X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בחום רב ובאהבה התקבל גלעד שליט בבית הכנסת "בית צדק" בטורונטו הודה לקהילה היהודית ולממשלת קנדה על המאמצים לשחרורו, והשר ג'ייסון קני הציע לו להישאר בקנדה
▪  ▪  ▪
גלעד שליט עם השר ג'ייסון קני [צילום: שלום טורונטו]

יותר משלוש מאות איש הגיעו ובאו ביום שני (16.9.13) לבית הכנסת "בית צדק" בטורונטו לקבל את פניו של גלעד שליט, שתמונתו הופיעה במשך שנים בבתי כנסת בקנדה ובעולם במסגרת הקמפיין הבינלאומי שקרא לשחרורו משבי חמאס.
שליט, בעל גזרה דקה, נראה צעיר מ-26 שנותיו ועל פניו היה נסוך חיוך מבויש כשהוא דיבר בפני הקהל באנגלית עילגת. "אני אסיר תודה לכם על שספרתם את ימי שביי ולא שכחתם אותי", אמר שליט, שהביע גם הערכה לתמיכה לה זכתה משפחתו. "אתם פעלתם גם למען הוריי ובני משפחתי. אני ממש מודה לכם על המאמצים למען משפחתי בתקופה בה הייתי מוחזק בידי חמאס. בשם משפחתי אומר תודה רבה".
בדבריו לא שכח שליט גם את ממשלת קנדה. "אנא אמרו לראש הממשלה (סטיבן הרפר), שאני מעריך מאוד את פועלה של קנדה למעני. קנדה היא ידידה מצוינת של ישראל".
כלפי חוץ נראה שליט כמי שחש שלא בנוח כשהוא נמצא תחת אור הזרקורים. "אנשים פונים אליי בשוק ומבקשים להצטלם איתי. מעולם לא העליתי על דעתי שכך יקרה. התגייסתי לצה"ל בעקבות אחי. תכננתי לשרת בצבא, ללמוד באוניברסיטה, להתחתן ולהביא ילדים. אבל הגורל היה שונה. טוב לדעת, שאתם מעולם לא שכחתם אותי". לאחר דבריו הנרגשים השיב שליט בעברית לשאלות שהופנו אליו מהקהל, וסיפר את קורותיו בתקופת שביו.
פיי מינוק, נשיאת קק"ל קנדה, שתחת חסותה התקיים ביקורו של גלעד שליט בקנדה, העניקה לו שתי מתנות. האחת פסל של אסקימו, והשנייה הייתה עטופה בערימה של נייר. כאשר שליט חשף אותה, הקהל הרב בבית הכנסת יצא מגדרו, רקע על הרצפה, הריע ושרק. היה זה סווצ'ר כחול של קבוצת ההוקי של המייפל ליפס, ועליו מודפס בצד אחד שמו של גלעד שליט ובצידו השני המספר 18.
אורח הכבוד באירוע היה ג'ייסון קני, השר לענייני תעסוקה ורב-תרבותיות. בנאומו התבדח קני באומרו, כי שליט עתה יוכל לדווח עבור ישראל על משחקי ההוקי בקנדה. "ברוך בואך לקנדה ואתה מוזמן גם להישאר כאן", אמר קני.
שליט, שהינו חובב ספורט, משמש כתב לענייני ספורט עבור ידיעות אחרונות, ובמסגרת תפקידו הוא מכסה את ליגות הכדורסל בישראל ובאירופה. משימתו העיתונאית הראשונה הייתה בשנה שעברה עת נשלח לכסות את משחקי הגמר של ליגת ה-NBA באוקלהומה.
