מנת להעביר חומר חקירה לטיפול התביעה המשטרתית בעבירת עוון שעל-פי התוספת בטיפול הפרקליטות. אומנם ברוב רובם של המקרים בהם טען הנאשם לפסלות הגשת כתב האישום לאחר העברת חומר החקירה כאמור דחה בית המשפט את הטענה, אך התיקון מוצע על-מנת להסיר ספק ולהבהיר את סמכות פרקליט המחוז".

תאריך:  15/09/2013   |   עודכן:  15/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוארך הגשת כתבי אישום בידי המשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התייחס להסכם הרוסי-אמריקני לפירוק סוריה מנשק כימי: ייבחן במבחן התוצאה כמו המאמצים למנוע מאירן נשק גרעיני    "על ההנהגה להבטיח קיום מדינת ישראל ולעתים לבחור בין רע לרע יותר"
מחלקה ראשונה
נתוני תחנות ניטור איכות אוויר הפזורות ברחבי הארץ הצביעו על ירידה משמעותית בזיהום האוויר הנגרם מתחמוצות חנקן במהלך החג    בגוש דן ירדו ריכוזי תחמוצות החנקן בכ-92%, בחיפה בכ-80% ובירושלים צנחו הריכוזים בכ-95%
איציק וולף
טען כי אסד המיט אסון על ארצו שהפכה למפולגת    "לאסד אין ברירה אלא לקיים ההתחייבות להרוס הנשק הכימי"    "איום צבאי המגבה הסכם צריך לשמש שיעור גם למנהיגי אירן"
אלה לוי וינריב
הבוקר, בתום הדיון בתביעה, ולאחר שהצדדים הסכימו לגשת לגישור, הם כבר נכנסו לישיבת גישור ראשונה אצל נשיאת בית המשפט
איתמר לוין
חסיד חב"ד ניסה להשתלט על עזבונה של אישה ערירית באמצעות צוואה מזויפת. את העובדה שהגיש אותה לאישור רק 20 שנה לאחר פטירתה הסביר בכך שקיבל תשובה מהרבי מליובאוויטש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il