X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הציור במרכז הסטודנטים באוניברסיטת יורק [צילום: שלום טורונטו]
ציור קיר אנטי-ישראלי באוניברסיטת יורק
ציור התלוי במרכז הסטודנטים של אוניברסיטת יורק מבטא מסר השולל את זכות קיומה של מדינת ישראל, ותומך במשתמע במאבק פלשתיני אלים באמצעות יידוי אבנים, שגבה קרבנות בנפש של אזרחים ישראלים

תמונת קיר התלויה במרכז הסטודנטים של אוניברסיטת יורק בטורונטו מציגה את נקודת המבט הפלשתינית על הסכסוך עם ישראל.
בתמונה נראה מבנה בן שלוש קומות (במשתמע ישראלי) שהוקם בשטח חקלאי הררי ולפניו טרקטור החושף את הקרקע ומכין אותה לעיבוד חקלאי.
צעיר פלשתיני חסון ושרירי צופה לעבר המבנה והטרקטור כשעל צווארו צעיף ועליו ציור של שטח פלשתין ובידיו המוחזקות מאחורי גבו שתי אבנים גדולות. בתחתית הציור כתובות המילים "צדק" ו"שלום" במספר שפות.
שטח פלשתין על הצעיף מצויר בצבע אחיד ולא מצוינת בו ההבחנה בין גבולות הגדה המערבית ורצועת עזה לבין שטח מדינת ישראל הריבונית.
ציור דומה של פלשתין מופיע בלוגו של ארגוני הטרור הפלשתינים, והוא מציין את מה שהפלשתינים מגדירים השטח של מדינת פלשתין ההיסטורית.
הוא מבטא גם את התביעה הפלשתינית לשחרור כל שטח פלשתין, הווה אומר - שטח מדינת ישראל דהיום (בנוסף לגדה המערבית), מידי "הכיבוש הישראלי" באמצעות "החזרת כל הזכויות הפלשתיניות" בלשון הפלשתינית, שמשמעותה פינוי מיליוני יהודים מביתם לצורך יישובם של מיליוני פלשתינים שרובם חיים כיום בגדה המערבית, ברצועת עזה, בירדן, בלבנון ובסוריה.
זו משמעות "הצדק" המופיע בתחתית הציור, שהוא התנאי המהותי ל"שלום". ההנהגה הפלשתינית על כל הזרמים הפוליטיים דבקה בעיקרון "הצדק" במקום בעיקרון "הפשרה", השגור בפי ההנהגה הישראלית, ומימוש "הצדק הפלשתיני" על פני "הצדק הישראלי" מוביל בהכרח לחורבנה של מדינת ישראל.
דרך הפעולה המועדפת למימוש יעד זה נעה בין האפיק המדיני המשולב במאבק עממי ומזוין (הרשות הפלשתינית) לבין דבקות בלתי מתפשרת בדרך הג'יהאד/המאבק המזוין (מרביתם המכריעה של הארגונים הפלשתינים הגדולים ובעלי ההשפעה, ובראשם חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וועדות ההתנגדות העממית).
שתי האבנים שמחזיק הצעיר הפלשתיני בידיו מסמלות את מה שהפלשתינים מכנים "ההתנגדות בדרכי שלום" ל"כיבוש הישראלי". יידויי האבנים לעבר יעדים ישראלים, צבאיים ואזרחיים כאחד, אינם נתפסים על-ידי ההנהגה והעם הפלשתיני כביטוי של אלימות מסכנת חיים, אלא כאמצעי ביטוי לגיטימי.
הרשות הפלשתינית מעלה על נס את "המאבק בדרכי שלום", הכולל בין היתר יידויי אבנים, סלעים, מוטות ברזל ובקבוקי תבערה לעבר יעדים ישראלים. היא אינה מפרסמת הגבלות בטיחות בשימוש באבנים במסגרת "המחאה בדרכי שלום" כדי למנוע פגיעה גופנית קשה או מוות בקרב אזרחים ישראלים, היא אינה נוקטת צעדים משפטיים נגד פלשתינים שסיכנו חייהם של אזרחים ישראלים, פגעו בהם או הרגו אותם באמצעות יידוי אבנים.
יתר על כן, פלשתינים שהורשעו בישראל על יידויי אבנים, ובכלל זה גרימת חבלה חמורה ומוות, זוכים למשכורת חודשית ולהטבות מצד הרשות הפלשתינית בזכות השתתפותם ב"מאבק" נגד ישראל.
על-פי נתוני צה"ל (נכון ל-2011) בכל שנה מדווחים למעלה מ-4,000 מקרים של יידויי אבנים בגדה המערבית. יידוי אבנים וסלעים מסכן חיים לכשעצמו, והוא הופך לקטלני במיוחד כאשר האבן מושלכת לעבר רכב נוסע או ממקום גבוה.
דפוסי פעולה אלה מאפיינים את שיטות המאבק הפלשתיני והם גבו מחיר כבד בפצועים ובהרוגים ישראלים. כך למשל, בספטמבר 2011 נהרגו אשר פלמר ובנו התינוק יהונתן מהתהפכות רכבם שנגרמה כתוצאה מיידוי אבנים מרכב חולף בכביש גוש עציון-חברון. מיידה האבנים שנלכד הורשע ברצח.
בסיכומו של דבר, הציור שנתלה במרכז הסטודנטים של אוניברסיטת יורק מבטא במשתמע את הדבקות הפלשתינית בשטח מדינת פלשתין ההיסטורית, שלילה של זכות קיומה של מדינת ישראל, תמיכה במאבק הפלשתיני, ובכלל זה בשיטות פעולה אלימות מסכנות חיים, שהן למעשה פיגועי טרור שגרמו לפגיעות גופניות חמורות ולמוות של אזרחים ישראלים.

פורסם במקור: שלום טורונטו
תאריך:  17/09/2013   |   עודכן:  17/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציור קיר אנטי-ישראלי באוניברסיטת יורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש השב"כ לשעבר טען כי כשם שיגאל עמיר קיבל תמיכה מוסרית מרבנים כך גם עברייני תג מחיר    "שריפת מסגד תוביל לשריפת בית כנסת באיסטנבול על יושביו"    פרופ' קרמניצר: לדעת היועמ"ש ניתן להסית בכל דרך חוץ מלומר - קחו סכין ותטבחו באנשים האלה
רפאל אלקיים
כאשר שומעים את צאצאי הציונות הסוציאליסטית בעלי התפיסה הפוסט-ציונית טוענים בלהט: "מדינה יהודית ודמוקרטית", אין הם מתכוונים לכך באמת
דרור אידר
עלינו לבקש מחילה, כתבה טליה ששון בידיעות אחרונות. עד מהרה מגיעה המחילה ליעדה. ניחוש? בינגו - "אכיבוש"    ששון וחבריה מסרבים להביט נכוחה. תודעתם נכבשה. הגיע הזמן לחלץ את התודעה הלאומית השבויה ולשוב לאמיתות הבסיס של הציונות
נורית גרינגר
הערבים רוצים למצוא את הרגע הנכון לסיים את המשא-ומתן ולהפוך את ישראל לילד הרע, ולהטיל את האשמה והסיבה לסיום המשא-ומתן עליה. השיחות חייבות להסתיים באשמת הרשות הפלשתינית ולהראות שהן הילד הרע
מאיר אינדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il