X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשימתו של סגן ראש העיר אסף זמיר מבקשת לאסור על רשימתו של האדריכל ישראל גודוביץ לעשות סימון באות "ץ" בטענה לחשש של הטעיית בוחרים
▪  ▪  ▪
חשש להטעייה [צילום: פלאש 90]

סיעת רוב העיר-רשימת הצעירים של תל אביב המתמודדת זו הפעם השנייה בחירות למועצת העיר תוך שימוש באות "צ" לסימון רשימתה לרבות בפתקי הבחירות, הגישה למחוזי בתל אביב עתירה מנהלית לביטול החלטתו של ירוחם כהן-מנהל הבחירות לעיריית ת"א לאפשר לרשימת מדינת תל אביב לסמן את עצמה באות "ץ" בבחירות שיתקיימו בעוד כחודש למועצת העיר.
לטענת סיעת רוב העיר, הסימון של מדינת תל אביב שבראשות האדריכל ישראל גודוביץ באות "ץ" עלול לגרום להטעיה ולטעויות אצל ציבור הבוחרים, וכי מנהל הבחירות אינו חולק על כך וטענתו לפיה אין אותיות זמינות אחרות שרשימת מדינת תל אביב יכולה לעשות בהן שימוש, איננה נכונה.
בעתירה מצוין כי סיעת רוב העיר הינה סיעה בת 3 חברים במועצה היוצאת של תל אביב וראש הסיעה-אסף זמיר- מכהן גם כסגן ראש העיר, וכי בבחירות הקודמות למועצת העיר הראשונות בהן התמודדה הסיעה היא סומנה באות "צ" בזיקה מסוימת לזיהוייה כרשימת הצעירים.
לדברי העותרת, אחת מסיסמאות הבחירות בהן עשתה ועושה שימוש קוראת לבוחרים: " שים צ' בקלפי". העותרת מציינת כי גודוביץ המתמודד לראשונה בבחירות למועצת העיר סירב בכל תוקף לכל שינוי בסימון רשימתו, ובכלל זאת דחה את הצעתה לסימון רשימתו באותיות:"ץץ".
לטענת העותרת, עמדתו של גודוביץ מצערת מאחר שאם הוא מאמין בעצמו ובכוחו למשוך בוחרים, הרי שגם לו צריך להיות אינטרס מובהק בבידול מהעותרת ובמניעת טעויות אצל ציבור בוחריה.
לדברי העותרת, קיימת וודאות קרובה שחלק מציבור הבוחרים יוטעה כתוצאה מהשימוש של רשימתו של גודוביץ באות "ץ", ואין ספק כי בוחר סביר, קל וחומר בוחר ששליטתו בעברית איננה משולמת או שמתרגש במעמד ההצבעה, עלול לשגות ולבחור את האות "ץ" במקום את האות "צ" וגם להפך כמובן.
בעתירה נאמר עוד כי החשש להטעיה נעשה מובהק עוד יותר אצל שני קהלים גדולים-האוכלוסיה הערבית באשר בשפה הערבית אין אבחנה בין "צ" רגילה לבין "ץ" סופית וכן אצל חיילים המצביעים בקלפיות הצבאיות הנדרשים לרשום בכתב יד את האות המסמנת את הרשימה שעבורה ברצונם להצביע.
אשר על כן מתבקש ביהמ"ש להורות למנהל הבחירות לאסור על רשימת מדינת תל אביב לסמן את עצמה באות "ץ".

תאריך:  24/09/2013   |   עודכן:  24/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרב על האות "צ" בבחירות למועצת העיר בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
אורי סויסה
העובדה כי מדינת ישראל המתינה זמן רב כל כך כדי להקים את הרשות להגנת עדים במשרד המשפטים, מעידה על החשש הקיים בקרב הציבור לחשוף מה קורה בחדרים המרוחקים מעיניי הציבור בכל הקשור להתנהלות לנבחרים או אנשים בעמדות בכירות שהגיעו לשם בדרך חתחתים אבל עם הזמן שכחו מאין התחילו
אפרת רוזן
הבחירות לרשויות המקומיות בישראל בפתח וברוב הערים, המועצות האזוריות כבר מנהלות מערכת בחירות חיה, שהולכת ומתחממת, שאפשר לזהות אותה על-פי שלטי החוצות המוצבים בכל פינת רחוב
עידן יוסף
ישראל היום: הרב יצחק יוסף השתתף בפתיחת מערכת הבחירות של שס בבני ברק    לפי תקנון שירות המדינה, נאסר על הרב הראשי הספרדי "להשתתף באסיפות פומביות של מפלגות"
אריה אבנרי
עמדתו החריגה של נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס יצרה מצב אבסורד: בעוד שראשי הערים רמת השרון ונצרת עלית הודחו בפקודת בג"ץ בהרכב מורחב בראשותו, ממשיך ראש עיריית רמת גן בתפקידו בעקבות הסדר שהושג ע"י אותו הרכב מורחב בראשותו של גרוניס
עידן יוסף
מודעות ניתלו ע"י חלק מהסיעות ומהמועמדים בניגוד לכללים ובתגובה עלולה העירייה לאפשר תליית שלטי בחירות רק על בתי מגורים    במחלקה המשפטית מבהירים לפקחים את גבולות הסמכות שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il