X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שלא ידע ששמואל דכנר שילם תמורת בדיקת חובו לבנק הפועלים התקשה להסביר מדוע לא החזיר לדכנר כספים שלטענתו ניתנו לו כהלוואה כאשר ידע על מצוקתו של דכנר
▪  ▪  ▪
שטרית. בלי הסכם חתום [צילום: פלאש 90]

אורי שטרית טוען (יום א', 29.9.13) שלא ידע ששמואל דכנר שילם תמורת הבדיקה שביצעה חברת שגיא לחוב שלו לבנק הפועלים. דכנר שילם 30,000 שקל, ולדברי שטרית - לשעבר מהנדס העיר ירושלים - הוא שמע על כך לראשונה בחקירתו במשטרה. שטרית אמר זאת בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד.
את העובדה שבנק הפועלים הפחית את חובו מ-2.5 מיליון שקל ל-400,000 שקל, הסביר שטרית בכך שהבנק ביצע חקירה של יכולתו והגיע למסקנה שזהו הסכום שהוא מסוגל לשלם. התביעה אומרת, כי החוב הופחת בעקבות התערבותו של יו"ר הבנק דאז, דני דנקנר, לאחר שדכנר יצר עבורו את הקשר עם דנקנר.
את העובדה שדכנר כיסה את החוב לבנק (לטענת שטרית - כהלוואה), הסביר שטרית בכך שנוצרו ביניהם יחסי חברות קרובים ביותר. לדבריו, השניים לא חתמו על הסכם הלוואה משום שנתנו אמון זה בזה. התובע, עו"ד יוני תדמור, הראה שהתשלומים מדכנר לכיסוי החוב החלו מיד לאחר שנפסקו התשלומים בגין מה ששטרית טען שהיו עבודות שביצע עבור דכנר. שטרית אמר, כי דכנר עצמו רשם את ההחזר כהלוואה, וכי הפסקת העבודות הייתה צירוף מקרים בלבד.
השופט דוד רוזן שאל מדוע בשנת 2007 לא דרש דכנר משטרית להחזיר את ההלוואה, כאשר מצבו הכספי היה קשה ביותר, ובמקום זאת הסתפק בבקשת הלוואה של 50,000 שקל. "אם היית מבקש ממוטי זיסר, הוא היה מוציא צ'ק ונותן לך", התייחס למעסיקו של שטרית. הלה השיב, כי יכול היה להחזיר רק בסוף 2009 ואז עשה זאת. "עובדה היא שלא פנה אלי", הוסיף.
תדמור הראה, כי הכספים שולמו לא מדיבידנד שקיבל שטרית ממשרדו אלא מפריעת פקדונות. שטרית התקשה להסביר מדוע המשיך להפקיד צ'קים של דכנר מחד-גיסא ולא דרש את החזר ההלוואה מאידך-גיסא, למרות שידע על מצבו הקשה של הלה. עוד הראה תדמור, כי שטרית יצר קשר עם דכנר מיד לאחר שיחתו עם מאיר רבין, בה אמר האחרון שדכנר מאיים לפנות למשטרה ויש לגייס כסף עבורו.
שטרית הכחיש שמאיר רבין ביקש ממנו בשמו של דכנר לפנות לאהוד אולמרט, כדי שישכנע את הלל צ'רני להתפשר עימו. הוא אישר שהתקשר לאולמרט, אך אומר שהיה זה רק לצורך ברכת שנה טובה, שכן לשניים היה אסור לשוחח מעבר לכך בשל פרשת כרמיה שהייתה אז בחקירה.
"הפעלתם עלי כל לחץ אפשרי בחקירה, כאשר אני בלי שינה ועם כדורים לא מתאימים להורדת לחץ דם, כדי שאגיש לכם את אולמרט על מגש, וזה לא קרה כי זה לא היה. עכשיו אתה מנסה לעשות את זה בבית המשפט", טען שטרית כלפי תדמור. הוא שב ואמר, כי לא דיבר עם אולמרט ועם שולה זקן על ענייני הולילנד לאחר שסיים את תפקידו.
עוד טען שטרית, כי המשטרה הכשילה אותו בשאלותיה בנוגע לתוספת שבס בפרויקט, ולכן אישר שהיה אישור לכך למרות שבפועל לא ניתן. "פה מציגים דברים שגובלים בשקר!", הוסיף בזעם. בחקירה החוזרת בידי פרופ' קנת מן אמר שטרית, כי כל האישורים לפרויקט ניתנו כדין, וכי ההקצאות לצורכי ציבור בו היו הרבה מעבר לנדרש.

תאריך:  29/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוטי זיסר  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  פרופ' קנת מן ושות', משרד עורכי דין / Mann & Co. Attorneys at Law  פרשת כרמיה  קנת מן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטרית לתביעה: רציתם שאתן לכם את אולמרט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מענין?
אורי פ  |  29/09/13 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מדגיש שבזמן אמת לא עלה הדבר על דעתו    השופט רוזן: המחלוקת היחידה היא האם שטרית הבין שדכנר משחד אותו    שטרית שוחח עם צ'רני על אפשרות שת"פ בשוק הסיטונאי בעודנו משמש כמהנדס העיר
איתמר לוין
מהנדס העיר ירושלים לשעבר הוציא לשמואל דכנר חשבוניות לא מפורטות; טוען שלא נותרו מסמכים בשל ביעור שנעשה במשרדו    אומר בהתרגשות: דיווחי אמת זה בדנ"א שלי
איתמר לוין
השופט דוד רוזן תוהה האם שטרית ביצע עבודות ייעוץ תמורתן גבה תשלום למרות שלא הגיעו לידי מימוש, גם מאהוד תייר - גם הוא ממנהלי פרויקט הולילנד - בעת ששימש כמהנדס העיר ירושלים
איתמר לוין
מעלה סימני שאלה סביב טענת המדינה לפיה אולמרט ביקש מדכנר לסייע לשטרית ובכך קיבל שוחד    שטרית מתכחש לחוות דעת שהגבילה את עיסוקיו הפרטיים - שנמצאה במשרדו
איתמר לוין
טוען שמה שהוצג כמשכורת חודשית מדכנר היה הלוואה על בסיס חברי    "אם הייתי רוצה לקבל שוחד, הייתי עושה את זה מתחת לשולחן והולך הביתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il