X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר הסכים להעביר למשרד השיכון מיליארדי שקלים להאצת בניה למגורים אין סכומים או לוח זמנים רוב החסמים - באחריות שר התחבורה והרשויות המקומיות משרד האוצר שותק וגם: חברה לבניית 150 אלף דירות להשכרה
▪  ▪  ▪
לא ניתנה אף דוגמה. השר אריאל [צילום: פלאש 90]

שר האוצר יאיר לפיד הבטיח להעביר לי מיליארדי שקלים, כדי להקים "קופת חסמים", שתטפל בהסרת חסמים ועיכובים בבניה למגורים. כך הודיע (יום א', 29.9.13) שר השיכון, אורי אריאל. הוא לא נקב בסכום שיועבר ולא בלוח הזמנים להעברת הכספים. משרד האוצר לא פרסם הודעה בעניין זה, ושומר על שתיקה.
אריאל אומר כי בימים הקרובים יסכמו שני המשרדים רשימה של חסמים ברחבי הארץ, המביאים לעיכובים בבניית דירות. הוא מקווה, שהקצבת הכספים תביא להאצת בניית הדירות. עם זאת, לא נמסרה היום אף דוגמה של חסם כזה.
הודעת השר אריאל מעוררת תמיהה, מאחר שהיא מדברת בין היתר על חסם של בניית מחלפים, המעכב בניית דירות. חסם זה, שהוא אחת הבעיות העיקריות בבניה למגורים, נמצא כמובן בתחום אחריותו של שר התחבורה ישראל כץ. גם חסמים כמו כבישים ומדרכות נמצאים בתחום אחריות משרד התחבורה.
דוגמה אחרת שהביא אריאל היא בניית מתקני שופכין. אולם נושא זה מצוי בתחום פעילותן של הרשויות המקומיות, ואינו שייך למשרד השיכון.
יו"ר השמאים: לא יהיו 150,000 דירות להשכרה
יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, אוהד דנוס, מתח היום ביקורת חריפה על החלטה צפויה של ועדת השרים לענייני דיור, היום, להקים חברה ממשלתית שתבנה 150 אלף דירות להשכרה.
"זה בזבוז כספי ציבור. השרים עוד לא הבינו שדירות בונים במעשים, ולא בהחלטות ודיבורים. לא יהיו 150 אלף דירות להשכרה, כי אין תמריץ כלכלי לפרויקט כזה. עובדה, שהממשלה אינה מוכנה להיכנס לפעילות זו בעצמה", אמר.
היו"ר לשעבר של הלשכה, ארז כהן, מגיב ברוח דומה: "לא יהיו 150 אלף דירות להשכרה, קודם כל מפני שהבניה וההשכרה אינם כדאיים מבחינה כלכלית. חוץ מזה, היכן ימצאו מתחמי ענק לבניית שיכונים גדולים כאלו? על-פי לוח הזמנים המקובל בישראל, הדירות יהיו מוכנות בשנת 2020, ואז יגדיל המחסור ל-200 אלף דירות".

תאריך:  29/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קופת חסמים" של מיליארדים לבניית דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מומחי קק"ל: בזכות מזג האוויר והעובדה שבכל שנה נפתחים עוד שבילי אופניים ודרכים חדשות שלא היו בשנה שעברה, מגיעות משפחות רבות ליערות ולפארקים
איציק וולף
תסיים את תפקידה כמנכ"ל המשרד ב-31 באוקטובר    צפויה להחליפה מיכל כהן    שטאובר: "לאחר פתיחה מסודרת של שנת הלימודים והעברת התקציב אני חשה כי זו העת להעביר את ניהול המשרד למשמרת הבאה"
מחלקה ראשונה
הספינה שתסופק לחיל הים מהווה דור רביעי לספינות מסוג זה ופותחה תוך מימוש לקחים מבצעיים בשיתוף פעולה הדוק בין התעשיה האוירית לחיל הים
מירב ארד
רז שימש ב-4 השנים האחרונות כמנהל אזור מרכז ברשת ורטהימר ספורט, לפני כן עבד והתגורר במשך 5 שנים בספרד, שם שימש כמנהל מכירות של חברת הפצה בינ"ל בשם Ingear Spain
איתמר לוין
"פרויקט הולילנד כמכלול נראה לי נכון ובהחלט תמכתי בו"    מגלה: רו"ח מיקי ברזילי ביקש שימנה את בנו לנציב מס הכנסה    "עבודת הזיוף הייתה המקצוע העיקרי של דכנר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il