X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בתל אביב אישר את הסדר הטיעון שבמסגרתו הודו חברות סונול, דלק, דור אלון ופז באי-דיווח על בדיקות שכשלו בעשרות תחנות דלק כל אחת מהחברות נקנסה בסכום של בין 510 אלף שקל ל-750 אלף שקל
▪  ▪  ▪
דלק. 70 בדיקות כשלו ב-44 תחנות [צילום: מאיר אבן חיים]

בית משפט השלום בתל אביב גזר קנסות כבדים על חברות הדלק סונול, דלק, פז ודור-אלון אנרגיה במסגרת הסדר טיעון שבו הודו בשורת עבירות על תקנות המים הנוגעות לזיהום מאגרי מים בדלק.
כתבי האישום המתוקנים שבהם הורשעו ארבע החברות עוסקים באירועים שהתרחשו בין השנים 2000 ל-2004 ואשר הוגדרו על-ידי המדינה כ"הסתרה שיטתית ומתמשכת של תוצאות בדיקות אטימות למכלי דלק ולצנרת דלק" בתחנות הדלק המנוהלות על ידן, תוך הסתרת נתונים על אודות דליפות שעלולות היו לזהם קרקע ומי תהום.
חברת סונול הורשעה כי לא דיווחה על 38 בדיקות אטימות וצנרת שכשלו ב-25 תחנות דלק, תוך הפרת תקנות תחנות הדלק. חברת דלק הורשעה באי-דיווח על 70 בדיקות אטימות וצנרת שכשלו ב-44 תחנות דלק. חברת פז הורשעה באי-דיווח על 44 בדיקות שכשלו ב-32 תחנות דלק וחברת דור אלון הורשעה באי-דיווח על 21 בדיקות שכשלו ב-16 תחנות דלק.
השופט בני שגיא נזף בפסק הדין בפרקליטות המדינה על הזמן הרב שנדרש לה על-מנת לאכוף את התקנות. "באי-כוח המאשימה הרחיבו בטענותיהם על הצורך ביצירת הרתעה, אולם התרעה אינה נובעת אך ורק מענישה מחמירה אלא - ואולי בעיקר - גם מאכיפה יעילה ומהירה. בהיבט המערכתי, הקושי שבו נתקלה המדינה באיתור משרד עורכי דין מתאים אשר יוסמך כתובע ויטפל בתיקים מורכבים אלה, רחוק מלהיות קושי המצדיק שיהוי כה ניכר, בוודאי כאשר שמירה על ערכים כה חשובים עומדת על הפרק", כתב והוסיף: "דומני כי ניתן להצביע על סתירה מסוימת בין התנהלותה המסורבלת של המדינה עד לשלב העברת התיק למשרד מלכיאור אברמוביץ', שטיפל בפרשה באופן מקצועי והגיש את כתבי האישום תוך פרקי זמן סבירים מהרגע שבו הועברו התיקים לטיפולו, לבין הטיעון בדבר הצורך בהשתת ענישה שתתן ביטוי משמעותי לצורך בהרתעת הנאשמות מחזרה על מעשיהן".
בשל טיעון זה, כמו גם בשל טעמים נוספים ובהם הודאת הנאשמות במיוחס להן והחיסכון שנגרם מכך לזמן הציבורי, אישר השופט שגיא את הסכם הטיעון וקבע כי הוא "מצוי עמוק בלב מתחם הסבירות".
בשל כך גזר השופט קנסות על חברות הדלק. חברת סונול תשלם 630,000 שקל, חברת דלק תשלם 750,000 שקל, חברת פז תשלם 700,000 שקל וחברת דור אלון תשלם קנס בסך 510,000 שקל. כל התשלומים יבוצעו עד ל-1 בדצמבר 2013.

תאריך:  29/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנסות כבדים לחברות הדלק שהסתירו מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בנוסף לחרדה, תסמינים שכיחים של הפרעות פניקה הם דפיקות לב (תחושה שהלב פועם בחוזקה), סחרחורת וקוצר נשימה
איתמר לוין
טוען שלא ידע ששמואל דכנר שילם תמורת בדיקת חובו לבנק הפועלים    התקשה להסביר מדוע לא החזיר לדכנר כספים שלטענתו ניתנו לו כהלוואה כאשר ידע על מצוקתו של דכנר
איתמר לוין
בהמלצת שופטי בג"ץ חזרו בהם אומ"ץ ומיקי רוזנטל מהעתירה נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את ליברמן בחשדות העיקריים נגדו    השופטים: לא נהפוך ל"יועץ משפטי על"
יצחק דנון
סיעת-בת של מפלגת חץ בראשות ציפי לבני עתרה לבית המשפט לאפשר לה לעשות שימוש במילה "ירוק" במסגרת שמה של רשימתה לבחירות הקרובות למועצת עיריית תל אביב    המתנגדת לכך היא רשימת הירוקים בראשות מיכאל רועה
איתמר לוין
יהודה דורון גנב מהקיבוץ 16 מיליון שקל לאורך שנים וביצע לאחר מכן עבירות מס והלבנת הון    רעייתו קטרינה הורשעה בסיוע לגניבה    ביהמ"ש: דורון ניסה להביא לכך שמרוב עצים לא נראה את היער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il