X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל עסק למתן שירותי ביצוע הדרכות נהיגה מיוחדות לגופים ביטחוניים מאשים את השב"כ בהפרת התחייבות מנהלית לקיים הליך תחרותי בבחירת הגוף שיספק לאנשיו שירותי הדרכות נהיגה מיוחדות
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

יוגב סמץ, המפעיל עסק בשם "סמץ יוגב יו דריב" העוסק בין היתר במתן שירותי ביצוע הדרכות נהיגה מיוחדות לגופים ביטחוניים שונים בארץ ובחו"ל, פנה למחוזי בתל אביב בעתירה לחיוב השב"כ לקיים הליך תחרותי למתן שירותי הדרכות נהיגה מיוחדות לאנשי השב"כ.
לדברי סמץ, החל מחודש מאי 2011 הוא העניק לשב"כ שירותים בתחום ביצוע הדרכות נהיגה מיוחדות, ובמהלך חודש יולי 2012 פרסם השב"כ הזמנה להציע הצעות לביצוע הדרכות נהיגה מיוחדות. ההזמנה הוצעה לקבוצה מצומצמת של גורמים ובתוכם יו דרייב וחברת טריגו - המרכז להדרכת נהיגה מקיבוץ מגל העוסקת בין היתר במתן הדרכות נהיגה מיוחדות לגופים ביטחוניים בישראל.
בעתירה נאמר כי השב"כ שימר בידו במסגרת ההצעה את האפשרות להכריז על שני זוכים ולמעשה זו הייתה כוונתו מלכתחילה. סמץ טוען כי הצעתו נפסלה בטענה לפגם מהותי בערבות הבנקאית. סמץ מציין כי עתר לבית המשפט כנגד ההחלטה על פסילת הצעתו ובין היתר העלה טענה לפיה קיים חשש לניגוד עניינים, שכן אדם המועסק במשרד ראש הממשלה בתחום הדרכות נהיגה מחזיק במניותיה של חברת טריגו - המרכז להדרכת נהיגה.
סמץ מציין כי קיבל את המלצת בית המשפט למשוך את עתירתו נוכח הצהרת השב"כ, לפיה התקשרות בינו לבין טריגו תוגבל לשנה אחת בלבד וכי בכוונת השב"כ לעבוד בעתיד עם שני גורמים דהיינו לקיים הליך תחרותי.
אולם על-אף שחלפה שנה אחת ממועד פרסום ההליך התחרותי הקודם, השב"כ אינו ממהר לקיים הליך תחרותי חדש, ולא התקבלה כל תשובה לדרישתו של סמץ להודיעו לאלתר מתי יתקיים ההליך התחרותי החדש. אשר על כן סבור סמץ כי יש לראות באי-מתן תשובה על-ידי השב"כ כהחלטת סירוב ללא נימוק לבקשתו שהוגשה כבר לפני כשלושה חודשים, ובנסיבות אלו לא נותרה בידו הברירה אלא לפנות לבית המשפט.
סמץ מבקש מבית המשפט לחייב את השב"כ לקיים את הבטחתו המנהלית, לפיה התקשרותו עם חברת טריגו תוגבל לשנה וכי לאחר מכן הוא יקיים הליך תחרותי חדש למתן שירותים למתן הדרכות נהיגה מיוחדות.
סמץ סבור כי על השב"כ לצאת בהליך תחרות חדש גם אם לא הייתה ניתנת על ידו ההבטחה המנהלית, וכי החלטתו שלא לעשות כן ולהמשיך לקבל מחברת טריגו שירותים באופן בלעדי הינה החלטה החורגת ממתחם הסבירות ודינה להתבטל.
סמץ טוען כי במקרים בהם רשות מנהלית אינה נותנת כל הסבר להתנהלותה קל וחומר כאשר לא נראה כל הסבר סביר נראה לעין, וכאשר התנהלות שכזו סותרת את עמדת הרשות בעבר, מתחייבת המסקנה כי שיקולים זרים עומדים בבסיס החלטתה.

תאריך:  23/09/2013   |   עודכן:  23/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניגוד עניינים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד השב"כ: קיימו הליך תחרותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אשתקד נפתחו כ-25 אלף עסקים חדשים בתחום המסחר והשירותים, ולעומתם נסגרו כ-28 אלף    סך העסקים בענף בסוף השנה: כ-341 אלף    הגידול - בייחוד בתחומי שירותי המידע והתקשורת, השירותים המקצועיים והטכניים ובענף המסעדנות
יפעת גדות
הסדרה מסיימת בימים אלו את עונתה החמישית והאחרונה    בטקס זכתה גם אנה גאן, המגלמת בסדרה את סקיילר, בפרס שחקנית המשנה
עופר וולפסון
שר הביטחון נשמע לתפוס את האשמים ברצח סמל גל גבריאל קובי ז"ל שנורה בצווארו    נתניהו מאשר חזרת מתנחלים לבית שנוי במחלוקת בעיר
יצחק דנון
חברה למתן שירותי לוגיסטיקה בשטח נמל אשדוד טוענת כי הנהלת הנמל החליטה באופן חד-צדדי לבטל את ההתקשרות ביניהם בטענה מגוחכת של חשד לניגוד עניינים בינה לבין אלון חסן
יפעת גדות
חוקרים הצליחו לטפל בפוביות בזמן שהמטופלים ישנו    בעזרת ריחות ומראות ניתן יהיה אולי לטפל בהפרעות לחץ פוסט-טראומתיות, וכל זאת כשאנו ישנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il