X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבקשה נטען כי פרי ירוחם חברה לרכב מציגה מצג שקרי לפיו היא מבטחת הרכב בביטוח מקיף, אבל בפועל היא אינה עושה כן אף שהיא גובה מהלקוח תשלום על כך
▪  ▪  ▪
פרי ירוחם [צילום: סטריט ויוויו]

פרי ירוחם חברה לרכב מתל אביב שעיקר עיסוקה במתן שירותי ליסינג מימוני מציגה מצג שקרי בפני לקוחותיה לפיו היא מבטחת את הרכב בביטוח מקיף בחברת ביטוח כלשהי כאשר בפועל היא לא מבטחת את הרכב בביטוח מקיף כלל. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה בטענה להטעיה צרכנית חמורה והפרה בוטה של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח).
לטענת המבקש, גבריאל בטון, כאשר לקוח מבקש לרכוש רכב במסלול "ליסינג מימוני" (רכישה בתשלומים) הוא מחויב על-ידי החברה לבטח את רכבו באמצעותה - כאשר היא מציגה בפניו מצג כאילו היא גובה ממנו כסף על-מנת לרכוש בעבורו ביטוח רכב (חובה+מקיף) באחת מחברות הביטוח.
למעשה, מבהירה החברה שהינה אחת המובילות בתחומה בישראל, ללקוחותיה הפוטנציאליים כי היא פונה בעצמה למבטחות הרכב הקיימות בשוק, מבצעת "סקר שוק" עבור הלקוח, מאתרת את הביטוח המשתלם ביותר - אז היא גובה כסף מהלקוח ורוכשת עבורו את הביטוח המתאים ביותר.
אלא שמצג זה שקרי. בעוד שהחברה גובה מהלקוח כסף עבור ביטוח החובה וביטוח המקיף, הרי שהיא אינה מבטחת את הרכב בביטוח מקיף בחברת ביטוח כלשהי, והיא לא מבטחת אותו בביטוח מקיף כלל. באופן זה, נאמר בבקשה, גורפת החברה כסף שלא כדין תוך הטעיה צרכנית חמורה.
בבקשה נאמר כי הלקוח אינו רשאי לבצע בעצמו את הביטוח והחברה מספרת לו כי היא עובדת עם סוכני הביטוח הגדולים והמוכרים בשוק, וכי היא מוצאת את פוליסות הביטוח המשתלמות ביותר ואת אלו היא רוכשת עבורו, ואילו הוא מחויב מצידו להעביר אליה את מחיר העלות שהיא שילמה עבור הביטוח.
למעשה, טוען בטון, החברה מציגה עצמה כצינור להעברת כספים מהלקוח לחברת הביטוח חיצונית גדולה ומוכרת בשוק, אלא שהיא פועלת בחוסר שקיפות קיצונית. כך, החברה אינה מוכנה לספק ללקוחותיה עותק מפוליסת הביטוח, נמנעת מלדווח ללקוח על אודות זהות חברת הביטוח בה היא מבטחת את הרכב, וכל זאת על-מנת להסתיר ולהסוות את האמת.
לדברי המבקש, החברה פועלת כאילו היא בעצמה חברת הביטוח כאשר אם נגרם לרכב נזק כלשהו, היא פועלת על-מנת לתקנו. המבקש סבור כי מדובר בהטעיה צרכנית חמורה והן בקבלת דבר במרמה. בנוסף, נאמר בבקשה, החברה אינה בעלת רישיון מבטח ישראלי ועל כן אסור לה למכור פוליסות ביטוח.
התובע מעריך שכ-42,000 צרכנים היו לקוחותיה של הנתבעת ב-7 השנים האחרונות וכי כ-25% מתוכם רכשו ממנה רכב במסלול של ליסינג מימוני ונדרשו לשלם עבור ביטוח מקיף במשך 3 שנים בגובה 4,000 ש"ח מדי שנה. מכאן, לדבריו, יש לחייב את החברה בהשבת דמי הביטוח המקיף עבור 7 שנים בסכום כולל של 42 מיליון ש"ח.
בנוסף מתבקש ביהמ"ש לחייב את הנתבעת לפצות את לקוחותיה בגין פגיעה באוטונומיה בסכום מוערך לכל לקוח של 500 ש"ח ובסך-הכל סכום מצרפי של 5.25 מיליון ש"ח. סכום התביעה הכולל מוערך ב-47.3 מיליון ש"ח.

תאריך:  21/09/2013   |   עודכן:  21/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה ליצוגית: חברת ליסינג הונתה לקוחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה נכון זה ביזיון... ל"ת
tal_1  |  22/09/13 00:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
דור אלון קובלת על התקשרותה של רשות שדות התעופה עם אמישראגז ללא מכרז ועל בסיס הצעתה שנפסלה במכרז הקודם שבוטל ובמסגרתו נפסלה גם הצעתה שלה
יצחק דנון
עיריית יקנעם טוענת כי חבר המועצה יזם פרסום בעיתונות המקומית לפיו נטל עלויות בניית הקאנטרי בעיר נופל על כתפי התושבים    "מדובר בפרסום כוזב ופופוליסטי שנועד להתסיס את תושבי העיר"
עידן יוסף
ההסתדרות הלאומית חתמה על הסכם קיבוצי משודרג המזכה את עובדי הסניף הישראלי של חברת התעופה השוויצרית סוויסאייר בתוספת שכר של 2%    ההסכם הקיבוצי נחתם ונסגר בפרק זמן של שעה וחצי
עידן יוסף
חמושים מוסלמים פרצו לקניון השוקק וירו במאות מבלים    במחולצים: גם שלושה ישראלים
יואב יצחק
גופתו של סמל תומר חזן הוסתרה בתוך בור מים    החטיפה והרצח נועדו לסחור בגופת החייל ולסחוט שחרורו של אחיו הכלוא בישראל לתקופה של 30 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il