X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביה"ד האזורי קבע כי העובדים בחוזים אישיים שבשירות המדינה מהווים יחידת מיקוח נפרדת המדינה טוענת בערעורה כי פסה"ד מעמיד את משפט העבודה הקיבוצי על הראש
▪  ▪  ▪
בית הדין הארצי לעבודה

המדינה הגישה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים ערעור על פסיקת ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב מראשית החודש, ולפיה עובדי מדינה בחוזים אישיים מהווים יחידת מיקוח נפרדת.
לעמדת המדינה במרחב הקיבוצי במדינה קיימת יחידת מיקוח אחת, היא כלל עובדי המדינה ובכללה הן אלו המועסקים בחוזים מיוחדים והן אלה בדירוגים המקצועיים המועסקים תחת ההסכמים הקיבוציים הקיימים.
לדברי המדינה, פסק דינו של ביה"ד האזורי מעמיד את משפט העבודה הקיבוצי על הראש. בערעור נאמר כי חרף העובדה כי ביה"ד האזורי היה ער לאנומליה המשפטית אשר הוא יוצר במו ידיו, ולבוקה ומבולקה שפסק דינו עלול לגרום למערכת יחסי העבודה הקיבוציים היציבה בשירות המדינה, קבע ביה"ד האזורי כי יש לקרוע את יחידת המיקוח - היא כלל שירות המדינה, ולערוך ניסוי במערכת יחסי העבודה הקיבוציים בשירות המדינה.
המדינה סבורה כי ביה"ד האזורי שגה בקביעתו לפיה יש להכיר בעובדים בחוזים האישיים כיחידת מיקוח נפרדת תוך מתן משקל חסר להשלכת קביעתו זו על יציבות יחסי העבודה הקיבוציים במדינה. בנוסף, שגה ביה"ד בניתוחו המשפטי לפיו מימוש זכות ההתארגנות של העובדים המועסקים בחוזים מיוחדים מצריכה קביעה בעניין חלוקה ופיצול של יחידת המיקוח.
לטענת המדינה, לא ייתכן מצב בו בעניינו של עובד או קבוצת עובדים מתנהל משא-ומתן על-ידי שני ארגוני עובדים בו-זמנית, ומשמעות פסה"ד היא אחת ולפיה שני ארגוני עובדים מנהלים במקביל מאבק ארגוני על אותם העובדים, והמדובר באבסורד של ממש הממחיש את הטעות הקשה שנפלה בפסה"ד.
יצור כלאיים
ביה"ד האזורי, טוענת המדינה, הכיר בכאוס העלול להיווצר אם כל יחידה ארגונית תוכר כיחידת מיקוח, ברם הוא לא השכיל להבין כי תוצאת פסה"ד היא יצירת תחרות ארוכת טווח בין ארגוני העובדים על אותם "סוגי" עובדים.
המדינה מציינת כי היא אינה רואה בכלל העובדים המועסקים בחוזים מיוחדים יחידת מיקוח אחת לעניין ניהול מו"מ קיבוצי. הלכה למעשה, נאמר בערעור פסה"ד יוצר במו-ידיו יצור כלאיים חדש ממש אנדרוגינוס לפיו יהיו שני מערכים של הסכמים קיבוציים. האחד, הסכמים קיבוציים לעובדים בדירוגים השונים המיוצגים על-ידי ההסתדרות, והשני, הסכמים קיבוציים לעובדים אשר בעברם הועסקו לפי חוזים אישיים מיוחדים.
לדברי ההסתדרות בעולם חדש זה של יצור כלאיים יהיו שתי מערכות של הסכמים קיבוציים שונים ומקבילים לגבי עובדים באותו מפעל ובאותם עיסוקים, אשר כל מערכת "נשלטת" על-ידי ארגון עובדים אחר. המדינה סבורה כי מצב זה יוביל ליצירת הסכמים "מקבילים" לאותן קבוצות עובדים, באותם תפקידים, אשר אין ביניהם שום שוני-כדוגמת כלכלנים, משפטנים וכו'.
מאליו, נטען בערעור, יביא הדבר לתחרות בין ארגונית אשר תגרום בוודאות לזעזוע ביחסי העבודה ולמשברים רבים בשירות הציבורי.
העסקה בחוזיפ אישיים
בערעור נטען עוד כי פסק דינו של ביה"ד האזורי מרוקן מתוכן את ההעסקה בחוזים אישיים והלכה למעשה מסכל את רצון המחוקק כפי שהובא בחוק המינויים ובחוקים נוספים. המדינה מדגישה בערעורה את ההשלכות ההרסניות של קביעת פסה"ד וסבורה כי פסה"ד אינו יכול לעמוד ויש לבטלו.
כזכור קבע ביה"ד האזורי כי יש להכיר בעובדים בחוזים האישיים שבשירות המדינה כיחידת מיקוח נפרדת הן על בסיס הסכמת הצדדים ליחסי העבודה הקיבוציים והן לאור התכלית לפיה יש לאפשר לקבוצת עובדים זאת לממש את זכותם להתארגנות.

תאריך:  18/09/2013   |   עודכן:  18/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מערערת על פסק דין מהפכני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אג'נדה הוא שם המשחק
מסעודה משדרות  |  19/09/13 08:18
2
הלשון נותרה כולה משפטית
ג. כותב  |  19/09/13 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בצומת תפוח נתפס מחבל שניסה לשלוף סכין    כלי תקשורת פלשתינים: צה"ל חדר לרצועת עזה ופצע פלשתיני    נמשכות הפרות הסדר האלימות
יצחק דנון
ועד עובדי בית החולים הדסה עין כרם מבקש מביה"ד לעבודה להקפיא את מהלכי הפיטורים החד-צדדיים וקיצוץ משרתן של עובדות בעיצומו של משא-ומתן הנוגע לתוכנית ההבראה של בית החולים שגרעונו כמיליארד שקלים
עידן יוסף
נעצרו חשודים מהתנועה האיסלאמית שקראו להפרת סדר בהר-הבית    שני שוטרים נפצעו מיידוי אבנים
מירב ארד
דורון כהן, המכהן כיו"ר מזה 11 שנים, ומבעלי השליטה בקבוצת דן אנד בראדסטריט ישראל, ישמש באופן קבוע כמנכ"ל וכיו"ר הקבוצה בישראל    חיים כהן ישמש כסגן יו"ר הקבוצה וימשיך לשמש כיו"ר ומנכ"ל האיגוד הישראלי למנהלי סיכונים
עידן יוסף
בני משפחתו סברו שיצא לטייל במדינות הים התיכון    דודו של ההרוג אומר כי משפחתו ידע שיצא לסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il