X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יש שופטים הטוענים שגזירת העונש היא החלק הקשה ביותר במשפט הפלילי. השופטות בדימוס דליה דורנר ועדנה קפלן-הגלר בשני סיפורים על התלבטויות שהסתיימו בשורה תחתונה הפוכה
▪  ▪  ▪
דורנר. "אני רוצה לבכות" [צילום: יהודה שגב]
"דמיאניוק היה איוון האיום - וזוכה בצדק"
איתמר לוין
חברת ההרכב במחוזי במשפט דמיאניוק מסבירה, כי בעוד שבאופן פרטי היא סבורה שהוא היה הפושע מטרבלינקה - בית המשפט העליון פעל בצורה נכונה כאשר זיכה אותו לאחר שנוצר ספק
לרשימה המלאה

יש שופטים הטוענים שגזירת העונש היא החלק הקשה ביותר בדין הפלילי, משום שבעוד שהכרעת הדין היא עניין של עובדות - העונש הוא גם עניין של רגשות. בפסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים, ניתנו (יום א', 22.9.13) שתי דוגמאות לקשיים אלו.
הפתעה טרגית
שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, סיפרה על מקרה בו עסקה בשבתה בבית המשפט המחוזי בירושלים. רופא השיניים הנודע פרופ' יוסף אנייס הואשם בהריגת ילדה שהובאה לטיפול, לאחר שהתרשל בהרדמה שניתנה לה והיא לא התעוררה. כאילו המקרה לא היה נורא די הצורך, העובדות היו שאת הטיפול יזם סב הילדה כהפתעה להוריה שנסעו לחופשה והפקידו בידיו את בנותיהם. "זה סיפור כל כך קשה, שגם כיום אני רוצה לבכות, שלא לדבר על מה שהיה בזמן ששמעתי אותו", אמרה דורנר.
"הסבא מספר את הסיפור ובוכה, וגם אני רוצה לבכות, כי אני יודעת מה היה הסוף. תארו לכם שהסבא הזה צריך לטלפן לבן שלו ולספר מה קרה. הבנים שלי עוד לא היו אז נשואים, אבל הוא היה בגילי וחשבתי שזה הדבר הכי נורא שיכול לקרות", המשיכה. דורנר ציינה, כי אנייס הורשע במידה רבה בזכות עדות אמיצה ויוצאת דופן של הרופא המרדים פרופ' יוסף דוידסון.
אולם בית המשפט החליט שלא להרשיע את אנייס בהריגה, משום שלא ניתן היה לקבוע שהוא צפה את מותה של הילדה, אלא בגרימת מוות ברשלנות. "גזרנו עליו שנתיים מאסר, מתוך הנחה שלא יתנו לו יותר לעבוד כרופא שיניים - אבל הסוף היה שרשיונו נשלל רק לחמש שנים", סיימה דורנר.
יד ואגרוף
עדנה קפלן-הגלר, לשעבר שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב, סיפרה על מקרה הפוך - בו הקלה בעונש השתלמה לטווח ארוך. הנאשם הועמד לדין כאשר היה קרוב לסיים שנת מאסר שנגזרה עליו בגין שורה של תיקים שצירף. התיק החדש היה הסתעפות של פרשה שכבר נדונה בבית משפט אחר עם נאשמים אחרים, ומשום מה הוא לא צורף לאותו הסדר טיעון מהשנה הקודמת.
"חשבתי וגם כתבתי: לא ייתכן שיד ימין של המדינה לא תדע מה עושה יד שמאל. הרי אם הוא היה מצרף גם את התיק הזה, הוא לא היה עומד כעת לדין בנפרד. חיים כהן לימד אותי, שהתחושה שצריכה להוביל אותנו כשופטים היא לא של צדק אלא של אי-צדק, וזו הייתה התחושה שלי במקרה הזה", סיפרה קפלן-הגלר.
הצדדים סיכמו על תקופת מאסר, אך היא החליטה שהנאשם ירצה אותה בחופף כך שישתחרר בקרוב. "בגזר הדין אמרתי לו: היום זו כף יד שפשוטה לפניך; אם תחזור לסורך - זה יהיה אגרוף שיוטח בפניך בכל הכוח".
מאז עברו עשר שנים, והשניים עדיין בקשר. לפני כל חג היה הנאשם-לשעבר מתייצב בפתח לשכתה של קפלן-הגלר, מבקש להיכנס ומספר לה שהתחתן ונולד בן ונולד עוד בן ונולדה בת. "חזרתי בתשובה ואני מאמין שהקב"ה שלח לי אותך כדי שתוכלי לדאוג לי", אמר לה פעם. לפני פרישתה ביקשה קפלן-הגלר לקבל את מספר הטלפון שלו, שמא לא יוכל לאתר אותה. השיחה האחרונה ביניהם התקיימה כמה שעות לפני שקפלן-הגלר סיפרה על כך למאות המאזינים.

תאריך:  23/09/2013   |   עודכן:  23/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ישראל היום: הרב יצחק יוסף השתתף בפתיחת מערכת הבחירות של שס בבני ברק    לפי תקנון שירות המדינה, נאסר על הרב הראשי הספרדי "להשתתף באסיפות פומביות של מפלגות"
יפעת גדות
חוסר בסיבים או בנוזלים בתזונה
עידן יוסף
את האיכלוס עיכבה עד עכשיו לשכת שר הביטחון יעלון    השר פרץ: בימין מנצלים את כאב המשפחות למטרות פוליטיות    ח"כ שקד: שילוב של שקר עם חוסר מוסריות
מחלקה ראשונה
מפלגת הימין-מרכז זכתה ב-304 מושבים מ-606    עדיין לא ברור איזו קואליציה תקים    הפעם האחרונה שמפלגה לא נזקקה להקים קואליציה הייתה לפני 57 שנים
יצחק דנון
המבקשת טוענת כי מבוטחי החברה המתגוררים ביהודה, בשומרון וברמת הגולן מופלים לרעה בכך שהחברה אינה מעניקה להם את שירות ביקור הבית אף שהיא גובה מהם את הפרמיה החודשית בגין שירות זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il