ג'ייסון קימלמן, תושב טורונטו, שאחותו מרני נהרגה בפיגוע מטען בישראל לפני 23 שנים, התייחס בדבריו באירוע לשחרור הרוצח של אחותו במסגרת עסקת שליט. "שוחחנו על כך הרבה במסגרת המשפחה וכולנו היינו תמימי דעים, כי הדבר הנכון לעשותו הוא להחזיר את גלעד שליט הביתה. צה"ל הוא חלק מהמשפחה שלנו", אמר ג'ייסון, שכינה את שליט "אח".
"הבאת גלעד שליט לקנדה היא הזדמנות נהדרת לשמחה", אמר ג'וש קופר, מנכ"ל קק"ל קנדה. "אנשים מכל העולם התפללו לשלומו ולחזרתו והדבר התגשם". לכבודם של חיילי צה"ל שנפלו בשבי תקים קק"ל את "שביל צמחי הבר" לאורך 8 ק"מ בפארק קנדה, שישמש להליכה ולרכיבה באופניים.

קבלת הפנים לגלעד שליט בבית הכנסת "בית צדק" [צילום: שלום טורונטו]
פורסם במקור: שלום טורונטו
תאריך:  24/09/2013   |   עודכן:  24/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט מודה לקהילה היהודית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
גיבור ישראל החייל האמיץ שליט
מייסיסי  |  24/09/13 15:38
2
מגעיל. גם הקהילה בטורונטו. ל"ת
יהודון  |  24/09/13 15:50
3
החונטה והערבים מנצלים עד תום
חוזה בכוכבים  |  24/09/13 17:01
4
האם זה פרס לחייל שנרדם בשמירה? ל"ת
השואל  |  24/09/13 17:16
5
שיקבל את ההצעה וישאר שם
אברהם מערב השומרו  |  24/09/13 23:32
6
יופי שליט
שעין  |  25/09/13 15:46
7
הצעה נפלאה, שיישאר שם
קנאדייאן אקספרס  |  25/09/13 22:37
8
נו ?
טולסטוי  |  28/09/13 12:42
9
הפכו אותו לקדוש. כמה פאטתי!!!
הניה  |  28/09/13 13:55
10
חייל פחדן שצריך להישפט בגידה  ל"ת
אהבלים ישראלים  |  1/10/13 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות עסקת שחרור שליט
איתמר לוין
שנתיים פחות ארבעה ימים מאז שחרורו של גלעד שליט, התממש הסיוט ממנו הזהירו מתנגדי העסקה: חטיפת חייל לצורכי מיקוח    זהו שיאו של תהליך הנמשך כמעט 30 שנה, והצומח על-רקע של ממשלות רכרוכיות הפועלות לפי סקרי דעת קהל ולא בהתאם לאסטרטגיה ארוכת טווח
מערכת שלום טורונטו
ארגון 'בני ברית' העולמי מנער חוצנו מפרסומים בעיתון ג'ואיש ניוז, שופרו של 'בני ברית קנדה', שמתחו ביקורת על הזמנתו של גלעד שליט לביקור בקנדה בגלל רמת החיילות הנמוכה שהפגין בפיגוע בו נחטף
מערכת שלום טורונטו
גלעד שליט "אינו גיבור" והזמנתו לבקר בקנדה כאורח כבוד של קק"ל היא "חרפה", טוען העיתון ג'ואיש טריביון, הביטאון הרשמי של ארגון "בני ברית" בקנדה
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי וצה"ל עצרו פלשתיני החשוד בתכנון פיגועי חטיפה וירי    זאת על-פי הנחיות שקיבל ממחבל חמאס ששוחרר בעסקת שליט    השב"כ: מגמה של חזרת אנשי החמאס לסורם
אריאל י. לוין
ככה זה כשלא חושבים בזמן: ישראל מגלה באיחור שאפשר להבריח אמצעי לחימה מתחת לגדר בגבול מצרים, ארה"ב מגלה אולי באיחור שאירן מצפצפת עליה, ושוב אצלנו - אנו מגלים באיחור שמשוחררי עסקת שליט לא הופכים בהכרח לצדיקי הדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il