X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט קבע שחברת הביטוח אליהו תשלם מאות אלפי שקלים ליתומי תאונה, למרות שהם גדלים במשפחת דודיהם נדחתה טענת אליהו לפיה המשפחה מתנהלת בצורה בזבזנית
▪  ▪  ▪
אליהו. תשלם

העובדה שבני משפחתם של יתומים נטלו על עצמם את הטיפול בהם, אינה גורעת מזכותם של היתומים לקבל פיצוי על אובדן שירותי הורים. כך קובעת (15.8.13) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אסתר שטמר.
ההורים נהרגו בתאונת דרכים בשנת 2007 ושלושת הילדים עברו להתגורר עם דודיהם. חברת הביטוח אליהו טענה, כי הדודים מהווים תחליף להורים ולכן אין מקום לפיצוי בגין אובדן שירותי הורים. אולם, שטמר אומרת:
"אין לקבוע כי שירותי ה"ה א' [הדודים] חופפים בכל לסוג הנזק שנגרם עקב מות ההורים ומגולם ב'שירותי הורים', שהוא בעבור הפסד עצם היותם מגן ומשענת, וגם נותני שירותים. ככל שישתדלו הדודים להקל על הילדים, הורים ממש לא יהיו להם. על כן, הגם שיש לברך על הטיפול ע"י משפחת א', ולפצות את משפחת א' בגינו, יש לקבוע כי השירותים הניתנים על ידם אינם מגיעים כדי השירותים שהיו ניתנים ע"י ההורים המנוחים, ולפצות את הילדים בגין חלק זה של שירות ההורים, שנלקח מהם לעד, ללא תחליף".
חברת אליהו העלתה טענות לפיהן משפחת הדודים חיה בבזבזנות. בין היתר טענה, כי המשפחה רכשה רכב גדול מדי ויקר מדי, אך שטמר אומרת, כי מאחר שרכישת הרכב אושרה בידי בית המשפט למשפחה - אין מקום להתערבות כעת.
עוד טענה אליהו, כי המשפחה נסעה לחו"ל שלוש פעמים בשנה, ועל כך אומרת שטמר: "רשויות הרווחה מלוות את משפחת א', משבחות את התנהלותה, ובית משפט לעניני משפחה מאשר את האימוץ. התאונה גם אינה הזדמנות לחטט בחייהם האישיים של ה"ה א', ולברר את מעשיהם. אין קשר בין הנסיעות לחו"ל לבין תפקודם של ה"ה א', ולא ראיתי צורך מעשי לדון בכך במסגרת התביעה שלפני".
שטמר קבעה, כי אליהו תשלם לדודים 638,000 שקל בשל ההוצאות הנוספות שגרם להם גידולם של היתומים. ההפרש בגין שירותי הורים שתשלם אליהו הוא 259,000 שקל. כמו-כן תשלם החברה שכר טירחת עו"ד בסך 15% מכלל הסכומים שתשלם ליתומים ולדודים. את בני המשפחה ייצג עו"ד מרדכי גנות, ואת אליהו - עו"ד יובל ראובינוף.

תאריך:  29/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיוע הדודים אינו במקום שירותי הורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
השופט צבי זילברטל התייחס למקרה בו בית המשפט קובע האם מדובר בתאונת דרכים או לא    אומר שמאחר שלקביעה זו יש משמעות מעשית רבה, ניתן לערער עליה ולא להמתין עד לפסק הדין בתביעה כולה
עידן יוסף
בכל שנה נהרגים כ-15 רוכבי אופניים בממוצע    החודשים הקטלניים - ספטמבר ויוני
עידן יוסף
מסקנות ועדה מקצועית: לא ניתן להבחין במאפיינים ייחודיים בקבוצת המבוגרים שהיו מעורבים במקרי המוות של ילדים עקב שכחה ברכב    25% מהמיתות נגרמו מהשארה ביודעין
איתמר לוין
ביקשו להגדיל את "תוספת התמריץ" מ-8% ל-15% בעקבות העלאה דומה שניתנה לחוקרי מצ"ח    ביה"ד קבע: ההעלאה הייתה בלתי חוקית ובוטלה, ולכן אין מקום להחיל אותה על השוטרים
עו"ד ינון הדאיה
חלק גדול ממנגנון הפיצוי ליורשים נגזר מגילו של האדם טרם התאונה וכן מהסכומים אותם הרוויח טרם התאונה. עוד רכיב מרכזי בפיצוי, הוא הנתון של כמות האנשים שהיו תלויים בהרוג מבחינה כספית (אישה, ילדים קטנים, הורים חסרי יכולת וכיו"ב)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il