X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היזמת חני הורביץ וחברת CK לא ישלמו לחברת BGI דמי תיווך של 2% על העסקה, שבה רכשו ממשפחת מנחמוב מגרשים ל-245 דירות במתחם השוק בפתח תקוה פסק הדין מגלה כי המתווך היה חן מנחמוב, בנו של בעלי הקרקע
▪  ▪  ▪
ניב. דחתה את התביעה [צילום: בוצ'צ'ו]

בית משפט השלום בתל אביב דחה (יום ג', 3.9.13) את תביעתם של חברת התיווך BGI ומנהלה אלמוג סבן, לדמי תיווך של 2% על עסקת מקרקעין גדולה בפתח תקוה. מדובר בעסקה מספטמבר 2009, שבה רכשו חברת סי.קיי. והיזמת חני הורביץ, מחברת מגדלים שבבעלות משפחת מנחמוב שני מגרשים ל-245 דירות, במתחם השוק בכניסה לעיר. סי.קיי, בבעלות הורביץ וקרן בן-דוד, אירגנה קבוצת רכישה, שקנתה כמעט את כל הדירות.
חברת מגדלים יוצגה בידי עו"ד אריאל שריג. פסק הדין של השופטת ריבה ניב חושף אירועים מאחורי הקלעים לגבי עסקה זו. בין היתר הוא מגלה, כי המגרשים היו בבעלות גד מנחמוב ואֶחיו - משקיעים ידועים בענף היהלומים ובשוק הנדל"ן. המשפחה ניהלה כבר בעבר מגעים למכירת המגרשים. חן מנחמוב, בנו של אחד הבעלים - אך לא שותף בבעלות על המגרשים - היה המתווך, והוא שקיבל לבסוף דמי תיווך במאות אלפי שקלים.
אלמוג סבן אכן מסר לחני הורביץ, באוקטובר 2008, את המידע הראשוני על המגרש. הוא, וכן מתווכים אחרים בחברת התיווך שלו, נפגשו מפעם לפעם עם הורביץ ומסרו לה פרטים שונים על המחיר הנדרש וכדומה. אולם בפועל - קובעת השופטת - חוץ משיחות אקראיות ובירור פרטים, הם לא פעלו לקדם את העסקה.
חן מנחמוב מסר מידע לעו"ד לכנר
מי שקידם את העסקה היה חן מנחמוב, בן אך לא שותף בבעלות. עו"ד שמואל לכנר, מנהל מחלקת הנדל"ן במשרד נשיץ-ברנדס, העיד כי חן מנחמוב פנה אליו וביקש ממנו לסייע במציאת קונה למגרשים. מנחמוב אף הודיע מיד, כי אם תצא העסקה לפועל, ידרוש דמי תיווך.
חני הורביץ, שקיבלה את המידע ממשרד עורכי הדין, העידה: "הגענו לפגישה ראשונה ברגשות מעורבים. לא הבנו, מדוע חברת נדל"ן גדולה תרצה להפטר ממגרש "אטרקטיבי"... הייתה זו פגישה מועילה, שאיפשרה את המשך המשא-ומתן. העירייה סייעה, וראש העירייה (אז), יצחק אוחיון, הופיע אישית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה כדי לזרז את אישור הפרויקט. עוד התברר לנו, כי העירייה משקיעה 26 מיליון שקל בקירוי השוק, שהמגדלים נבנו לידו".
חן מנחמוב, הורביץ ולכנר העידו, כי מאז ואילך, במשך חודשים, פעל מנחמוב ללא לאות "ועשה לילות כימים" כדי לקדם את העסקה. מדובר היה בעסקה מורכבת, בגלל היקפה הגדול, המבנה של עסקת אופציה, והצורך להמתין לאישור התב"ע.
דמי האופציה ירדו ל-500 אלף שקל
משפחת מנחמוב דרשה תחילה מהורביץ דמי אופציה של מיליון שקל - תשלום שלא יוחזר אם הקונה לא מצליח לארגן קבוצת רכישה. לבסוף הסכימו להפחית את דמי האופציה ל-500,000 שקל.
בספטמבר 2009 חתמה הורביץ על עסקת אופציה, שבה קיבלה אופציה של 90 יום לרכישת המגרש הראשון, ו-90 יום נוספים לרכישת המגרש השני. היה צורך להאריך את האופציה הראשונה, כי התב"ע עדיין לא אושרה. לבסוף נחתם, בפברואר 2010, חוזה לרכישת שני המגרשים. היזמים הצליחו לארגן את קבוצת הרכישה, והמגדלים נבנו.
הערכה: המגרשים נמכרו ב-40-35 מיליון שקל
משפחת מנחמוב דרשה תחילה 50,000 דולר לקרקע לדירה, ירדה אחר כך ל-43,000, ולבסוף מכרה את המגרשים בפחות מ-40,000 דולר לדירה. על-פי נתונים אלו אפשר להניח, שהיקף העסקה נע בין 35 ל-40 מיליון שקל. חן מנחמוב קיבל על כן, לפי 2%, דמי תיווך הנעים בין 750 ל-800 אלף שקל, אך ייתכן שהיות שמדובר בעסקה גדולה, קיבל סכום נמוך במידה ניכרת.
השופטת מצאה שחן מנחמוב, ולא חברת התווך של סבן, היה הגורם היעיל שפעל בעסקה. אומנם החוק אינו אוסר לשלם דמי תיווך לשני מתווכים, ואף אינו אוסר לשלם דמי תיווך לחברה. אך במקרה הנדון, רק מנחמוב היה הפעיל. עם זאת, מכיוון שאלמוג סבן מסר בכל זאת מידע ראשוני על המגרשים, לא חייב אותו בית המשפט לשלם הוצאות ושכר טירחה.

תאריך:  15/09/2013   |   עודכן:  16/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעה לדמי תיווך בפתח תקוה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נשיא ארה"ב אומר כי אל לאירן להסיק מסקנות מההסכם בנוגע לסוריה, ומכה צבאית תיתכן    קרי בירושלים: "האיום בכוח נגד סוריה יישאר בעינו"
עידן יוסף
מחירי הדיור זינקו ב-0.7%, הנופש התייקר בכמעט 10%, האלכוהול ב-4.5% והעופות ב-4%
שלומית צור
השופט בנימין ארנון האריך ב-3 חודשים את תוקף הקפאת ההליכים שבה נמצאת התחנה המרכזית החדשה בת"א, בשל קשיים בהערכת השווי המדויק של הנכס
איתמר לוין
קבוצת חברות שלמה הגישה 153 תביעות בהן בוצעו למעלה מ-1,200 פעולות, איחדה בצורה מלאכותית את התיקים ואז ביקשה החזר אגרה של 100,000 שקל    הניסיון נכשל: בית המשפט דחה את הבקשה
עידן יוסף
רכבת ישראל החלה להציב מכונות לרכישת כרטיסי רכבת במתחם הקריה בת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il